Markétě …

Říká se, že potrefená husa nejvíc kejhá, podle sebe soudím tebe, kdo chce psa bíti, hůl si vždycky najde a nešťastní lidé konají nešťastné skutky.

Přemýšlím, jak moc nešťastní musí být ti, kteří mají žaludek na to, aby skryti pod rouškou anonymity soudili a zcela bez skurpulí také odsoudili člověka, který pln důvěry měl srdce na dlani. Člověka, jehož myšlenky prodchnuté láskou, pohodou a milým lidským teplem se staly pro mnohé inspirací. Člověka, který se provinil pouze tím, že měl odvahu se veřejně přiznat k tomu, že je člověkem – nedokonalým a chybujícím.

Nečeho tak ubohého by přece nemohl být schopen někdo, kdo je sám se sebou a se svým životem spokojený. Kdo ví, co to je obyčejné lidské štěstí, skryté právě v té nedokonalosti, v hledání a pochybách.

Není třeba opakovat, co už jinde a daleko lépe napsali jiní, třeba tady. Není třeba se dál bít, protože je dobojováno. Ale je třeba na to pamatovat.

Markétin blog jsem četla asi rok. Za tu dobu jsem se stala jednou z těch „poprděných“ a nestydím se k tomu přihlásit. A teď je mi smutno. Víc než bych vůbec kdy kvůli „hloupému“ blogu čekala. Zas jednou dobré podlehlo zlému a svět je vzhůru nohama. A bude nějakou dobu trvat, než se zas otočí správným směrem.

Markéto, děkuji za všechny řádky Vašeho blogu a přeji Vám i Vaší rodině vše dobré. Svět je malý, ten virtuální dokonce ještě víc, než ten skutečný … proto se budu těšit, až se zase někdy někde potkáme.

Příspěvek byl publikován v rubrice Poznámky na okraji. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

14 reakcí na Markétě …

  1. Witch napsal:

    Podívala jsem se na blog a našla tui podivuhodnou diskuzi. Myslím, že dotyčná pisatelka ventilovala především své vlastní vnitřní pocity. Slova, i když jsou provázená fotkami, znějí každému přece jenom jinak. To, co někdo vnímá jako přirozené popisy emocí, jinému může připadat přepjaté, sám sebe nacpe do postavy někoho, o kom se píše. Možná by stačilo další komentáře dotyčné dámy na čas nepřijímat.
    Na straně druhé celkem rozumně, i když v ne moc dobré souvislosti, poukazuje na nebezpečí toho, co o sobě člověk napíše, co prozradí o svých blízkých. Budiž, ale upozornit mohla v době, kdy s návštěvami začínala – proto já na tak intimní blogy nechodím. Paní se tak nechtě odhalila jako voyeur. Začala vytahovat, čeho se kdy dočetla. A takoví jsou dost nebezpeční, dokážou pospojovat reálie a zaútočit v realitě.
    Odmlčet se je v této situaci velmi moudré.

    • avespasseri napsal:

      Také jsem se zašla podívat, oč se jedná. Nakonec asi nešlo ani tak o to, zda svou nejstarší Markéta miluje víc, nebo míň, kvůli čemuž se rozpoutala ta ohnivá diskuze, ale o pisatelčinu kritiku blogerského světa jako takového. Ať už z jakéhokoliv důvodu. Ta kritika byla hodně silná.
      Což mi jen potvrzuje poznání tohoto a minulého týdne, že někdy je lepší myšlenky (v tomto případě komentáře) utnout už v zárodku, protože se často z celkem nevinného komentáře (on opravdu nebyl tak strašný a Markéta na něj reagovala velmi rozumně) může rozvinout pořádná bouře, která nadělá jen škodu…
      Komentáře mohou být moderované a asi právě z tohoto důvodu není nutné pouštět do světa cokoliv… ačkoliv to vypadá na první pohled jako cenzura a odmítání kritiky, ve své podstatě to může zabránit právě tomu, aby se případná konstruktivní kritika nezvrhla v napadání … a ukončování blogu. To je velká škoda. Emoce a dotčenost jsou někdy prevít… těžko se s nimi něco udělá, když už se jednou rozhoří 😦

      • Alinka napsal:

        Naprosto souhlasim. Taky mi prislo, ze ten uplne prvni komentar nebyl nijak zly nebo zle mysleny. Pak uz jsem se ale v tech anonymech ztratila a ani se mi to nechtelo docitat do konce. Pochopila jsem jen tolik, ze jednou z anonymek byla pani, ktera Marketu zna osobne a dost nehezky ji tam osocila z toho, ze si na blogu vpodstate vymysli.
        Nemam rada anonymy a na svem vlastnim blogu je netrpim. Mozna proto dostavam komentare jen od stale stejnych lid. No a?
        Taky si na svem blogu pisu, co chci. A kdo chce, at to cte. Kdo nechce, at jde o blog dal nebo si udela vlastni ;).

