3.-17.3.2014

20140127_151345 Hrátky s pompomovými kuličkami – nejprve vyrovnání dle velikosti.

20140127_150549

Následně přenášení kuchyňskými kleštičkami (ze sady dětského nádobi z IKEA). Jako podložka posloužil odpadek od sušenek. Podle barev se Matyáškovi třídit nechtělo, prý to už umí a je to moc jednoduché. Nakonec všechny kuličky „rozjezdila“ auta (jak taky jinak), takže byly rozmetané po celém pokoji.

20140305_174922

Krtek a stíny – dřevěné destičky – pořídili jsme je už loni v létě, ale až teď se staly hitem. Matyáš dokáže přiřadit víceméně všechny obrázky bez chyby, ale zatím nikdy nevydržel udělat všechny najednou (jsou to čtyři destičky po 9 kusech). Barborka už zase pozná všechny postavičky – krtka, žabku, zajíčka, housenku i ježka – a u některých i okomentuje, co dělají.

20140309_000243

Dort pro velmi opožděnou oslavu Matyáškova svátku. Požadavek zněl jasně: „Maminko, ať je ten dort hodně barevnej!“. Tak jsem se snažila.

20140310_102054

Dárek k svátku číslo jedna – parkovací dům z kartonu. Veliký úspěch.

20140310_105905

Dárek číslo dvě – velká dřevěná duha. Taktéž úspěch. Mám vždycky takovou radost, když se mi podaří trefit se a dárky se líbí. A tenhle se teda moc líbí i mě 🙂 .

20140309_132801

Ani jsem nečekala, že se do jarního to do pustím tak rychle – návštěva pražské botanické zahrady. Do konce března je vstup zdarma. Stejně tak jsem nečekala, jak moc se tam dětem bude líbit. Ve vrchní části je úžasné přírodní hřiště se šiškovištěm, obřími piškvorky (viz foto), xylofonem ze dřeva i z kamenů i dřevěným tunelem. Strávili jsme na něm snad hodinu a půl. Následně jsme scházeli dolů k řece. Po cestě děti moc zaujaly kovové žirafy (na stránkách zahrady se dozvíte, že jsou to „bojleři“). Matyáš nejvíc laboroval nad tím, která je sameček a která samička. Prošli jsme do Stromovky a domů dojeli vlakem. Matýsek ušel bez řečí přes 6km.

20140309_165852

Hrajeme si se stíny – zrovna dělám bránu. Barušce její vlastní stín naprosto učaroval. Když zjistila, že jde pořád s ní, chtěla si na něj neustále sahat, zkoumala, jak a kdy se hýbe a byla úplně u vytržení, kdyz zjistila, že já a Matýsek ho máme taky.

20140304_091438

Jarní kartónové vyšívání – aktivita připravená pro pytlíkovou výměnu pořádanou přes facebook. Odesláno. Teď už zbývá jen se těšit, co všechno přijde zpátky.

20140308_155959

Matýsek přelezl svůj první plot (o dobrých 20 cm vyšší než je on sám). Prostě se chtěl podívat k sousedům.

20140124_090638

Barborka + voda = láska na první pohled. Přelévat, nalévat, vylévat … převléknout … a pořád dokola. Už se tak těším, až bude pořádné teplo a bude se moct ráchat od rána do večera. Posadím ji na zahradě do bazénku a dám si nohy na stůl 🙂 .

Příspěvek byl publikován v rubrice Fotodeník, Jak je zabavit. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

4 reakce na 3.-17.3.2014

  1. Lenka napsal:

    Je mi až trapné reagovat na každý článek jako první, ale když já se na ně tak těším, že když mi příjde upozornění, neodolám. A rubrika s Fotodeník u mě prostě vede 😀 Dort je parádní! Na duhu jsem už narazila v několika e-shopech, ale nějak jsem nevymyslela, jak se s ní hraje (kromě toho, že se složí tvar duhy), díky za ten odkaz 🙂

  2. E. napsal:

    Dort úžasný! (A jdu si dát něco sladkého, dokud B. spí:)) A děkuju za inspiraci s mokrými aktivitami ve vaně, teď už vím, čím ozvláštnit návštěvu prarodičů, když my máme jen pidi-sprcháč:)

    • Alinka napsal:

      Děkuju ;). Ta vana je fakt super a s přibývajícím teplem ji budeme používat častěji. Stačí jen maličko obměňovat propriety a i živé dítě jako je Baruška se aspoň na chvilku zabaví. Jsem ráda za každých 5 minut :D.

Budu moc ráda, za veškeré Vaše náměty a připomínky

