Dětské aktivity: ZNAČKY AUT

Po kartičkách s různými auty vkládám ještě jedny karty s motivem, který nadchne všechny kluky, a to značky aut (soubor celkem 40 kartiček).

Jednotlivé listy jsem dvakrát vytiskla a první sadu zalaminovala vcelku, druhou jsem pak rozstříhala na jednotlivé karty, které jsou opět zalaminované.

S Matyáškem jsme se jednotlivé značky učili spolu (věřte, neuměla jsem jich většinu). Procházeli jsme jednotlivé obrázky nebo celé listy a pojmenovávali jednotlivá loga.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Také jsme na listy přikládali jednotlivé karty se stejným znakem.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Velmi oblíbenou aktivitou je také přiřazování skutečných autíček na jednotlivé značky (lhostejno zda kartičky nebo listy). Fotku mám také, jen u toho Matyášek zrovna sedí na nočníku, takže její zvěřejnění mi připadalo poněkud nedůstojné.

Také jsme zjistili, že nemáme dost rozličných značek opravdických autíček. Ježíšek to trošku napravil, ale možnosti doplňování Matýskova vozového parku jsou zatím stále veliké. Bála jsem se, že nás to doplňování zruinuje, ale pak jsem objevila, že v oddělení hraček v každém větším supermarketu mají obrovské množství malých modelů autíček různých značek za pár korun. Ta malá autíčka jsou mnohem trvanlivější a odolnější než větší (a dražší) modely.

Kartičky se značkami aut si můžete stáhnout zde: znacky aut

Pokud si nejste jisté, ke kterému autu to které logo patří, stáhněte si pro jistotu i verzi s popiskem: znacky aut s popiskem

Další variantu na přiřazování auto/značka připřavila pro svého synka Silvie a můžete si ji stáhnout zde: Auta a jejich značky

Dneska, když jdeme po ulici, musíme určovat všechna auta, která potkáme. Pokud náhodou některé auto značku nemá, Matyáš okamžitě vyžaduje zastávku, abych mu řekla „Co to je za auto?“. Ještěže je to vždycky vzadu napsané, jinak bych byla úplně nahraná.

A co mě překvapuje, některá auta už Matýsek pozná i bez toho, aby viděl jejich značku (narozdíl ode mne).

Tak krásné učení klukům i jejich maminkám ;).

Doplneno: Další várku značek najdete zde.

Příspěvek byl publikován v rubrice Dětské čmáranice, Homemade, Jak je zabavit, Ke stažení, Matyášek. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

12 reakcí na Dětské aktivity: ZNAČKY AUT

  1. M.A.R.K.I napsal:

    Alinko, určitě skvělá hra, ….když byli moji kluci malí milovali všechno co se točilo kolem autíček, můj starší syn, ještě neuměl pořádně mluvit, ale všechny auta uměl poznat a pojmenovat podle značek …. Marki

    • Alinka napsal:

      Tak to je u nás přesně to samé :). Matyášek už teď umí 3x víc aut, než jsem já uměla před půl rokem, kdy jsem se to s ním začala učit. Jen bych někde potřebovala najít nějakou inspiraci pro autíčkové aktivity. Všude je spousta zvířátek a podobných věcí, ale aut málo. Zvířátka ho taky berou, ale výrazně míň.

  2. Silvie napsal:

    Ti naši kluci mají tak podobné zájmy. 😀 Dík za prolink :-).
    U nás je to ještě tak, že když auto nemá SPZ, tak je podezdřelé. A nebo jsou super jízdy autobusem, kdy komentuje přes celý bus „auudina“ „bavorák“ „micubiši“ :-D.
    A „bavorák“ poznal i podle jednoho zadního světlometu. Také nevím, jak to dělá :-). Si

    • Alinka napsal:

      Silvie, nemáte vůbec zač. Já bych moc ráda linkla i ta Vaše fotoalba, jen nevím, jestli mohu a taky jestli se to bude každému zobrazovat. Zrovna nedávno jsem je zase procházela a hned jsem si dělala poznámky, co musíme vyzkoušet a udělat.
      Tak k SPZ jsme ještě nedošli. Teda myslím, že teď začal registrovat, že ji každé auto má a už se mě několikrát ptal, co to je. Ale zatím to až tak neřeší. Zato značky aut jo. Přesně, jak píšete, hlásí pořád, co vidí. A i když nehlásí, tak registruje. Jedeme s kočárkem, on na stupátku a někam spěcháme (třeba potřebuju stihnout autobus), projíždíme kolem řady aut a Matyáš si pro sebe mele: „audi, škodovka, bavorák, …“ a najednou je tam auto, které ten znáček nemá. Jak spěchám, řítím se kolem něj i s tím plně naloženým kočárem a je mi šumák, že značku nemá. Jenže Matyáš okamžitě spustí: „Maminkooooo, počkej, počkej, nemá značku. Co to je??“ Ufff, ještěže je to tam vždycky napsané :).

  3. Katka napsal:

    Jééj ono to má prvú časť – ďakujem veľmi, ušetrená kopa roboty ! Katka a Gabik

    • Alinka napsal:

      Kataríno, jsem moc ráda, že máte radost. Většinou ji děláte vy mě svými úžasnými nápady, tak jsem ráda, že jsem vám to aspoň jednou mohla oplatit ;). Doufám, že se to bude Gabimu líbit.

  4. Pingback: Prošvihnuté první narozeniny | Alinčin blok

  5. Aw_MP napsal:

    Nikdy bych se nenadála, že se toho dočkám se svou dvouletou holčičkou, ale už jsem jí musela jedno pdf vytisknout. 😀

  6. Kateřina Volfová napsal:

    Moc děkuji! Syn značky miluje. Teď tyto papírky používá jako volant a jezdí s nimi po bytě, couvá a závodí. My se musíme často účastnit také 😀 Takže všemožně po bytě máme zaparkována auta různých značek. Moc ráda sleduji, jak děti využijí věci po svém. A také už mu přestávají jen značky stačit. Už se ptá, co je to za typ a já jsem v pytli. Ještě jednou veliké díky, Katka

Budu moc ráda, za veškeré Vaše náměty a připomínky

