Kniha: Michaela Losekoot, Miloš Říha / Setkávání

Se zapisováním přečtených knížek jsem ve skluzu. Nestíhání se v roce 2014 nijak nezlepšilo, snad všechno nezapomenu, než se zase dokopu k psaní.

Setkávání není klasická kniha. Vznikla jako marketingový experiment Microsoftu a myslím, že experiment velmi podařený. Dva reální lidé – Michaela a Miloš – před zraky několika (údajně) tisíc čtenářů tvořili dvě imaginární postavy – Hynka a Ester – a minipříběh jejich vzájemného poznávání se.

setkávání

Fígl spočíval v tom, že kromě tvůrců projektu a autorů samotných, neměl v průběhu vzniku nikdo tušení, že Hynek a Ester jsou vymyšlení a že za nimi stojí dva úplně jiní lidé, kteří děj navíc utváří společně. Sami čtenáři „mohli“ do příběhu vstupovat svými kometáři.

Je to pohodové čtení na hodinku až dvě, které je svým způsobem originální (byť příběh samotný – pokud se vůbec příběhem dá nazvat – je velmi jednoduchý). Postavy, jejich jednání i myšlenkové pochody pro mě byly uvěřitelné i přesto, že jsem příběh nečetla online a tudíž jsem už onu výše zmíněnou pointu znala.

Poslední dobou se mi stává, že mě knížky nějak neuchvacují, nemám problém je po pár stránkách odložit a jít dělat něco jiného a klidně týden se ke čtení nevrátit. Tady to bylo jiné, musela jsem číst, dokud jsem to prostě nezhltla. A když jsem dočetla, vůbec mi nevadilo, že je půl druhé ráno (jindy bych bývala v tu dobu už dávno padla za vlast) a strašně mě mrzelo, že je konec.

Pokud jsem vás aspoň trošku naladila, můžete si knížku (včteně reálných úryvků z komunikace mezi Míšou a Milošem při psaní) zdarma stáhnout tady. Rozhovor s oběma autory pak můžete zkouknout tady (Miloš je sympaťák, co říkáte? 😉 ).

A jestli vás jako čtenáře zaujala možnost ovlivňovat vývoj příběhu, který si pak přečtete, zkuste se podívat na Zápisník jedné touhy Radky Třeštíkové.

Víte o nějakých dalších podobným způsobem vznikajících či vzniklých příbězích?

Příspěvek byl publikován v rubrice Zápisky laskavého čtenáře. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Jedna reakce na Kniha: Michaela Losekoot, Miloš Říha / Setkávání

  1. Sedmi napsal:

    díky za tip, určitě kouknu… momentálně nevím…

Budu moc ráda, za veškeré Vaše náměty a připomínky

