… tři pro Valentýna

„Uklízela“ jsem dokumenty ze čtyř počítačových disků nahromaděné v průběhu několika let. Mazec. Málem mi z toho hráblo – nemít nic dvakrát, ale nesmazat nic důležitého, a pak všechno řádně zazálohovat.

Ale našla jsem zajímavé položky – přihlášku na DAMU, původní návrhy našeho svatebního oznámení, zapomenuté fotky zapomenutých lásek, koncepty nejrůznějších dopisů, elektronické jízdenky a letenky i zápisy z jednání s Pozemkovým fondem.

A taky básničky. Přestože jsem si ani nepamatovala, že jsem je psala, při čtení se mi okamžitě vybavily okolnosti a pocity, které mě k nim dovedly. Mazec nadruhou. Tak když je ten Valentýn …

Kocovina

Mrtvolky nahých kopretin,
v hlavě mi hučí moře zmatků,
chodidla plná podlitin
a v kýblu zbytky čpících zvratků.

Jak smutný klaun, co osaměle
pod rouškou smíchu zavzlyká,
na polštáři, co voněl jitrocelem,
prosby i kletby polykám.

Teď se mi stýská, rvu si vlasy,
výčitek stádo na popel
rozdupe růže. Smáčí řasy
vodopád slov, cos neřekl … a měl.

Nerozumná

Krůpěje něhy v usínání,
když tvůj hlas zvoní o duši.
Po stopách smutku v povídání,
když milovat se nesluší.

A kolik slz mi ještě zbývá?
Když rozum hledá útěchu,
když bolest vůbec neubývá,
když toužím po tvém doteku.

Taranisovi

Ať v kráse vlahých svítání
nachází vůni něžných chvil
a světlo hvězd ať do dlaní
nasype z tajných přání pyl.

Ať víra má ho věrně chrání,
kouzelný dub ať dá mu stín.
Ať znovu věří ve shledání
bez výčitek a stínů vin.

Opatruj ho … prosím …

Příspěvek byl publikován v rubrice Básničky, Pisálkovy slovní hrátky. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Budu moc ráda, za veškeré Vaše náměty a připomínky

