Dětské aktivity: ZVUKY DOPRAVNÍCH PROSTŘEDKŮ

Aktivita z autíčkové pytlíkajdy. Aktivitu i text připravila Žaneta.

Z jiné pytlíkové výměny jsme před časem dostali CD s různými zvuky a kartičkami na přiřazování. Byla tam hlavně zvířátka, ale třeba i bubnování deště nebo startování auta. Syna tahle aktivita úplně nadchla. I venku si pak víc všímal různých zvuků a museli jsme hádat, co je asi vyluzuje.

Objevili jsme projekt Hlas pro tento den  se zvuky divokých zvířat. Moc se nám líbilo i zpracování zvířecích zvuků na blogu Z lesa. Úplně ztracení jsme ale byli, když jsme našli zvuky dopravních prostředků, protože ty jsou pro malého technika samozřejmě ze všeho nejzajímavější. Hezký výběr je ke stažení u Mili tu. Moc se nám líbí i video se zvuky a obrázky od Eugenie Romero.

Protože se ale časem všechny výběry nutně oposlouchaly, a syn je pak už znal zpaměti, musela jsem chtě nechtě začít sama hledat další zvuky. Přirozeně jsme museli mít hasiče a policii, hlášení z metra, dodávku, co nám vozí k domu mléko, moto rikšu zvanou v Indii tuk-tuk, protože je u nás aktuálně velkým hrdinou animovaná rikša Raju atd.

Pro Alinčinu pytlíkovku jsem zařadila mezi dopravní prostředky záměrně i zvířata (kůň, slon, velbloud, psí spřežení, osel), aby děti věděly, že doprava nejsou jen stroje.

20141024_111355

Zvuky jsem hledala všemožně v zahraničních databázích, bohužel není jedna šikovná, kde by se našlo všechno, popř. kde by byly zvuky zároveň ke stažení zdarma. Také jsem dost zápasila s kvalitou zvuku a nejednou se nadšení z toho, že jsem konečně našla použitelnou ponorku nebo kombajn, změnilo ve zklamání, protože záznam neodpovídal přestavám, a pátrání tudiž začalo nanovo. Dost mi pomohl manžel, když mě naučil stáhnout samotný zvuk z videa, už jsem se totiž skoro vzdávala naděje, že bych mohla sehnat signální zařízení na železničním přejezdu nebo popelářské auto jen jako zvukové stopy, takže jsem je nakonec stáhla z videa.

20141024_111343

Výsledkem pátrání bylo CD s 42 zvuky. Další dopravní prostředky mě už zkrátka nenapadly;-). Součástí balíčku byly kromě CD i kartičky s dopravními prostředky na přiřazování a kartičky na jejich třídění podle různých kritérií (voda – vzduch – země, silnice – koleje, zvíře – stroj atd.).

Příspěvek byl publikován v rubrice Homemade, Jak je zabavit. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

3 reakce na Dětské aktivity: ZVUKY DOPRAVNÍCH PROSTŘEDKŮ

  1. Zrovna dnes došlo na to, že jsme to poprvé vyzkoušeli a paráda. Bavilo to i dospěláky, asi to vezmu na nějakou párty 😀

Budu moc ráda, za veškeré Vaše náměty a připomínky

