Co mne zaujalo: Black books

Několikrát oceňovaný seriál Black books, na kterém momentálně tak trochu ujíždím, pochází z Velké Británie. Odehrává se převážně v jednom zaprášeném antikvariátu a vypráví osudy Bernarda, Fran a Mannyho.

Blackbooks

Všichni tři jsou tak trochu magoři, což je samozřejmě hnacím motorem celého seriálu, kdy dochází k více či méně ujetým situacím. Je to jedna velká záplava výborného „inteligentně suchého nebo suše inteligentního“ humoru, který je pro britské sitcomy tak typický.

Díkybohu je děj (aspoň zatím – jsem zrovna na konci druhé série) postavený na jiných zápletkách než „kdo s kým“, což mě u řady seriálů vzhledem k omezenému množství možných variant vývoje nudí. Ale mimoňství hlavních hrdinů Black books nezná hranic.

Určité též oceníte nádhernou britskou angličtinu, které sice občas není absolutně rozumět (bez mučení přiznávám, že bez titulků bych mnoho replik nedala), ale moc dobře se poslouchá.

Jedinou věcí, která vás naštve, je, že seriál má 3 série po šesti dílech, což ve výsledku znamená pouhých 18 dílů.

Black books ČSFD

Black books Wiki

Příjemné pokoukání ;).

Příspěvek byl publikován v rubrice Co mne zaujalo ..., Kulturní vpisky. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

2 reakce na Co mne zaujalo: Black books

  1. vimneok napsal:

    ha, Black Books je jeden z mých nejoblíbenějších seriálů vůbec… jo a další je Black Adder 🙂

    • Alinka napsal:

      Já kousky zmije viděla kdysi po revoluci, když to dávali, tuším, na Nově (??). Ale tehdy mě to nějak neuchvátilo. Bych mohla zkusit, jestli už jsem náhodou nedorostla :D.

Budu moc ráda, za veškeré Vaše náměty a připomínky

