Dětské aktivity: KOSTKY, TVARY, POČÍTÁNÍ

Aktivita z loňské Pytlíkovky. Aktivitu i text připravila Šárka.

Inspirace zde.

Potřebujeme:

  • 10 stejných kostek, které můžeme popsat a polepit
  • čtvrtky
  • barevnou izolepu nebo pastelky
  • fixy, nůžky, lepidlo, pravítko

Kostky
Dřevěné kostky jsem si z jedné strany polepila různobarevnou izolepou, z druhé strany popsala čísly 1-10. Kostičky lze pak samostatně použít na trénování posloupnosti, třídění barev, nebo stavění věže.

kostky kostky2

Karty s čísly  
Z tvrdé čtvrtky jsem vystřihla 10 karet o straně 9 cm, karty popsala čísly 1-10 a k tomu nakreslila odpovídající počet kostek. K jedničce jednu, ke dvojce dvě atd. Na drouhou stranu kartičky jsem pak nakreslila stavbu do prostoru, opět vždy tak, aby počet kostiček odpovídal číslu na přední straně. Následně jsem obrázky zalaminovala. Úkolem je pak k číslu přiřadit správný počet dřevěných kostiček podle obrázku, po otočení kartičky pak postavit stavbu podle obrázku.

karty karty2

Karty s  tvary
Z tvrdé čtvrtky jsem vystřihla 10 karet o straně 9 cm, na karty nakreslila z obou stran stejné tvary. Z jedné strany pouze obrys, ze druhé jsem obrys rozdělila na jednotlivá políčka pro vkládání dřevěných kostek a polepila je kolečky barevné izolepy, jaké jsem už dříve použila při polepování dřevěných kostek. Následně jsem obrázky zalaminovala.
Úkolem je vyplnit kostičkami obrys do požadovaného tvaru, po otočení kartičky pak přiřadit správnou barvu na dřevěné kostce ke správnému políčku podle obrázku.

karty4 karty3

Příspěvek byl publikován v rubrice Homemade, Jak je zabavit. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Budu moc ráda, za veškeré Vaše náměty a připomínky

