Jak dopadl jarní todo list?

Asi jsem poslední dobou znovu v pubertě. Jakmile totiž nabydu, byť jen mlhavého dojmu, že něco musím, okamžitě se mi do toho nechce. A tak to dopadlo i s plánovanými aktivitami na jaro.

  • Na barvení vajíček pořád bylo tolik času, až mě Velikonoce zaskočily dokonale nepřipravenou.
  • Trička aktivně vytříděná na potištění už začínají být dětem malá, aniž by kdy viděla razítko nebo barvu.
  • Projekt hmyzího hotelu ztroskotal na tom, že jsem mezitím objevila tohle a dumám, jak to na naší zahradě zrealizovat. Obávám se, že dumat budu ještě dlouho.
  • Zasadila jsem sice poctivě téměř všechna semínka a sazeničky, ale valná většina toho chcípla. Co nechcíplo, sežrali slimáci. Asi bych si konečně o zahradničení měla něco nastudovat a ne jen halabala sázet, co a kam mě zrovna napadne. Bylo by to rozhodně efektivnější, než moje momentální metoda pokus/omyl.
  • Zakoupené cibulky tulipánů čekaly na své sklenice tak dlouho, že mezitím zplesnivěly.
  • Řeřichová vajíčka pro změnu nepřežila naši několikadenní nepřítomnost přes Velikonoce a uschla. Napodruhé se mi je už připravovat nechtělo. Ale samotnou mě překvapilo, jak řeřicha roste fakt rychle. Na pěstování a pozorování s dětmi ideální.
  • V ZOO jsme byli několikrát i v několika, ale v žádné dosud nenavštívené.
  • Rekonstrukce našeho domu naprosto uvízla na mrtvém bodě. Nemáme projektanta.
  • A ani k páchání dobrých skutků jsem se tentokrát tak nějak nedokopala.

20140426_145237

Nebýt toho, že bosá běhám po zahradě vpodstatě pořád, a k vyhlášení autíčkové pytlíkajdy mě na poslední možnou chvíli dokopalo jen to nejčernější svědomí, měla bych odškrtnutých úkolů jen pár.

  • Hned dvakrát jsme byli v botanické zahradě. I na motýlech. Ti se dětem obzvlášť líbili. Jen mi jich bylo líto, jak tam tak bezmocně seděli u oken a toužili se dostat ke slunci.
  • Nohy jsem si vyráchala ve stružce v pražské ZOO. Tu jsme mimochodem použili i jako improvizovanou lodní cestu pro klacíky, lístky a další bioodpadky. V teplých dnech je to jedna z našich povinných ZOO zastávek.
  • Houstičky jsem zkusila, ale nějak to nevyšlo s kynutím a daly by se spíš použít jako zbraň než snídaně.
  • V loužích děti skáčou neustále i bez todo listu.
  • S tříděním hromady dětských věcí ze sklepa jsem alespoň začala a dokonce už pár kousků našlo svého nového majitele. Jupíííí.
  • A viděla jsem se s dávnou kamarádkou, se kterou jsme se naposledy setkaly ještě v předmateřském období. Naše (víceméně stejně staré) děti si okamžitě káply do noty, takže jsme měly celkem dost času na klábosení. A bylo to příjemné. Velmi příjemné. Musím takové věci provozovat častěji.

I přes poněkud lajdácké plnění plánu, mi coby člověku posedlému sepisováním seznamů, vyhovuje mít v záloze pár nápadů, které se dají víceméně okamžitě realizovat. Takže volím jinou taktiku a „to do list“ měním na „kýblist“ – původní anglický výraz „bucket list“ mi přišel poněkud fádní a tak se pokouším být vtipná (a u toho usilovně přemýšlím, jak se to, sakra, řekne česky). Teď už nemusím, jen můžu. A to je pohoda.

Ten letní Vám pro inspiraci postnu hned zítra.

Příspěvek byl publikován v rubrice Co přinesl den. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

13 reakcí na Jak dopadl jarní todo list?

  1. No, můj taky dostal na frak 🙂 A co přesně to je ten bucket list? Z Tvého českého výrazu to na mě působí tak, že na papír se to nevešlo, tak to hážeš do kýblu, kam čas od času hrábneš, abys něco vylovila a vykonala, je to tak?

