Dětské aktivity: PARKOVACÍ DŮM

Aktivita z autíčkové pytlíkajdy. Aktivitu i text připravila Iva.

Děti by si na této aktivitě měly procvičit čísla, písmena a barvy. Součástí aktivity je hrací pole (parkovací dům), autíčka z polymerové hmoty v různých barvách, kartičky s barvou autíčka a kartičky s popisem parkovacího místa. Dítě si z jedné hromádky vytáhne kartičku, která určí barvu autíčka, a z druhé si vytáhne „souřadnice“, kam má autíčko zaparkovat. Takto může postupovat pořád dokola.

DSC_0220

Tip na rozšíření hry: Autíčka a velikost parkovacího místa je asi jako autíčka z kinder vajíčka. Je možné je použít a dotisknout kartičky s barvou nebo i tvarem těchto autíček a rozšířit tak možnosti hraní. (My máme doma třeba veterána a buldozer z kinder vajec, v Malování si dokreslím daný dopravní prostředek.)

Co jsem potřebovala:

  • nápad 🙂
  • modelovací hmotu Cernit Number One 56 g (1ks se pohybuje od 30Kč, 34 barev na výběr)
  • různé pomůcky na tvarování polymerové hmoty (nůž, vykrajovátka,..)
  • akrylové barvy a štětce
  • tiskárna
  • papír

DSC_0198

Jak jsem postupovala:

Práce s Cernitem je jednoduchá. Při pokojové teplotě je hmota vláčná. Jen některé barvy se lepily, tak jsem ji musela zchladit v lednici. Mám plynovou troubu, na které je teplota až od 150°C. Takže jsem pekla s otevřenými dvířky na nejnižší stupeň.

DSC_0199

Po vychladnutí jsem dokreslila kola, přední a zadní světla (více nebylo v mých silách, bohužel).

DSC_0207

Parkovací dům vytvořil manžel v programu ArchiCAD, chtěla jsem, aby to vypadalo trochu jako 3D. Šablona ke stažení: PARKOVACÍ DŮM 1 a PARKOVACÍ DŮM 2. Kartičky jsem dotvořila v programu Word a Malování. Aby něco vydržely, jsou vytištěny na tvrdém papíře. Parkovací dům je dobré zalaminovat.

Odkaz na rady pro práci s polymerovými hmotami zde.

Poznámka od Alinky: Pokud by někdo chtěl wordovskou šablonu (tabulku) na kartičky nebo předkreslený soubor bílého autíčka k vybarvení, napište mi do komentářů.

Příspěvek byl publikován v rubrice Homemade, Jak je zabavit, Ke stažení. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Jedna reakce na Dětské aktivity: PARKOVACÍ DŮM

  1. Bára napsal:

    To je krásná aktivita! Děkuju za inspiraci, určitě využiju 🙂

Budu moc ráda, za veškeré Vaše náměty a připomínky

