Pytlíkovka … jak to všechno bylo (a bude?)

Na konci října minulého roku jsem uspořádala svou první Výměnu pytlíkových aktivit. V tu chvíli jsem neměla nejmenší tušení, do čeho jdu. Ale byla jsem natěšená a nadšená a ke všemu odhodlaná. A jak to dopadlo?

  • Chvilku trvalo, než se přihlašování maminek trošku rozjelo a stejně jsme nakonec mnou stanovenou maximální kapacitu 20ti maminek nenaplnily. Díkybohu za to!!! 😉
  • Zúčastnilo se 11 maminek z celé republiky.
  • Pak jsem strávila týden koordinací výběru aktivit. To bylo popravdě řečeno asi nejnáročnější a dneska už vím, že jsem to dělala zbytečně komplikovaně a pracně. Manžel si poprvé klepal na čelo, když jsem i na chalupě měla ruku neustále přilepenou k mobilu nebo notebooku.
  • Bylo odhlasováno a rozhodnuto, co kdo bude vyrábět.
  • Na týden jsem se rozhodla akci Pytlíkovka vytěsnit z hlavy, abych se nezcvokla. Však času bylo dost, ne? Z týdne nakonec byly týdny dva, protože jsem čekala než mi dorazí materiál na výrobu.
  • Následně si manžel klepal na čelo podruhé, když jsem strávila několik velmi dlouhých večerů u šicího stroje, střídavě vyšilovala, hroutila se a nadávala si, že jsem nezačala dřív a že jsem úplně nešikovná, protože mi to ani zdaleka nešlo tak rychle, jak jsem očekávala. Nejenže mě nelitoval, ale ještě ostentativně sledoval filmy a chodil včas spát, aby mě takové nápady příště přešly.
  • Začaly přicházet první balíčky od ostatních účastnic. Měla jsem první Vánoce. Všechno bylo tak krásné, pečlivě vyrobené, osobité.
  • Pak zasáhl zlotřilý poštovní šotek a zašantročil poslední balíček. Naštěstí jen na týden. Všechny jsme si oddechly.
  • Můj drahý si klepal na čelo potřetí (a trousil poznámky o cvocích a doktoru Chocholouškovi) ve chvíli, kdy jsem podlahu našeho obýváku pokryla hromádkami pytlíků, pytlíčků, krabic a papírků, pobíhala mezi tím vším a stále dokola počítala do dvanácti (jedna z maminek nakonec vyráběla aktivity dvě). Následně jsem všechno balila, lepila a nadepisovala. Všechno třikrát dokola kontrolovala.
  • Druhý den jsem naložila všechny krabice, děti a svého 86-letého dědečka jako chůvu do auta a vyrazila na poštu. Neuvěřitelně jsem si oddechla, když i přes týden před Vánoci byla pošta úplně prázdná a já šla hned na řadu.
  • Pak už zbývalo jen čekat. Začaly docházet první rozradostněné zprávy od ostatních, jak byly balíčky postupně doručovány. Hřálo mě u srdce.
  • Jenže šotek zaútočil znovu, když si pohrál s podacími čísly a jedna zásilka se díky tomu tvářila, že místo na Prahu 9 putuje do Hradce. Chvíli to vypadalo, že budu muset podávat reklamaci. Jen díky téměř detektivní práci to nakonec nebylo potřeba.
  • Konec dobrý, všechno dobré. Stihly jsme to (téměř zázrakem) ještě před Vánoci a spousta vyrobených aktivit se tak ocitla pod vánočním stromkem. U nás byla z většiny z nich veliká radost. Věřím, že i jinde.

I když mě má můj muž za blázna, který „má zřejmě přespříliš volného času“, a i když jsem kvůli tomu několik nocí probděla, bylo to skvělé.

  • Máme doma 12 nových možností k hraní si a učení se.

20140102_134205

  • Zjistila jsem, že i po třech letech na mateřské jsem schopná podávat ve stresu ty nejlepší výkony.
  • Poznala jsem stejně spřízněné duše i nové možnosti, kde se inspirovat pro další aktivity.
  • Strašně mě to bavilo. Mám dojem, že to je silně návykové.

Děkuji Lucii, že mě (jako už mnohokrát předtím) inspirovala a že uvěřejnila odkaz na mé stránky na facebookovém profilu Růst spolecně.

Děkuji Žanetě, za to, že mi byla průvodcem a nepostradatelným rádcem při organizaci samotné. Možná ani netuší, že bez ní bych to nezvládla.

A dál? Zaprvé se pokusím uveřejnit návody na výrobu a použití všech aktivit, které v této výměně vznikly.

Zadruhé výměnování mě nadchlo. Už teď jsem přihlášená do jedné akce na výrobu jarních aktivit. Ale chci i další sama organizovat (dokud to zvládne má psýché a mé manželství). Původně jsem myslela, že se do toho vrhnu po hlavě hned v lednu, ale obávám se, že to nedám.

Ale dřív nebo později se můžete těšit na:

  • Autíčkovou výměnu – aktivity zaměřené jen a jen na auta.
  • Předškoláckou výměnu – písmenka, počítání, prvouka.
  • Kartičkovou výměnu – kdy půjde jen o to vytvořit kartičky v elektronické podobě (tisknout a případně laminovat si bude každý sám), což znamená, že počet účastníků je vpodstatě neomezený.
  • Drobnůstkovou výměnu do adventního kalendáře.
  • Máte nějaké další nápady?

Čestný pionýrský … do té doby sbírám síly a inspiraci ;).

Příspěvek byl publikován v rubrice Co přinesl den, Jak je zabavit. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

20 reakcí na Pytlíkovka … jak to všechno bylo (a bude?)

  1. Jana Holasova napsal:

    Ahojky, urcite bych se moc rada zucastnila autickove vymeny, tak budu rada za zpravu 🙂

  2. Pingback: Vyklidněná … | Alinčin blok

  3. Pingback: Dětské aktivity: SLUNEČNÍ SOUSTAVA | Alinčin blok

  4. ujana napsal:

    ráda bych se zúčastnila nějaké výměny. Můj email je jollyzed@seznam.cz Děkuji

  5. Naďa napsal:

    Dobrý den, snad se nějaké výměna brzy uskuteční, moc ráda bych se zúčastnila….

Budu moc ráda, za veškeré Vaše náměty a připomínky

