Dětské aktivity: MODELÍNA

Když jsem před Matyáše někdy před půl rokem poprvé položila modelínu a snažila se mu vysvětlit, že z „toho“ jde něco vytvořit, koukal na mě dost nechápavě a odmítavě vrtěl hlavičkou, že tohle on teda rozhodně dělat nebude. Jediné, co ho zaujalo, bylo, že se modelína dobře patlá po nábytku (a to mu maminka připravila krásnou novou modelovací podložku) a že s ní jde dobře házet.

Takže jsme všechno s velkou slávou zase sklidili. Několik týdnů nato mě zaujalo vyprávění kamarádky, že s dcerkou na modelínu používají klasická vykrajovátka na cukroví. Ha? To by snad šlo. Jala jsem se to vyzkoušet. Modelína znovu putovala před Matyáška, tentokrát však i s vykrajovátky a válečkem na nudle. A ejhle, ono to zabralo. Sice používal váleček spíš jako kyj a vší silou do hromádek modelíny třiskal, ale co už. Hlavně, že ho to bavilo.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

To mě trosku nakoplo, takže jsem přemýšlela (a pátrala na netu), co by se s modelínou ještě dalo dělat. Z kuchyně nám posloužil ještě lis na česnek. I když ho Matýsek zatím sám neumáčkne a potřebuje moji pomoc, nadchlo ho, jaké z něj lezou špagety (které se následně dají zase zmatlat do koule či placky).

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Využili jsme taky plastová zvířátka, kterých máme plnou krabici. Vyválela jsem Matyášovi placku a on do ní obtiskával stopy jednotlivých zvířat.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Poté už konečně pochopil, že se s modelínou dá dělat všechno možné a dnes je to jedna z jeho nejoblíbenějších aktivit (zejména s babičkou, která má narozdíl ode mne nějaké estetické cítění). Modeluje, kdeco – nejradši ale hady.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Abychom nepoužívali věci z kuchyně, které normálně používám při vaření, koupila jsem modelovací sadu. Zejména vtlačovací formičky mají úspěch. Jen je nemám vyfocené přímo v akci.

Taky jsem zjistila, že není modelína jako modelína. Ta klasická (viz fotky) se postupem času ukazuje jako nepraktická, protože je minimálně zpočátku (než se trochu zpracuje) hodně tuhá a dítě ji neumáčkne. Ježíšek proto obstaral modelínu měkčí, se kterou se líp pracuje. Dokonce se dá koupit i samotvrdnoucí, pokud si výtvory dítka chcete schovat. Ta má i tu výhodu, že když se nějaky kousíček zatoulá na zem a neuklidíte ho hned, během několika hodin ztvrdne, dá se dobře zamést nebo vyluxovat a nerozmatle se.

Tak krásné modelování ;).

 

Příspěvek byl publikován v rubrice Dětské čmáranice, Jak je zabavit, Matyášek. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Budu moc ráda, za veškeré Vaše náměty a připomínky

