Co mne zaujalo: Pinterest

Už několik dní v tom pěkně lítám …

Hrozně dlouho jsem si říkala, že musím začít nějak organizovat své „internetové“ znalosti. Co si nenapíšu, to nevím. Jenže v síti sítí brouzdám pořád, jsem na ní závislá. Tento prostý fakt přiznávám zcela bez mučení a je o mě všeobecně známý. Občas si připadám jak robot číslo 5, který taky nestále sháněl „informace, informace, informace …“. Čtu blogy, články, brouzdám po nejrůznějších e-shopech, od přátel dostávám tipy na všechno možné i nemožné rekreací počínaje a kapkami do nosu konče. Je toho tolik, že kdybych si to chtěla všechno pamatovat, musela bych mít nafukovací mozek a taky hlavu, aby se mi do ní vešel. Zkoušela jsem si to psát, tisknout, ukládat obrázky na disk, vyzkoušela jsem záložky internetového prohlížeče i několik údajně skvělých applovských aplikací do telefonu … všechno marné. Chaos a dutá hlava.

Zhruba před rokem jsem kdesi četla o Pinterestu. Aniž bych hlouběji zkoumala, o co jde a k čemu to slouží, zařadila jsem ho do kolonky „další nepotřebná sociální blbina, která akorát žere čas“ a zapomněla na něj. Pak jsem několikrát zaznamenala, jeho porůznu stále častěji se objevující červenobílou ikonku a rostoucí počet odkazů na jeho nástěnky na různých místech. I nedalo mi to a zkusila jsem se přihlásit.

Od té doby nejím, nespím … jen „pinuju“. Manžel významně pozvedává obočí (už zase) , kamarádi, kteří mě v silvestrovský podvečer sledovali s rukou i očima zcela nespolečensky přilepenýma k telefonu, by vám mohli vyprávět. Zdá se, že jsem totiž objevila přesně to, co jsem hledala. Pravda, uživatelsky by na něm developeři mohli poněkud zapracovat, ale po mém prvotním vztekání se, jsme se spolu poměrně hodně zpřátelili. Navíc se ukázalo, že má australská sestřenice (výtvarnice) na něm má účet a co víc, je nadšená myšlenkou sdílet mi přístup ke svým pěčlivě spravovaným nástěnkám.

Takže co to ten Pinterest vlastně je?

  • Je to prostor, v němž si můžete vytvořit „nástěnky“ podle témat, která vás zajímají – jídlo, cestování, móda, knížky, … cokoli, co vás jen napadne.
  • Na jednotlivé nástěnky pak připínáte příspěvky „piny“, které se k danému tématu vztahují.
  • Piny mohou být samostatné obrázky, které třeba máte našušlené někde na disku, odkazy kamkoli na web nebo piny ostatních uživatelů.
  • K pinům ostatních se dostanete buď vyhledáváním nebo tak, že cizí nástěnky „sledujete“.
  • Chcete-li okukovat od ostatních, je třeba ovládat alespoň základy angličtiny (přestože aplikaci samotnou můžete užívat v češtině).
  • Jak už jsem naznačila, existuje jak klasická web verze, tak i mobilní aplikace.
  • 10 tipů na jeho správné používání.
  • Je to místo pro zaarchivování všeho, co jste kde na internetu potkali, zaujalo vás to a chtěli byste se k tomu někdy vrátit.
  • Nebo pro nalezení inspirace. Například chcete udělat adventní věnec (jojo, mám ještě Vánoce). Na Pinterestu na vás po zadání „advent wreath“ vypadne asi tak milion obrázků, návodů a rad, z nichž se můžete inspirovat až do zblbnutí.
  • … a proto je to taky žrout času (to abyste neřekli, že jsem vás nevarovala).

Ráda vás pozvu k prohlídce svých nástěnek a všeho, co na nich je a bude připíchnuto. Třeba se vám něco z toho bude líbit nebo hodit.

Krásný večer 😉 .

Příspěvek byl publikován v rubrice Co mne zaujalo .... Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

8 reakcí na Co mne zaujalo: Pinterest

  1. avespasseri napsal:

    Aha… tak konečně je mi trochu jasnějc. Je to asi přehlednější než v „oblíbených“, kam si „pinuju“ zatím já, že? A má to tu výhodu, že máš přístup i k pinterestům druhých… co už oni sami vyzjistili. To se zdá být moc, moc dobrý… snad mě to taky nechytne :-))

  2. Bára napsal:

    Né, další závislost na netu už ne! 🙂
    Ale takhle pěkně shrnuto to zní naprosto nepostradatelně, užitečně a skvěle 🙂
    Jen nevím, jestli ti za to děkovat 😉 Ale jo, samozřejmě děkuju a jdu prošmejdit tvé nástěnkky 🙂

  3. Sedmi napsal:

    jdu okukovat, jsem tam taky, ale zas tak moc jsem tomu nepropadla, zatím 😀

  4. Jana napsal:

    Jeje, tos me zas dostala. Dobre shrnute – konecne jsem pochopila, o co jde a uz jsem prosmejdila i cast nastenek. Pri nocnim kojeni, kdyz nechci usnout je to super. Ladovi uz jsem preposlala 9 zvlastnich tipu na fotografovani a me dostavaji kreativni veci na domaci vyrobu. BOMBA, diky za ni!

  5. Pingback: Když se rozhodnete zachránit Titanik | Alinčin blok

Budu moc ráda, za veškeré Vaše náměty a připomínky

