Severočeská pohoda

První část prázdnin jsme strávili už skoro tradičně na chalupě. Ideální lokalita na rozjezd uvolněného režimu, kdy se chodí pozdě spát, pozdě se vstává a nic se nemusí. Vlastně jo, přijímají se návštěvy a jezdí se na výlety.

Fotor073100123

  • Děti neustále chodily na maliny, co nám zcela nekontrolovatelně bují na okraji zahrady za domem. Barborka se v houští občas ztratila a začala volat o pomoc. Vzhledem k tomu, že bylo obvyklé být třeba ještě v 11 dopoledne v pyžamu, častokrát jsem ji zachraňovala jen tak v nedbalkách.
  • Manžel jako jediný po práci prahnoucí člen domácnosti začal natírat střechu. Pamatuju si, když to dělával táta – bez jakéhokoli jištění lezl celý týden ve výšce až 8 metrů nad zemí, přehazoval si těžké kbelíky barvy sem tam jako nic, na hřebeni střechy si dával cígo a kochal se výhledem do kraje. Můj muž je na práci ve výškách zvyklý a jištěný byl. Stejně jsem ale byla ráda, když nakonec slezl dolů.

Fotor0730235644

  • Vydali jsme se na výlet do liberecké ZOO na bílé tygry a můžeme si konečně odškrtnout další ZOO, kde jsme doteď ještě nebyli. Je na první pohled malá, ale nakonec jsme tam strávili skoro celý den. Jako vždy měla obrovský úspěch dětská zoo s kozičkami, králíčky a morčaty. Ale tentokrát ji trumfla malá autíčka. Matyáš poprvé v životě sám řídil a šlo mu to bezvadně. Doteď o tom nadšeně mluví.
  • Když už jsme se jednou vydali tím směrem, vzali jsme to rovnou ještě na Ještěd, kde si děti střihly horolezeckou vložku.
  • Můj muž (absolutní hudební analfabet) se rozhodl, že pochopí „jak vlastně ta hudba funguje“ a chtěl po mě, abych mu to na klavíru vysvětlila. Haha, zapotila jsem se hodně. Durrové stupnice a akordy jsem ještě odněkud z dob klavírní školy vydolovala. Mollové už nikoli. Klavírní křídlo stojí v největší místnosti chalupy, je mu přes osmdesát a stále perfektně zní. Učil se na něj už táta jako kluk. Na chalupě pak hrával hodně. Poslouchala jsem ho skoro nábožně a dodnes je klavír mým nejoblíbenějším hudebním nástrojem. Dnes hraje už jen moje sestra, ale jde jí to přinejmenším stejně dobře jako kdysi jemu.
  • ctyrcata Vyrazili jsme vláčkem do České Kamenice na už tradiční návštěvu obchůdku s dřevěnými hračkami a do cukrárny. Mimochodem, je velice milé, když i přesto, že máte dva dny neumytou hlavu, na sobě odrbané džíny a na každé ruce vám visí jeden capart (který je evidentně váš, protože huláká „Mamí, mamí!“), usmívá se na vás pohledný strojvedoucí a když vystupujete, div nevypadne z kabiny, aby mohl zamávat na rozloučenou.
  • Další z výletů vedl na rozhlednu na Studenci. Doporučení: Nevydávejte se na rozhlednu, když je mlha, uvidíte prd.
  • Počasí bylo všelijaké, ale víceméně příznivé – na koupání v bazénu, na výlety i na nicnedělání. Zastihlo nás i několik pořádných bouřek. Dětem to bylo pumpička. Hlavně, že byla zábava.

chalupa2

  • Při vycházce na Slučenou bránu nás jedna bouřka doslova honila. Děti s vědomím rizika promoknutí šlapaly jako divé. Jen Barborka (kterou jsem nesla na zádech) se rozhodla usnout zrovna na ten největší krpál. Inu, sportu zdar. První kapky dopadly ve chvíli, kdy jsem za sebou zabouchla dveře auta.
  • V případě nepříznivého počasí se jako největší zábava ukázalo malování vodovkami. Po pár dnech zuřivé tvorby došel malým kreativcům papír.
  • Přečetla jsem několik knih, což samo o sobě svědčí o tom, jak jsme se měli dobře. Trénovala jsem děti, aby se zabavily pokud možno samy. Občas to skončilo nepořádkem, občas řevem nebo rvačkou, ale těch pár chvilek s knížkou v houpací síti … co vám budu povídat.
  • Hřenské soutězky vyšly až na druhý pokus a i tak jsme zmokli, ale byl to zážitek a děti se opět projevily jako zkušení chodci. Barborku strašně zaujalo, že jsem jí přes nosičku natáhla pláštěnku. Neustále vystrkovala ručičky ven a dokolečka opakovala: „Baboku nepeší, mamiku peší, …“ (na Barborku neprší, na maminku prší).
  • vodaSnědli jsme tolik borůvek, že už i Barborka bezpečně pozná borůvčí na deset metrů.
  • Došlo na brodění ledovou vodou Kamenice (v úseku mezi autocampem U Ferdinanda a Královským smrkem) i návštěvu další ZOO, tentokrát v Děčíně.
  • U sousedů děti obhlížely jen několik dní stará kachňata, krmily malé králíčky i ovce. Barunka si směla pochovat čtyřměsíční miminko a byla z toho naprosto v transu. Matyášek se začal kamarádit se sousedovic klukama a díky nim konečně pochopil pravidla hry na schovávanou.

Poznámka na závěr: Jak jste si povšimli, začala jsem experimentovat s fotokolážemi. Je to první pokus a jsem tak strašně líná to předělávat, že to postuju, i když mou neznalost pár fotek odneslo dost otřesnou kvalitou. Pardon. Příště už to bude lepší. Snad.

Mimochodem, co používáte k tvorbě koláží vy? Já použila Fotor a docela se mi zamlouvá, ale ráda vyzkouším i jiné produkty.

Příspěvek byl publikován v rubrice Co přinesl den, Fotodeník, Kam vyrazit. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

4 reakce na Severočeská pohoda

  1. Ahoj, já zkoušela na koláže PicMonkey http://www.picmonkey.com a docela dobrý. Pokud vyzkoušíš, budu ráda za srovnání 😉 Jinak teda dvě ZOO za dovču by mě zabily… 🙂

    • Alinka napsal:

      Leni, na PM jsem koukala a prijde mi, ze ten FotoR je nabizi vic moznosti, ale nezkoumala jsem to zase nejak prilis.
      Tak to me ZOO nevadej a deti je naprosto milujou. Zviratka muzou oba horem dolem, pekne se projdeme, neco noveho se dozvime. V prazske zvladneme rocni permici na 12 vstupu vpohode vyuzit, tj. v prumeru tam jsme jednou mesicne. A ti dva mali furt nemaj dost 😀 .

  2. Sedmi napsal:

    ahoj, nahodou paradni fotky 🙂 ja pouzivam picassu z googlu… nebo photoshop 😀

  3. annapos napsal:

    Možná jiná šablona? Wordpres to umí sám, i takhle je to moc hezké, děti jako cukrlátka.

Budu moc ráda, za veškeré Vaše náměty a připomínky

