Můj milý fotodeníčku aneb zkouším novou hračku

Nejsem žádný fotograf. Vím, co to je expozice a hloubka ostrosti, chápu, k čemu je nastavení ISO. Ale ve chvíli, kdy se v pošmourném zimním odpoledni snažím v domácích světelných podmínkách zachytit dvě mrskající se děti, nemám čas ani chuť zabývat se správnými hodnotami či neotřelou kompozicí. Maximálně jsem schopná v rychlosti přepnout do některého z chytrých přednastavených režimů, a tím pro mě celá fotografická alchymie v 95% případů končí.

Barunka mi na konci minulého roku trochu štelovala foťák. Opravářka z ní asi nebude, protože to už nerozchodil. Měla jsem ho bez měsíce deset let, což mi na obyčejný digiťák připadá jako slušný výkon. Abych nesmutnila, naježil mi Ježíšek trochu předčasně novou hračku. Žádné složité focení, zato široké možnosti okamžité úpravy fotek a jejich sdílení.

Po dvou měsících jsem si s jistou dávkou sebezapření zvykla na Android, který jinak odmítám stejně zuřivě jako můj manžel iOS. Sice ještě zdaleka nevyužívám všech jeho vychytávek (a nasazeným tempem ještě dlouho nebudu), ale už jsme se relativně skamarádili a včera jsem si konečně stáhla mobilní WordPress aplikaci. Chci totiž zkusit něco na způsob fotodeníčku, i když upřímně velmi pochybuji, že zvládnu postovat každý den. Sama jsem zvědavá, co z toho nakonec vyleze.

Příspěvek byl publikován v rubrice Fotodeník. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

6 reakcí na Můj milý fotodeníčku aneb zkouším novou hračku

  1. Sedmi napsal:

    to jsme na tom podobně, akorát já zápasím se zrcadlovkou… 😀 tak třeba se přidám k deníčku…

    • Alinka napsal:

      Manžel fotí zrcadlovkou a dělá s ní fantastické fotky. Problém je v tom, že vyfotí tak 30 fotek za rok a to je pro mě, člověka posedlého zaznamenáváním minulosti, poněkud málo. Já to se zrcadlovkou zaprvé neumím – když si ji půjčím, zjistím, že mé teoretické zanlosti jsou sice príma, ale v realitě tak nějak k prdu, a zadruhé se s ní odmítám tahat. Tohle strčím do kapsy a jdu.

      • Sedmi napsal:

        fakt? to je zvlastni teda 😀 ja mam od leta, kdy jsem ji dostala, pres 3,000 fotek… chtela jsem ji hlavne na foceni holek, normalni fotak to nedaval. mam ale taky problem presne jak pises, teorii chapu, ale v praxi s detmi je to neuskutecnitelne… jo a navic nedavam fotky deti na verejny net, tak se fotkama nemuzu moc nikde chlubit 😀

        • Alinka napsal:

          Njn, on prostě má pocit, že není třeba fotit každou blbinu. Jenže já jsem přesvědčená, že až bude jednou hodně starý, tak právě ty blbiny budou to nejlepší na prohlížení :).

  2. Lenka napsal:

    Můj muž kdysi koupil zrcadlovku, aby měl něco nahraní, ale s frekvencí focení je na tom zhruba stejně jako Tvůj muž 😀 Takže focení zůstává na mě – od „zeleného“ režimu pro blbečky už jsem postoupila k přednastaveným režimům, teoreticky to znám stejně jako ty, ale fotím, fotím, fotím 🙂 Na deníček se každopádně těším!

    • Alinka napsal:

      V nějakém komentáři k tomuhle foťáku jeden člověk psal, že je pro blondýny a teenagery. Nejsem ani jedno, ale naprosto mi stačí. Pravda, když jsme byli ještě sami dva na nějaké dovče, tak jsem si s tím nastavením (ještě u starého foťáku samozřejmě) hodně hrála. Ale nejsem si jistá, že by přidaná hodnota odpovídala mému snažení :D. Každopádně jako „fotící matka“ jsem klidně zamrzlá v režimu „pro blbečky“ a vůbec mi to nevadí.

Budu moc ráda, za veškeré Vaše náměty a připomínky

