Jižní Morava

Výlety na Moravu pro mě zatím nejsou tak úplnou samozřejmostí, protože v mém boji s fobií z D1, má dálnice stále převahu. Ve všedním provozu ji sama prostě nedám ani po skoro 9 letech s řidičákem. Nicméně tak úplně odradit se nenechám a vždycky to stojí za to. Na Moravě je totiž táááák krásně a jsou tam tááááák milí lidé, že „se to vždycky nějak udělá“. Tak to bylo i tentokrát – měla jsem za volantem dozor a jak se později ukázalo i záskok, takže jsme směle vyrazili směr Uherské Hradiště. A já na sebe můžu být pyšná za víc než 300km ujetých po té hrůze hrůz.

zivavoda

  • Celá akce nezačala úplně pozitivně neb hned první ráno se kamarádčin tříletý syn probudil s teplotou a, jak se později ukázalo, i s virózou, kterou jsme mu téměř „virtuálně“ přivezli z tábora.
  • Vyrazili jsme do skanzenu v Modré. ale nakonec jsme do něj vůbec nedošli. Napřed jsme totiž zabrousili do sousední sladkovodní expozice Živá voda, což se nám stalo osudným. Poté, co jsme okoukli rybičky, cachtaly se děti v přilehlých rybníčcích. Před návštěvou skanzenu jsem je nechávala usušit na molu, odkud si Matyášek ještě cákal nožičky. Cákal si je tak vehementně, až tam zahučel a po kluzkém dně pomalu ale nezadržitelně klouzal do hloubky. Mé mateřské instinkty zafungovaly zcela bezchybně. Díky záblesku prozřetelnosti jsem měla aspoň zuté boty, sundání hodinek mi na mysl nepřišlo ani trochu a teplota vody už vůbec ne. Všechno dobře dopadlo. Jen zatímco pro děti jsem náhradní oblečení měla, pro sebe ho nevozím. A tak jsme si skanzen nechali na příště.
  • Také jsme navštívili letecké muzeum v Kunovicích. Bohužel většina vystavovaných exponátů je v dost žalostném stavu a jak jsem pochopila, díky tahanicím vlastníka sbírky a města coby provozovatele muzea, je naděje na jejich opravu v nedohlednu.
  • Po cestě domů jsme se stavili ve vynikající kavárně v lázních Ostrožské Nové Vsi na palačinky.

buchlov

  • Matyášek se už nějakou dobu dožadoval, abychom se šli podívat na hrad. Zvolili jsme dětskou prohlídku na Buchlově. Barborka měla půjčený princeznovský kostým, který si náramně užívala, nicméně prohlídka samotná ji (dle očekávání) příliš nebavila. Nejvíc ji zaujaly mince naházené na dně studny, takže jsem měla co dělat, aby mi tam nesletěla po hlavě. Matyáška už výklad zajímal trošku víc, ale myslím, že na hrady a zámky máme ještě čas. Každopádně pro trošku starší děti je prohlídka Buchlova moc pěkně udělaná. Mimochodem, znáte Památky pro děti? Jednotlivé díly omalovánek také dostanou děti na příslušném hradě zdarma ke vstupnému.
  • Největší aktrakcí byl nakonec sokolník a jeho svěřenci. Děti si směly pohladit výra velkého (nikdy jsem ho neviděla takhle zblízka a překvapilo mě, že má pařát jak já ruku – vážně velká sova) a Matyášek dostal na rukavici podržet i malou sovu pálenou.
  • Strávili jsme velice příjemné odpoledne s Lenkou a jejími dětmi. Krom jiného jsme se u nich strašně přecpali hodovými koláčky.

vlese

  • Vyrazili jsme na houby a ačkoli jsme se nevzdálili víc jak 200m od auta, našli jsme téměř plný košík. Pokaždé, když houbařím, říkám si, že se musím naučit rozeznávat jednotlivé druhy holubinek. Nikdo je totiž nesbírá, takže by se v lesích daly sklízet kosou. A přitom jsou tak strašně dobré.
  • Hned dvakrát jsme se ukrutně přecpali v restauraci statku Na Haldě v Boršicích. Je to naprosto ideální místo pro zastavení s dětmi. Hřiště a spousta domácích zvířátek je spolehlivě zabaví na celé odpoledne. A to jídlo! Po otřesných zkušenostech z Adršpachu i ze Slap byl tohle hotový balzám na žaludek. Ááááááách.
  • Cesta zpátky do Prahy byla ještě výživnější, než jsem čekala. Díky nepojízdnému kamionu v jednom ze zúžení jsme ztvrdli v koloně téměř dvě hodiny. Ale zase jsme viděli odtahovku na náklaďáky v akci. Mimochodem potomstvo bylo i přes značný diskomfort naprosto vzorné (postačilo je neustále futrovat něčím k snědku).
Příspěvek byl publikován v rubrice Co přinesl den. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

5 reakcí na Jižní Morava

  1. Další důvod, proč zůstáváme s klukama radši na „domácí půdě“ – řidičák mám sice od 18, dokonce bych řekla, že řídím celkem slušně (byť nerada a hrozně mě to nebaví). Přesto jsem si vědomá, že ti dva rybízci dokáží moji pozornost zaměstnat příliš dobře, než abych s nimi si troufla do většího provozu, zvlášť tam, kde to neznám. I když pravda, metoda „neustále futrovat něčím k snědku“ zabírá téměř vždy 🙂

  2. avespasseri napsal:

    V Uherském Hradišti jsem před pár lety strávila super dovolenou s dcerou a mámou. Člověk by řekl – ve městě?? Ale to město je krásné. Procházka kolem řeky, super. Aquapark, super. Grilovaní pstruzi v restauraci na náměstí, super. Muzeum Velkomoravské říše ve Starém Městě, super. Skanzen Modrá, super. Velehrad, super. A ta perličková vana v penzionu taky super 🙂 A na Bouzově jsme byli také. Dokonce mě to tam tak uchvátilo, že loni jsme do UH vyrazily s dcerou jen tak na otočku do aquaparku a na ty pstruhy 🙂

Budu moc ráda, za veškeré Vaše náměty a připomínky

