Kniha: Petr Ludwig / Konec prokrastinace

Prokrastinace – slovo, které ještě před nedávnem nikdo neznal a dnes o něj zakopáváme v každé druhé větě. Všichni prokrastinují a všichni se toho chtějí mermomocí zbavit. To je podstatou obrovského úspěchu knihy Petra Ludwiga Konec prokrastinace. Vzhledem k tomu, že na tom s chorobným odkládáním úkolů jsem jak jinak než špatně, zlákala k přečtení i mne.

zdroj: neoluxor.cz

zdroj: neoluxor.cz

Autor knihy je konzultantem v oblasti osoního rozvoje a v útlé knížečce předává vlastní know-how k tomu, jak se prokratsinace jednou pro vždy zbavit. Ono know-how spočívá v propracovaném a především velmi systematicky uspořádaném balíčku nástrojů, které samy o sobě sice příliš nezmohou, ale společně mohou tvořit poměrně účinný celek. Věřím, že ten (pokud se správně a poctivě dodržuje) skutečně může vést k výrazným životním posunům žádoucím směrem.

Přiznávám, že jsem se chvílemi nemohla zbavit dojmu, že Ludwig si tak trochu mastí svoje vlastní ego – všechny ty řeči o tom, co všechno díky předkládaným nástrojům dokázal tak trochu zavání tím vtíravým stylem některých amerických autorů podobných knih. Ale pak mi došlo, že to vlastně nevadí (ať už je to pravda nebo ne). Důležité je to, že kniha se snaží zprostředkovat velmi pozitivní životní zkušenosti jednoho člověka každému, kdo o to stojí. A to je myslím chvályhodné, ego neego.

Při čtení mě potěšily zejména dvě věci. Zaprvé jsem zjitila, že řadu nástrojů, které jsou v textu uvedeny, v nějaké (byť minimalizované či pozměněné) podobě sama intuitivně používám, aniž bych k tomu musela číst nějakou odbornou publikaci (vida, i mé ego rádo vykoukne). A co víc, že opravdu fungují. Kniha mi tak poskytla řadu podnětů k tomu, jak vlastní systém vytunit a zejména (a to jsem asi potřebovala nejvíc) jak ho pokud možno používat pravidelně, jak „neoprokrastinovat konec s prokratsinací“ – řečeno slovy samotného Petra Ludwiga.

Zadruhé mé mínění o knize samotné velmi pozvedlo to, že veškěrá tvrzení jsou podepřena konkrétním zdrojem, z něhož pocházejí. Na konci knihy tak neleznete dlouhý seznam odkazů na odborné studie a literaturu. Všechna doporučení jsou tím opravdovější a nemáte pocit, že by stála na vodě.

I když se možná nikdy nedopracuju k tomu, abych používala všechny zmiňované nástroje (popravdě řečeno mi přijde, že bych vším tím vyplňováním kolonek musela strávit přinejmenším hodinu denně), jsem ráda, že jsem si knížku přečetla. A pokud i vy bojujete s odkládáním svých úkolů na později, mohu to doporučit i vám. Třeba vás trošku nakopne tím správným směrem.

Hodnocení: 8/10

Příspěvek byl publikován v rubrice Zápisky laskavého čtenáře. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Budu moc ráda, za veškeré Vaše náměty a připomínky

