Co mne zaujalo: Malíř Pavel Čech

Nedávno jsme s dětmi navštívili výstavu současné dětské ilustrace 11 SVĚTŮ (výstavu jsme bohužel objevili až těsně před jejím ukončením, takže jsem ji tu ani nedoporučovala).

Výstava představila 11 současných ilustrátorů dětských knížek a svým pojetím zaujala i Matyáška (v což jsem původně ani nedoufala).

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERANadšeně si prohlížel obrázky, kreslil, skládal připravené skládačky.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Většina obrázků zaujala i mne. Jedna sada nám však učarovala oběma. Byly to ilustrace malíře Pavla Čecha. Jeho obrázky jsou nádherné, magické, tajuplné – zkrátka přesně takové, jaké by podle mne v dětských knížkách měly být. Obrázky nás zaujaly natolik, že s nimi bohužel nemáme vůbec žádnou fotku. Ale strávili jsme půl hodiny (víc nám bohužel Barunka, kterou výstava naopak nezaujala vůbec, nedovolila) prohlížením nejen vystavených obrázků, ale i autorských knížek pro děti, které pan Čech připravil.

Matyáškovi se nejvíc líbila ta „O čertovi“ a „O zahradě“ (ty ostatní vystavené byly spíše pro starší děti). Chtěl si je prohlížet stále znovu a znovu. Určitě je pořídíme.

Moc bych si přála, aby ilustrátoři jako Pavel Čech dostali v dětských knížkách mnohem více prostoru, než v tuto chvíli mají. Já vím, že je to drahé a rádoby moderní malůvky hýřící barvami lze pořídit za výrazně menší peníze. Ale za kvalitu si ráda připlatím.

Tip: Pokud Vás mé články zaujaly, přihlaste se k odběru Novinek. Dostanete tak upozornění na každý nový příspěvek přímo do své emailové schránky.

Příspěvek byl publikován v rubrice Co mne zaujalo ..., Kulturní vpisky. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

4 reakce na Co mne zaujalo: Malíř Pavel Čech

  1. M.A.R.K.I napsal:

    Alinko, ta výstava musela být super a ty obrázky Pavla Čecha jsou nádherné, děkuju moc za tip, až půjdu příště do knihkupectví, určitě se po nich podívám …. Marki

    • Alinka napsal:

      Markéto. výstava byla skvělá a hlavně byla koncipovaná opravdu pro děti a to i hodně malé. Mohly na všechno sahat, prohlížet, samy tvořit. Já už jsem si knížky objednala ve svém oblíbeném internetovém knihkupectví. Už se těším, až dorazí.

  2. E. napsal:

    Na takovou výstavu bych si tak ráda zašla! Už dávno před narozením B. jsem začala knihovničku systematicky rozšiřovat o zajímavě ilustrované dětské knihy (nejvíc miluju ty z nakladatelství Meander a Baobab) a Tajemství ostrova za prkennou ohradou od Pavla Čecha jsem četla jí četla ještě když byla v bříšku:)

    • Alinka napsal:

      No my těch opravdu pěkně ilustrovanýh zase tolik namáme, vzhledem k tomu, že Matyáš je těžce zaměřený na auta, bagry a náklaďáky a ty zatím ilustrátorům nějak unikají. Ale děkuji za doporučení. Ale zrovna chystám článek o jeho oblíbených knížkách (jen teda nebude moc holčičí:)). Mimochodem výstava byla fakt super!

Budu moc ráda, za veškeré Vaše náměty a připomínky

