Dětské aktivity: POČÍTÁNÍ S AUTÍČKY (I BEZ NICH)

Tuhle aktivitu už mám na seznamu pro zařazení od Vánoc, ale dokopal mě k tomu až krásný matematicko-autíčkový příspěvek na mém oblíbeném blogu Žena007.

Matyášek sice stále spí s dudlíkem a již několik měsíců vytrvale bojkotuje nočník (přestože moc dobře ví, co se s ním má dělat), ale ve svých 28 měsících začíná spontáně počítat – jedna, dvě, tři, pět, osm, šedestnáct … Šedestnáct je jeho oblíbená číslovka. Jen si stále nejsme jisti, zda to má být šestnáct, šedesát nebo jestli náš malý génius náhodou už rovnou nepočítá v nějaké šedestnáctkové soustavě. Navíc z nějakého neznámého důvodu naprosto bezpečně pozná číslici 4. Ostatní mu jsou zatím ukradené.

Už jsem se zmiňovala, že u nás je třeba všechny aktivity pasovat na vozový park. Takže jsem jednoho večera nelenila a vyrobila karty, které by mu mohly s počítáním a čísly pomoct. Nedělám si žádné velké iluze, ale jelikož mají co do činění právě s autíčky, minimálně jako zpestření běžné hry se hodí moc dobře. A časem snad pomohou i s tou matematikou.

Nejprve jsem vyrobila velké karty s číslem od 1 do 10 a příslušným počtem aut (vytištěno, zalaminováno). Můj syn na mě po jejich předložení okamžitě vypálil otázku: „Co je to za značku?“. Jelikož značka byla skutečně to poslední, co mě při googlení vhodných obrázků zajímalo, trochu mě zaskočil. Nakonec s identifikací většiny vozů pomohl tatínek. Já si propříště budu pamatovat, že značka je zásadní údaj. A co se počítání týče, zvládáme „jedno auto, dvě auta“. Pro začátek jsem spokojená.

Karty s auty si můžete stáhnout zde: auta

Další můj počítací počin jsou karty představující parkoviště. Na kartě je opět číslo od 1 do 10 a příslušný počet parkovacích míst (vytištěno, zalaminováno). Tady už jsme Matyášova auta opravdu využili, parkoval o stošest.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Karty k parkování si můžete stáhnout zde: Parkoviste1 Parkoviste2 Parkoviste3 Parkoviste4 Parkoviste5 Parkoviste6 Parkoviste7 Parkoviste8 Parkoviste9 Parkoviste10

K poslednímu vypětí mých tvůrčích sil mě vyprovokoval právě již zmiňovaný příspěvek a vytvořila jsem barevné kartičky s tečkami, čísly a znaménky podle Lenčina návodu. Stačí vytisknout a rozstříhat, případně zalaminovat pro větší trvanlivost. Jelikož tyhle kartičky nemají žádnou spojitost s auty (alespoň na první pohled), můžete je využít k počítání prakticky čehokoli.

Karty s tečkami si můžete stáhnout zde: Pocitaci karticky Znamenka

Přeji vám příjemné chvíle s aritmetikou ;).

Příspěvek byl publikován v rubrice Dětské čmáranice, Homemade, Jak je zabavit, Ke stažení, Matyášek. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

2 reakce na Dětské aktivity: POČÍTÁNÍ S AUTÍČKY (I BEZ NICH)

  1. Silvie napsal:

    Tak to je úplně stejné. Barvy jsou bezpředmětné, ale značka, to je něco :-D. Jestli jste si ještě nestáhla, tak si stáhněte naše znaky http://www.montessoridoma.cz/?p=4417, Mili nám to zveřejnila.

    • Alinka napsal:

      Dobrý den Silvie, to víte, že už mám dávno staženo ;). A protože jste autíčkoví stejně jako my, Vaše fotoalba jsou mi neustálým zdrojem inspirace. Děkuji.

Budu moc ráda, za veškeré Vaše náměty a připomínky

