Krabice na výtvarné potřeby

Přestože auta a (občas) dinosauři u nás hýbou téměř celým světem, stane se občas, že Matyášek má chuť tvořit. Kreslit, malovat, razítkovat, modelovat, lepit … a kdovíco ještě. Aby měl všechny potřeby pěkně pohromadě, zakoupili jsme nedávno klasický dětský kufříček, kam jsme to všechno pěkně napěchovali.

Tedy skoro všechno, na papíry, omalovánky, modalovací podložku ani modelínu už místo nezbylo. Takže se to povalovalo na okně, stolku či pod postelí. Matyášek i po několika měsících používání stále bojoval se zacvakávací přezkou, takže se občas mohl vzteknout, když mu kufřík nešel otevřít nebo naopak zavřít. Navíc to všechno bylo schované a co dítě nemá na očích a k okamžitému použití, to jako by nebylo.

Začala jsem přemýšlet, co s tím. S malou inspirací, kterou jsem našla zde, se mi podařilo zabít několik much jednou ranou, pardon krabicí. Posuďte sami.

Obyčejnou bednu od plínek jsem s pomocí krabice od bačkůrek, několika roliček od kuchyňských utěrek a izolepy, barevných papírů, samolepící tapety a washi pásky předělala na „výtvarnou bednu“, do níž lze dle libosti naskládat všechno nezbytné k tvoření.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Auto samozřejmě nesmělo chybět.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Takhle vypadá krabice naplněná.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Vešlo se všechno. Nakonec i ta modelovací podložka (i když trochu vyčuhuje).

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Efekt byl okmažitý. Poté, co krabici i její obsah důkladně prozkoumal, sednul Matyášek ke stolečku a vytáhnul štětec (na který si předtím aspoň měsíc nevzpomněl).

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Od té doby kreslí, maluje a všeobecně tvoří každou chvilku.

Příspěvek byl publikován v rubrice Co přinesl den, Dětské čmáranice, Homemade, Matyášek. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

8 reakcí na Krabice na výtvarné potřeby

  1. M.A.R.K.I napsal:

    Alinko, super nápad …. to se teď musí Matyáškovi parádně malovat, všechno má hezky po ruce …. Marki

    • Bára napsal:

      To je geniální. Až odstátnicuju, vrhnu se na krabici taky. Mám sbírku ruliček od toaleťáku a nevím co s ní, tak se bude hodit 🙂 Moc děkuju, Ali!
      Jen se obávám, že Amálčiny chtivé ručičky, mající problém s jemným zacházením a reakcí na slovo „ne“, budou takovým nepatrným zádrhelem, při vystavování krabice na stolku 🙂

      • Alinka napsal:

        Jééé, to jsem ráda, že jsem inspirovala :). A neboj, nás to za chvíli čeká taky. Z mého nemohoucího ležáčka se pomalu stává docela pohyblivé miminko. Sice se ještě neplazí, ale myslím, že je to otázka dnů. Obávám se, že brzy bude cokoli v dosahu (i mimo něj) v ohrožení Barunčiných nenechavých ručiček a pusinky. Jsem zvědavá, jak to budem zvládat, protože Matyášek je zrovna ve fázi, kdy si velice pečlivě rozmýšlí, co ze svých hraček Barče půjčí a co ne.

    • Alinka napsal:

      Ano, ano, ujalo se to opravdu moc. A nejen malování, zrovna dneska si vyndal nůžky a že bude stříhat. Sice mu to nevydrželo moc dlouho, ale aspoň trochu ručičku potrénoval :). Kdyby byly nůžky uklizené v kufříku jako předtím, vůbec by ho to nenapadlo.

  2. Katka napsal:

    Zdravím Alinka, tak presne tento problém teraz riešime, tých omaľovánok+nálepiek+pasteliek+ pečiatok atď. sú už mraky a aj náš kufrík zapadá prachom – použiť niečo takéto geniálne by ma nenapadlo ani vo sne (sranda, vzhľadom k tej knihovničke:)) moc moc ďakujem, idem do pivnice hľadať vhodné krabice (v rodine som už zakázala vyhadzovať akékoľvek škatule:) Katka

    • Alinka napsal:

      Kataríno, vy jste mi zase vyloudila (pyšný) úsměv na rtu, protože vy jste můj guru na vymýšlení senza nápadů a takováhle pochvala moc zahřeje u srdce. Kéž bych takových „geniálních“ nápadů měla víc. Né kvůli té pochvale, ale obecně. Občas mi příjde, že vymýšlím všechno moc složitě a ty nejjednodušší řešení mi nějak unikají. Tak vám i Gabimu přeji krásný jarní den ;).
      Mimochodem, slovenský výraz „pivnica“ mě pokaždé znovu dostane. Chvilku mi trvalo, než jsem si uvědomila, že jdete do sklepa nikoli do hospody :))).

      • Katka napsal:

        🙂 jazyky dajú dakedy zabrať, ja som hodnú chvíľu rozmýšľala nad tou hospodou 🙂 a potom som si spomenula na jeden aforizmus, „celý problém našej ekonomiky je v tom, že slova hospoda a hospodářství znejú tak podobne“ … ale vážne, nápad je to úžasný, už sme urobili, tak nech všetkým tie krabice dlho slúžia 🙂 K.

  3. Pingback: Kam to všetko dať ??? | montessoridoma

Budu moc ráda, za veškeré Vaše náměty a připomínky