    • Alinka napsal:

      No jen se pochlub :D.
      Jo, přesně. „To do“ list je seznam povinností, které se musí. „Bucket“ list je jen pro inspiraci, můžeš, máš kam sáhnout, když nevíš coby. Ale nemusíš nic.
      Já vim, jsem pošuk, protože to je čistě lingvistická hříčka. Když já jsem teď fakt tak strašně líná … (a mimochodem, furt jsem nic nenapsala!!!).

      • No, splněno můžu napsat tak akorát k vypěstování čehokoli (zaplať Pán Bůh za řeřichu :)) a za Autíčkovou výměnu 😀 Kolaudace se odsouvá na zimu (odhadem tak na příští :-/), do seriálu o Kontaktním rodičovství přibyl jeden článek, výlet neklapnul ani jeden… Okna, která jsem umyla, se už znovu ušpinila (zejména to kuchyňské má několik výstavních ťapiček), takže vlastně nevím, která všechna jsem stihla do Velikonoc. Zvládla jsem toho docela dost v pracovních aktivitách pro Baraque i jiných. Sečteno a podtrženo, udělala jsem toho asi dost, jen ne to, co jsem měla v plánu 😀 (Ale jinak taky ani čárka…)

        • Alinka napsal:

          Miluju řeřichu 😀 .
          Je pravda, že když se podívám zpátky, co všechno jsme podnikali a co jsem stihla (byť to na žádném seznamu nebylo), není třeba propadat depresím. Však ono se to nepoto.

  2. avespasseri napsal:

    Hurá.. nejsem jediná, která plánuje a plánuje… a skutek někdy utek :-)) Víš kolik podobných lidí jsi potěšila??? :-)))
    No co, udělala jsi zas něco jiného… minimálně sis odpočinula od tlaků a stresů a toho věčného „musím, musím“ 🙂
    To je taky dost a dost :-))))))

  3. annapos napsal:

    Neplánuji, již nemusím a život mě občas neplánovaně, příjemně překvapí.

    • Alinka napsal:

      Já to asi neumím. Plánuju hrozně ráda, i s vědomím, že ne všechno zvládnu. Nemám (ač je to vzhledem k výše popsanému paradoxní) ráda „vzduchoprázdno“, ve kterém se člověk ocitne, když má všechno hotovo. A né, že by mě taková situace od chvíle, co jsem na mateřské, potkala 😀 .

      • annapos napsal:

        Je to tím Alinko, že jsem již stará babka a mám času haba kuk. Plánování je pořádek v životě a binec nesnáším, lidí, co vědí co je řád, si naopak vážím a kde jsou děti, to ani jinak nejde. Každé mámě, přeji pár milých chvilek v týdnu, kdy to plánování vezme někdo za ni. Hodně štěstí, odpočinku a pár neplánovaných, příjemných překvapení přeji. Anna

  4. Sedmi napsal:

    a nesrazime se nekdy v te zoo treba? nebo v mirakulu? 😀

  5. Jana napsal:

    Tulipany i zakoupena seminka jsem opecovavala presne podle navodu a vysledek bidny. Cibulky tulipanu taky chytly plisen a seminka castecne vzesla (rajcata, cukety, dyne, levandule), ale vypestky jsou vyznamne slabsi, nez z kupovanych sazenic, takze se na to priste asi … A to jsem se vsem chlubila, ze mam i BIO seminka, takze ty moje vypestky budou 100% bio. Nakonec jsem jeste rada za par nakoupenych sazenic, ktere uz zacaly predvadet urodu, zatimco „moje“ jsou porad ve fazi kvetu, ale bio :o(
    Btw. Co kdybychom vas nekdy za pekneho pocasi prepadli a vyrazili bychom na to vase uzasne vodni hriste?

    • Alinka napsal:

      Aha, zajímavé … protože já jsem na tom dost podobně. Ale připisovala jsem to svému zahradnickému neumětelství, protože já tedy podle návodu rozhodně nejela. Myslím, že jsem návody ani nečetla, prostě jsem to nastrkala do země a hotovo.
      Tak holt příští rok jinak (a ideálně s návodem, pak se třeba dočtu včas, že hrášek by neměl být ve stínu a podobně).

Budu moc ráda, za veškeré Vaše náměty a připomínky

