Dětské aktivity: FILCOVÝ ŘETĚZ A SKLÁDÁNÍ DŘÍVEK PODLE PŘEDLOHY

Další dvě aktivity z loňské Pytlíkovky. Aktivity i text připravila Jana.

Filcový řetěz

Když to byla předvánoční pytlíková výměna, připravila jsem „vánoční“ řetěz. Také jste je kdysi ve škole lepili z papíru? Nejprve nastříháte filc na proužky požadované velikosti (ty moje jsou 6×1 cm). Klasické nůžky odmítly poslušnost, takže jsem povolala do akce zik-zak nůžky. Ty už si s filcem poradily v pohodě. Na koncích pak připevňujete z suché zipy. Pozor na to, abyste měli zip vždy z každé strany jednu půlku, aby článek řetězu vytvořil ve výsledku hezký kroužek.

pasky na retez

Použila jsem samolepící sucháč,ale aby to drželo opravdu na jistotu, každý kousek jsem přicvakla i sešívačkou (pozor, při tomhle množství z toho už je z toho mozol :o)). Zkontrolujte, že se sponka opravdu dobře zacvakla a nikde nečouhá drátek, aby se dítě neškráblo. Zkoušela jsem i klasický nesamolepící suchý zip, ale hodně se odchlipoval. Zipy můžete samozřejmě i přišívat klasicky jehlou a nití, ale je to výrazně pracnější a efekt je víceméně stejný.

pasky na retez2

Barevná dřívka

Nakoupila jsem barevná dřívka (dají se koupit v několika barvách, ale můžete si vyrobit i svá vlastní třeba s různými vzory). Ve Visiu (pomáhal manžel) jsme vytvořili obrázky jednotlivých dřívek a pak tvořili samotné šablony kartiček. Je dobré si zároveň vše zkoušet v reálu, abyste viděli, jak dobře nebo špatně se daný obrázek skládá a jak drží pohromadě v případě, že překládáte dřívka přes sebe.

drivka

Šablony udělejte v různých stupních obtížnosti co do množství použitých barev i složitosti obrázku. Pokud by se Vám nechtělo tvořit samotným, můžete si .pdf s hotovými šablonami stáhnout zde: Drivka sablony. Kartičky vytisknout na tvrdší papír (případně zalaminovat) a můžete začít skládat. Mě čekalo ještě balíčkování.

drivka2

Příspěvek byl publikován v rubrice Homemade, Jak je zabavit, Ke stažení. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

2 reakce na Dětské aktivity: FILCOVÝ ŘETĚZ A SKLÁDÁNÍ DŘÍVEK PODLE PŘEDLOHY

  1. Jana napsal:

    diky :o)

Budu moc ráda, za veškeré Vaše náměty a připomínky

