Stará Živohošť

Akce vzniklá naprosto spontánně v jedné ze skupinek maminkovských výměn vyhlašovaných na facebooku. Prvotní počet potenciálních účastníků byl kolem 30. S postupem času přibývalo odpadlíků, až nás zůstalo osm. Připočtěte dva odvážné tatínky a 13 dětí. Zrovna tak akorát. Cíl výpravy Slapská přehrada.

nalodi

  • Přes počáteční rozpaky (většina z nás se z dřívějška osobně neznala) se nakonec všechno vyvinulo dobře a já objevila pár velmi příjemných lidí s podobnými názory a podobně starými dětmi. Už poněkolikáté v životě se mi tak potvrdilo (navzdory sociologickým výzkumům), že internet může být zdrojem zajímavých přátelství. Kromě toho, svět je malý a všude potkáte známé, i když to vůbec nečekáte.
  • Barunka si našla kamaráda – skoro o čtyři roky staršího Filípka. Byla z nich nerozlučná dvojice a vzniklo několik „romantických“ fotek, při jejichž pořizování jsme se s Filípkovou maminkou moc bavily.
  • Obě děti byly pochopitelně bez sebe, jakmile došlo na vodu. Pláž s pískem, kamínky a naplavenými klacky byla ideálním místem na hraní a objevování. Že v holinách se může do vody jen do určité hloubky, pochopili po jistých mokrých zkušenostech velmi rychle oba dva.
  • Výlet na samotnou přehradu nemohl chybět. Škoda, že s námi nebyl manžel, aby Matyáškovi objasňoval účel a funkci všech těch technických strojů a údělátek, která jsme tam viděli. Já jsem v těhle záležitostech totiž dost mimo.

indoor

  • Protože skupina vznikla vlastně na základě společného zájmu – tvoření pro děti – nemohly jsme uměleckou stránku věci opominout. Malovaly jsme, vyráběly masky, zpívaly. Děti se účastnily podle svých nálad a možností.
  • Barborku strašně zaujalo matlání barev. Nejlépe po vlastním těle, oblečení a nábytku. Provozovateli hotelu se tímto omlouvám za židli vyšperkovanou růžovou barvou na textil.
  • Potřebujete-li zabavit dva tatínky a hromadu dětí, dejte jim k dispozici kuličkodráhu a ponechte je svému osudu. Drobotina si užívala také nepřeberné množství hřišť i skákací hrad. Jen jídlo byla dost krize. Restaurace v okolí nenabízely nic jiného než smažené, smažené a smažené. Osobně proti řízku nebo smažáku nic nemám, ale sakra rychle se přejí. Dokonce i dětem.

voda

  • Jeli jsme přívozem i parníkem. Děti se k mé radosti nepokoušely vrhat do vody, ale pozorovaly břeh a vyptávaly se na všechno možné. Vyzkoušeli jsme ji, že molo houpe a vysvětlili si, k čemu slouží.
  • Neúnavně jsem tahala rozumy z majitelky a ředitelky jedné soukromé školky v Českých Budějovicích. Tolik inspirace, nápadů a podnětů k přemýšlení … ááááách.
  • Do přehrady jsme sice díky nepříliš příznivému počasí nevlezli, ale koupali jsme se v bazénu venku i vevnitř. Zjistila jsem, že mé počáteční obavy, jak to se dvěma dětmi najednou zvládnu, se ukázaly jako zcela liché. Kruh a rukávky jsme zahodili po prvních pěti minutách.
Příspěvek byl publikován v rubrice Co přinesl den. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

6 reakcí na Stará Živohošť

  1. Tvoje cestovatelské výjezdy se dvěma dětmi mě nepřestávají fascinovat :-O Já jsem zastánce filosofie: „Dalo nám tolik práce, abychom to doma měli hezké, tak proč jezdit někam jinam?“ Mužovi jsem jasně vysvětlila, jaká je moje momentální představa ideální dovolené (on a oba kluci někam na týden odjedou, já budu dva dny zuřivě uklízet a zbývajících pět se budu kochat tím, jak to máme doma krásné, a těšit se na ně). Naštěstí pochopil a přijal moje stanovisko, že nepojedu na dovolenou nikam, dokud naše nejmladší dítě bude po obědě chodit spávat… Částečně je moje averze vůči výjezdům dána taky tím, že já i oba kluci jsme tvrdě režimoví a jakékoli narušení zajetého těžko snášíme… 🙂 Na druhou stranu jsme zase celkem otevření „narušením“ zvenku a návštěvy vítáme 😉

    • Alinka napsal:

      No tak takovouhle predstavu jsem puvodne mela taky. Jenze ta teda neprosla ani omylem, a to jsem prosim navrhovala pouze tyden. Bylo mi vysvetleno, ze pokud manzela nechci privest do blazince nebo do vezeni, at na takovehle napady radsi honem rychle zapomenu. Jsem poslusna zena. Tak treba za rok, hehe 😀 .
      Jinak me s detma cestovat fakt bavi. Pozname spoustu noveho, zazijeme dobrodruzstvi a jsme spolu. Obcas je to narocne, ale tyden jen doma (treba kdyz jsou nemocni) mi prijde vyrazne horsi.
      Je fakt, ze po dvou mesicich, co jsme tatu skoro nevideli, to uz zacali vic vnimat a styskalo se nam. Tak je dobre, ze ted budem zase vsichni pohromade. Ale az na manzela nam fakt nikde nic nechybelo. Zvlaste, kdyz nas vsude privitali, nakrmili, vykoupali … 😀 .

      • No mě to taky neprošlo, neboj 😀 Jinak my samozřejmě taky nejsme jenom doma. Ale ono se „na dědině“ pořád něco děje 🙂 Zrovna nedávno jsme se s jednou Montessori maminkou bavily o tom, že ačkoli tu nemáme Montessori školku, tak jim vlastně v reálném životě na venkově dávám možná víc Montessori podnětů, než by měli v sebelepší školce. Nesmírně jsem ji pobavila výrokem, že Kuba má teď „senzitivní období na kroj“ 😀
        Vy, měšťáci, si to holt musíte vynahrazovat výletováním 😛 😀 Nicméně pořád klobouk dolů, sama s dětmi, bez tatínka… na to bych neměla. Jak říká jedna kamarádka: dovolená s malými dětmi může být dovolenou jedině v případě, že počet dětí <= počet dospělých + 1.
        A co se týče toho přivítání – to je ta příslovečná jihomoravská pohostinnost 😉 😀

        • Alinka napsal:

          Na tom neco bude, i kdyz ono my toho tady zajimavyho mame taky kolem spoustu. A TAKY prijimame navstevy ;).
          Senzitivniobdobi na kroj me tedy taky pobavilo 😀 .
          Jinak me prijde, ze cim vic mas deti, tim prave pocet potrebnych dospelych klesa, protoze se zabavej spolu. Staci jeden soudce, kterej v pripade hadky roztrhne zver od sebe.
          Tak to my si zase naplanejem nejakou cestu okolo :).

  2. Pingback: Prázdninový deníček No 3: Jizerky | Alinčin blok

Budu moc ráda, za veškeré Vaše náměty a připomínky

