Dětské aktivity: ZLOMKOVÉ KOLÁČE

Aktivita z loňské Pytlíkovky. Aktivitu i text připravila Žaneta.

Když jsem byla malá, tak si pamatuju, že mi maminka vysvětlovala zlomky na příkladu krájení koláče. Když jsem pak po mnoha letech slyšela na přednášce o novém přístupu k matematice  z úst prof. Hejného stejnou vzpomínku, musela jsem se smát. Je to ale nejpřirozenější způsob, jak zlomky dětem vyložit a názorně jim je ukázat na tom, co znají a co si dovedou představit.

Nápad na tvoření do výměny byl tak na světě. Zbývalo promyslet provedení. Moc se mi líbí šité koláče, které prodává JolanaK na fleru: http://www.fler.cz/zbozi/valassky-frgal-3391663 Bohužel ale neumím šít, takže jsem si musela nechat zajít chuť.

Nakonec jsem se rozhodla pro pěnovku, protože udrží tvar, a dílky tak k sobě budou dobře pasovat. Z diskuse s ostatními maminkami vzešel návrh rozstříhat koláč na 12 dílů, aby se na něm daly ukázat čtvrtiny i třetiny.

kolace3

Barevné provedení koláčů mělo být původně černobílé (tvaroh – mák), ale protože se mi nepodařilo sehnat bílou pěnovku za rozumné peníze, koupila jsem nakonec barvu odpovídající s trochou fantazie jablečným povidlům.

kolace1

A pak mě čekalo už jen stříhání, lepení a zase stříhání. Výsledkem byla sada obsahující 1 velký koláč rozkrájený na 12 dílků a čtyři menší koláče z odstřižků rozdělené jen na 2/2, 3/3 a 4/4.

kolace4

Udělala jsem taky pár kartiček se vzory na skládání barevných dílků pro menší děti.

kolace2

Uvažuju o tom, že časem nabídnu totéž i ve svém obchůdku:
http://www.fler.cz/shop/creative-mum

Příspěvek byl publikován v rubrice Homemade, Jak je zabavit. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

4 reakce na Dětské aktivity: ZLOMKOVÉ KOLÁČE

  1. Sedmi napsal:

    paráda, díky za tip… a teda zírám, ty máš obchůdek? 🙂 jdu se podívat

  2. Amelie napsal:

    Nádherný úkol, to by bylo něco pro Jendu.

Budu moc ráda, za veškeré Vaše náměty a připomínky

