Do kopců

Inverze. Kdo byl včera v Praze (nebo jiném dolíku) ví, o čem mluvím. Sedět pod poklicí mraků, když jinde svítí sluníčko, se nám nechtělo. A tak jsme vyrazili. Na Milešovku. Dole hnusně, lezavo, viditelnost 20 metrů. Nahoře modro, slunce, bílo pod námi.

milesovka1

Když jsem poznala svého muže, jedna z prvních věcí, kterou jsem po jeho boku zjistila bylo, že vášnivě rád leze do výšky. Což o to, mě jako dítěti odchovanému turistickým oddílem nějaký ten pochod v přírodě nevadil. Ba právě naopak. Ale vyhledávat výhradně jen kopce, mi přišlo v první řadě monotónní, v té druhé zbytečně fyzicky náročné. Po třinácti letech společného života tuhle jeho zálibu nejen chápu, ale dokonce sdílím (byť u toho funím pořád).

Může snad existovat poučnější paralela se životem, než lezení na vrchol? Napřed se sakra nadřete, máte často pocit, že už to nedáte, že už nemůžete. Proklínáte ten pitomej nápad (nebo toho, kdo ho měl). Jenže pak se zvednete a jdete dál, protože když už jste ušli tolik, přece to teď nevzdáte. A pak jste najednou nahoře. Ten pocit je k nezaplacení. Protože jste to zvládli. Protože jste překonali sami sebe.

milesovka2

Přesně tohle jsem se včera pokoušela vysvětlit Matyáškovi, který po cestě nahoru kňoural, že už nemůže a že to lezení nahoru není žádná zábava. Vím, že si na to musí přijít sám, stejně jako já. A doufám, že těch kopců v životě zdolá hodně, ať už budou z kamenů jako Milešovka nebo z jakýchkoli jiných překážek. Protože každý zdolaný kopec nás posouvá výš, dál, dopředu. Blíž k sobě samým.

Příspěvek byl publikován v rubrice Co přinesl den, Mé (lepší i horší) já. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

2 reakce na Do kopců

  1. Hanča napsal:

    Krásný článek! Já taky miluju kopce, nejdokonalejší dovolené, pro mě byly ty kde jsme lezli po horách a i u nás když kamkoliv jdeme, je jasné, že polezem na kopec, vyhlídku, rozhlednu, nebo alespoň věž na kostele, zbožňuju ten pohled dolů a do dálky!! 😉

  2. Sedmi napsal:

    Parádní výlet i fotky

Budu moc ráda, za veškeré Vaše náměty a připomínky

