11.-16.2.2014

S WordPressí aplikací jsme se prozatím nedohodli, takže zamýšlené publikování jedné fotky denně je poněkud technicky komplikovanější, než jsem předpokládala. Rozhodla jsem se to proto udělat jinak. Zhruba jednou týdně vám sem dám fotky za uplynulých pár dní, o kterých si myslím, že by vás mohly inspirovat nebo aspoň pobavit.

20140211_144752

Magnetická skládačka stále frčí.

20140212_191219

Tyhle dřevěné kostky přinesl Barborce Ježíšek. Od té doby jsou u nás bitky, protože s nimi oba chtějí stavět, jen každý podle svých představ. Kostky mají celkem pět možných motivů – čísla od 1 do 10, vyobrazené předměty v počtu od 1 do 10, zvířátka, části domu a městské puzzle. Zároveň se dají vkládat do sebe (podobně jako kelímky) nebo z nich stavět věž.

20140213_081135

Liščí kostým na školkový zvířátkový den – můj první. Má pár much, ale jsem na něj patříčně hrdá.

20140215_174332

A ještě jeden tip, který mne před časem nadchl u kamarádky, takže Ježíšek taktéž donesl. Jsou to předtištěné kartičky s nejrůznějšími úkoly – obkreslit a najít skryté písmenko, něco spočítat, najít, zakroužkovat, apod. Nakreslené se dá papírovým ubrouskem jednoduše smazat a kreslit dál. Matyášek si zatím úkoly vymýšlí a plní sám. Prý k tomu můj komentář nepotřebuje. Takže si sám určuje, co spočítá, zakroužkuje nebo obtáhne. Barborce se moc líbí obrázky, takže si je prohlížíme a povídáme si.

20140215_181256

Malí pomocníčci pečou bábovku.

20140215_183241

A připravují do ní rozinky …

20140216_135245

Jednoduchý geoboard. Napřed šlo jen o to navlíkat gumičky na špendlíky. Pak jsem připravila jednoduché obrázky s geometrickými tvary, do vrcholů zapíchala špendlíky a Matyáš nevlíkal gumičky tak, aby gumičkou vytvořil obrys tvaru (zapomněla jsem vyfotit). Nakonec jsem ho nechala, ať si špendlíky do obrázku zapíchá sám, ale ani po vysvětlení nechápal, že musí použít vrcholy jednotlivých tvarů, takže pak gumičky samozřejmě netvořily ty tvary, které potřeboval. Ale nijak zásadně mu to nevadilo.

20140214_101958 Valentýnské lampičky – vlevo klasický decoupage (za použití obyčejného Herkulesu). Já jsem srdíčka vystříhávala, Matyášek lepil. Vpravo – obyčejné akrylové barvy a patláme a patláme. Nakonec poněkud dekadentní a jiné než jsem původně zamýšlela, ale umělec s ní je nadmíru spokojen :).

20140216_200429

Kouzelné Hajany od Jany zlesa jsem měla vytištěné už stráááášně dlouho, ale nemohla se dostat k tomu, abych je dokončila. Konečně se dočkaly. A hned měly obrovský úspěch.

Napište mi prosím do komentářů, jak se vám takový fototýdeník pozdává a jestli ho chcete. Děkuju ;).

Příspěvek byl publikován v rubrice Fotodeník, Jak je zabavit. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

7 reakcí na 11.-16.2.2014

  1. My Home Style napsal:

    Mne se to libi MOC ! Fototydenik je dobry napad. Jinak super inspirativni napady a krasny kostym! Uz se tesim, az nas Boban vyroste a budu s nim taky tvorit. Prvni malovani mame za sebou a tady najdu urcite inspiraci na dalsi. Diky Petra

  2. jolana88 napsal:

    jako nápad a inspirace určitě ano . kontrola rozinek mě pobavila 🙂

  3. Lenka napsal:

    Je skvělý! Zase pár nápadů na seznam k výrobě i seznam dárků 🙂 Mimochodem, konečně nějaká fotka dětí v kuchyni, která nevypadá reklamě, ale reálně 😀

  4. Pingback: Zabavili jsme se v červnu | Alinčin blok

  5. Pingback: V únoru … | Alinčin blok

Budu moc ráda, za veškeré Vaše náměty a připomínky

