Dětské aktivity: SLUNEČNÍ SOUSTAVA

Ativita z loňské Pytlíkajdy. Aktivitu i text připravila Kateřina.

V této busy bags výměně jsem tentokrát vyráběla model Sluneční soustavy. Nejdříve jsem si na internetu našla rozměry jednotlivých planet a navrhla poměrově správné velikosti modelů.

slunecnisoustava2

Původně jsem chtěla všechny planety dělat plstěné z vlny, ale v případě větších planet, jako jsou Jupiter a Saturn, kde byla velikost v průměru vypočítána na 7 a 8 cm, jsem nakonec zvolila vatové koule, které jsem barvila temperovými barvami. Vlněné plstěné kuličky pro ostatní planety jsem také barvila temperovými barvami. Barvy jednotlivých planet jsem volila podle obrázků z internetu. U Saturnu jsem prstenec udělala nalepením pruhu z plsti a u Uranu nakreslením.

slunecni soustava1

Na metr dlouhou stuhu jsem pomocí samolepícího suchého zipu ve vzdálenostech respektující vzdálenost jednotlivých planet nalepila názvy jednotlivých planet. Na doplnění celé sady jsem k pomůcce vytiskla obrázek s fotkou Sluneční soustavy, kde v angličtině byly jednotlivé planety jak jdou v pořadí od Slunce za sebou.

slunecnisoustava4

Poznámka od Alinky: Pokud Vás tahle aktivita zaujala, velmi pěkné nápady o planetách a sluneční soustavě naleznete zde, zde a zde a ještě zde.

Příspěvek byl publikován v rubrice Homemade, Jak je zabavit. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

2 reakce na Dětské aktivity: SLUNEČNÍ SOUSTAVA

  1. Sedmi napsal:

    Hezký nápad, ale nemělo by se na tvorbě podílet i dítko, aby se víc „vrylo“?

    • Alinka napsal:

      To samozrejme muze a pokud si nekdo neco takoveho vyrabi pro sebe, je to urcite i zadouci.
      U tech pytlikovej je blby, ze to delas vsechno treba 15x a potrebujes, aby to vypadalo hezky, protoze to je i pro ostatni a nemelo by se to nejak odflaknout.

Budu moc ráda, za veškeré Vaše náměty a připomínky

