Pozdě ale přece …

Na mém nestíhání se s příchodem adventu (a neochotou bacilů opustit naši domácnost) nezměnilo vůbec nic, spíš naopak.

Pytlíkovka je ve finále takže po několika dlouhých večerech strávených výrobou vlastní aktivity, čekám na poslední balíčky od ostatních maminek, všechno třídím, přebaluji a připravuji k odeslání zpátky. O víkendu jsme s Barunkou nechaly kluky doma a vyrazily na čistě dámskou jízdu v podobě hromadného pečení perníčků. Peklo se, zdobilo, povídalo, zpívalo … skoro jako za starých časů. Přivezla jsem si domů dvě kila nádherně nazdobených perníčků včetně spousty aut, vláčků a letadel pro Matyáška (a spánkový deficit). Ale tyhle perníčky jsou jediné cukroví, které mám na Vánoce připravené. O nějakém předvánočním úklidu u nás nemůže být prozatím ani řeč – nepřála bych vám vidět tu metrovou hromadu prádla k žehlení, která mi zcela nekontrolovaně vyrostla v obýváku. Navíc mi manžel už měsíc (prozatím jen taktkně) naznačuje, že záclony by si opravdu zasloužily vyprat. A dárky? Jsem ve fázi vymýšlení a jde to hodně ztuha.

Stejně tak to vypadá i s výzdobou. Jediné co jsem doteď zvládla, je vymyslet, že letos u nás bude modrobílo a nakoupit pár propriet. Adventní věnec ještě hotový nemám a budu ráda, když se k jeho výrobě dostanu tak, abychom stihli zapálit včas alespoň druhou svíčku. Zbytek dekorací jde zcela mimo mě. Přemýšlím, jestli jsem vůbec kdy měla na začátku adventu vše opravdu připravené podle svých představ. Dospívám k závěru, že nikoli. Achjo … jak jste na tom Vy?

Dokud jsou děti malé, nevidím důvod proč by měly z adventních kalendářů loupat čokoládu. Barborka z toho zatím nemá rozum, ale Matyáška bych o tu radost z těšení se na každodenní překvapení už nechtěla připravit. A tak jsem se rozhodla pro adventní krabici. Původně jsem myslela, že mu ji vyrobím sama jako dáreček, ale vzhledem k brutálnímu nedostatku času jsem zvolila variantu společné výroby a jak se ukázalo, udělala jsem dobře.

Zatímco sama bych udělala nudnou krabičku a ať už by to dopadlo jakkoli, byla bych se svým dílem stejně nespokojená, ta Matyáškova verze se mi hrozně moc líbí.

20131129_175653

Nápad se stromečkem je můj, ale jinak si sám vybíral, čím ho ozdobí a jak. Pomáhala jsem mu sice vydatně, ale manažerem projektu byl zcela on.

20131129_175602

Chtěl, aby na krabici bylo jeho jméno, aby Ježíšek poznal, kam překvápka dávat. Také si přál, aby krabice byla ozdobená malými mašličkami a převázaná jednou velkou stuhou (vzpomněl si na pohádku Krtek o Vánocích a chtěl to mít stejně). A dokonce si krabičku vymaloval i zevnitř. Pokud byste to nepoznali, je tam namalovaný bagr (jak jinak).

20131129_175729

Vydržel s výrobou až do konce a pokud mohu soudit, moc ho to bavilo. Do krabice jsme pak připravili dopis Ježíškovi, který nakreslil a postavili ji na noc za okno. A věřte nebo ne, Ježíšek nejenže si dopis odnesl, ale už v krabici nechal i první drobné dárečky. Už se moc těším, až tam krom jiného donese i ty z Pytlíkovky ;).

Jenže jak suše poznamenal můj manžel, takhle Matýsek nepozná, kolik času zbývá do Štědrého dne. Drobný nedostatek jsem napravila přípravou vločkového stříhacího metru a vánočního puzzle ve stylu The Cars. Podkladovou část puzzle (prázdná políčka s čísly) máme nalepenou na skříni a Ježíšek přinese v adventní krabici mimo jiné každý den nový dílek obrázku, který Matyášek nalepí. Před spaním zase vlastnoručně ustřihne jedno políčko z metru.

Je to už pravděpodobně s křížkem po funuse, ale Adventni metr ke strihani i Adventni puzzle auta připínám ke stažení.

Přeji Vám krásný adventní čas.

Příspěvek byl publikován v rubrice Co přinesl den, Ke stažení, Matyášek. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

8 reakcí na Pozdě ale přece …

  1. Sedmi napsal:

    krasny napad 🙂 at vas choroby brzo pusti…

  2. avespasseri napsal:

    Já to zkoušela s adventním ponožkovým kalendářem… byly tam oříšky, želatinové bonbónky, sušené ovoce. Babičce to ale nedalo, ale pořád dokola nám nosí ty čokoládové (a tvrdí že kupuje ty kvalitnější). Tak jsem to vzdala… pojídáme čokoládu. Přijde mi to dost nudné. Ale letos nandám něco do takového šitého, co mi loni přivezla. To je bez práce a třeba jí ty čokoládové přestanou bavit…

  3. Lenka napsal:

    My jsme relativně zdraví a časově jsem na tom podobně. Adventní věnec „děláme“ už třetí den – postoupili jsme aspoň o tolik, že máme připravené chvojí, nůžky a ostatní materiál 🙂 Ale co máme a čím se pyšním, je adventní kalendář. Máme i „okýnkový“ čokoládový, ten Kubík dostal, ale sami jsme vyráběli „obálkový“ – nad dveřmi do obýváku nám visí na kolíčkách obálky ze starého balicího papíru (ať žije recyklace :)), každý den se otevírá jedna. Uvnitř je fotka s místem v domě, na tom místě pak další obrázek a na konci „šipkované“ je připravená nějaká společná činnost. Možná dojde i na mlsíky, ale dokud bude inspirace, chci se tomu vyhnout. Zatím jsme vyráběli přáníčka, ozdoby na stromeček, dnes to bylo jenom jednoduché stříhání proužků se zimními obrázky a co bude zítra, vymyslím dnes večer 😀

Budu moc ráda, za veškeré Vaše náměty a připomínky