        • avespasseri napsal:

          Já jsem to asi nečetla tak důkladně 🙂 Že si vymýšlí jsem z těch komentářů nevyčetla 🙂 S těmi anonymy souhlasím… mě zatím žádný anonym nic nepsal 🙂 Schvalování komentářů jsem po pár dnech zrušila a zatím jsem ho obnovit nemusela 🙂 Je prostě kritika a kritika… také nevím, proč zaplevelovat prostředí dalšími jedovatostmi…

          • Alinka napsal:

            Ja to taky necetla cele, ale nekdo na to nekde upozornil, tak jsem si ten kousek zpetne dohledala a pak to dostane jeste dalsi rozmer. No nic … uz to nechme spat …

    • Alinka napsal:

      Mate pravdu. Internet s sebou proste nese jista rizika, vsechno, co do nej jednou vypustime, muze byt pouzito (a zneuzito) proti nam. To chapu, myslim, ze to chape u pani Baletkova. Jen je proste skoda, ze se mezi nami porad nachazi par takovych, kteri radsi nici nez tvori, plivou spinu a nestiti se niceho. Ti jsou bohuzel i nejvic videt a slyset a pak to vypada, ze je cela spolecnost takove. Ale neni … pevne v to doufam.

  2. Vanilka napsal:

    Vždycky jsem měla pocit, že se psanou formou vyjadřuju lépe a přesněji než formou ústní. Prostě se mi na papíře (nebo na monitoru) lépe formulují myšlenky. Často jsem psala dopisy lidem, kterým jsem potřebovala sdělit něco důležitého, a pak jsem jim je předávala a dívala se, jak čtou. Dnes mám tendenci komplikovanější záležitosti řešit e-mailem. Spousta lidí to považuje za neosobní a říkají mi, že je lepší zavolat nebo sdělit osobně. Písemnou formu považují svým způsobem za zbabělou.
    Ale přestože mám písemnou formu radši, jsem si vědomá jednoho obrovského rizika. V písemné formě není slyšet tón hlasu. A taky není možné odhadnout, v jakém rozpoložení se zrovna nachází čtenář. A tím může dojít k obrovskému nedorozumění.

    • avespasseri napsal:

      Rozumím. Já to mám stejně. A souhlasím. Bez tónu hlasu tu nebezpečí nedorozumění je … a veliké. Proto jsem si zvykla používat smajlíky :-). Mají tu moc odlehčit něco, co by mohlo na první pohled vyznívat útočně…

    • narunill napsal:

      Přesně ten samý problém mám já, i když dokáži ledacos písemnou formou vyjádřit, není to dostatečné. A když to mám říct osobně, nedokážu se vymáčknout.

    • Alinka napsal:

      Tak to s tim psanim mame stejne, ja taky radsi neco vysvetluju pisemne nez ustne. Pokud neco nejsem, tak pohotova. Potrebuju si vsechno dvakrat promyslet, nez dokazu vyjadrit to, co chci. Kdyz se mam vymacknout in real, tak casto placnu neco, co jsem vlastne nechtela a nebo uz radsi mlcim. Ani jedno neni zadouci. Az pak zpetne me samozrejme napada, ze jsem mela rict to a to a tak a tak.
      A bohuzel ano, k nedorozumenim to muze vest a tady to taky (dle meho nazoru) nedorozumenim zacalo. Ten prvni anonymni komentar rozhodne nebyl zly, spis mozne nedomysleny. A bohuzel nahral jinym, ktere to uz s tou zlosti nesetrily …

  3. Sedmi napsal:

    Fiha, taky jsem nakoukla, co se to tam delo a nestacim zirat…

  4. avespasseri napsal:

    K tomu mě napadá ještě jedna věc. Velmi čerstvě jsem narazila na svého, jak tomu říkám, „vnitřního Soudce“. Říkala jsem si, jak málokdy soudím druhé a málokdy soudím sama sebe. A přece jsem ho v sobě našla a dělal tam docela paseku 🙂 A tak mě napadá, jak moc žijeme v přesvědčení, že máme právo kritizovat a soudit, že je to k něčemu dobré, že se jako někdo (my sami) polepší. Ačkoliv tvrdívám, že druhé nekritizuju a nesoudím, dělám to i tak, jen velmi, velmi nenápadně, že ani já to nepostřehnu. Je to přesně jak u dětí… mnohem víc funguje pozitivní motivace, mnohem víc funguje podpora a osobní příklad a nechat ty druhé, ať si cestu najdou sami, protože čím víc se kritizuje, tím víc fungují obranné mechanismy. Je to trochu Nevýchova :-))

Budu moc ráda, za veškeré Vaše náměty a připomínky

