Piráti útočí

Oslava se zpožděním, příspěvek o ní jakbysmet. Klasika. Pardón.

Matyáš už je ve věku, kdy narozeniny už něco znamenají. Veselice v kruhu rodinném s babičkama, tetičkama a dárkama alá měkejš je sice príma, ale přiznejme si to na rovinu, žádnej odvaz.

Takže jsem mu slíbila oslavu s klukama ze školky. Pirátskou. Piráti u nás totiž teď docela frčí. Navíc jsem něco takového organizovala poprvé a co si budeme povídat, tohle téma je jednoduché. Po pirátsku slaví všichni a tak se po netu všude válí spousta inspirace. Takže to ve finále zvládne i člověk s mizernou dávkou kreativity (to jako já). Posuďte sami.

Příprava před přípravou

  • Tak jo piráti. A dál? Prošla jsem Pinterest křížem krážem a na příslušné nástěnky připínala jak vzteklá. Narozenivé oslavy obecně najdete tady, pirátské hrátky zase tady.
  • Na papír jsem si sepsala, co všechno z té hromady nápadů skutečně chci použít a co k tomu budu potřebovat.
  • Vzniklo mi několik okruhů: zábava, dekorace, občerstvení.

Zábava

  • Hledání pokladu. Ve sklepě jsem vylovila zajímavou dřevěnou schránku ve tvaru válečku (polepila ji) a schovala do ní dopis a měšec (obyčejný plátěný pytlík, důvod viz dále) od starého piráta, kterého proklel okradený obchodník. Pirát žádal pomoc. S doručením dopisu jsem si hlavu nelámala. Děti prostě našly schránku na stole v obýváku.
  • Úkol od piráta: Najít v pískovišti stříbrné valounky – obyčejné kamínky nastříkané akrylkou (zlatou jsme doma neměli, proto to stříbro). Zachránci dostali k dispozici kyblík s lopatkami a přeryli písek jak banda krtků. Valounky jsme schovali do měšce a ten dle instrukcí zanechali na břehu vody (rozuměj sudu s dešťovkou, který máme na zahradě). Obchodník tam své ztracené stříbro určitě najde a starý pirát dojde klidu. V sudu pak děti výměnou za kameny našly láhev s mapou cesty k pokladu.
  • Poklad představovala stará dřevěná krabice od čaje (větších rozměrů) trochu vylepšená nápisem na ohořelém papíře. V obyčejných papírových sáčcích „na svačinu“ byly pro každého čokoládové mince a pamětní placka vyrovená z pivního tácku. Sáčky jsem dětem nadepsala jmény, aby nedošlo k tahanicím čí je co.
  • Pirátské omalovánky od Jany z lesa.
  • A nezapomněli jsme se naučit hulákat „Johohó!“ a „Ahoj!“.

pirati1

Dekorace aneb lebka s hnáty kam se podíváš

  • Neumím kreslit. Takže tiskárna je hned po notebooku mou nejlepší techkámoškou. Základním motivem byla samozřejmě lebka a zkřížené hnáty. Našla jsem si vhodný obrázek, ve winmalování ho upravila do potřebné velikosti a v počtu 16 kusů na A4 čtyřikrát vytiskla. Kruhovou raznicí „vystřiženo“ cobydup (obdonou akci s nůžkama bych nedala nebo rozhodně né bez úhony na psychickém zdraví). Získaná „lebkolečka“ jsem pak lepila všude.
  • Vlaječky – černý papír nastříhaný na trojúhelníky a sešívačkou nacvakaný na provázek. Polepený lebkolečky.
  • Černá brčka z Tesca za 15 Kč. Polepená dvěma lebkolečky.
  • Lodičky poskládané z barevných papírů. Polepené – jak jinak – lebkolečky. Výborně posloužily nejen jako dekorace, ale i k námořní bitvě a posléze jako suvenýr pro hosty.
  • Dokonce se mi podařilo sehnat černé ubrousky s lebkou a hnáty (ale někam jsem je zandala a zaboha netuším kam, takže nakonec byly obyčejné bílé).
  • Na všech dokumentech (pirátský dopis, mapa, pozvánky, pamětní placky, pytlíky s mincemi, …) byla lebkolečka. Navíc jsem si našla i vhodný obrázek na pozadí – jakože starý papír a na vše používala jeden a ten samý font. Vytištěné to vypadá líp, než jsem čekala. Všechno ostříháno kolem dokola zubatými nůžkami. Sem tak jsem dokonce opalovala svíčkou, u čehož se zejména manžel velmi bavil.
  • Na pozvánce bylo napsáno, že kapitán Matyáš hledá námořníky pro pirátskou narozeninou plavbu za pokladem. Na zadní straně pak byly napelené instrukce pro rodiče (kdy, kde se oslava koná, co mají přinést, telefon na mě).

pirati2

Občerstvení

  • Dort ve tvaru lodi – jak jej poskládat najdete na pinterestích nástěnkách (viz výše). Použila jsem klasický piškot a pudinkovo-máslový krém. Dozdobeno bonbony (z Besipek se krásně dělají kruhová okýnka) a Hořickými trubičkami jako děly. Dělové koule z čokoládových bonbonů. Plachta s lebkolečkem.
  • Vajíčka natvrdo s vlaječkami (párátka a washi páska).
  • Kousky sýra s napichovátky ve tvaru dýk.
  • „Žraločí“ krekry.
  • Popcorn.

pirati3

Provedení

  • Po diskusi s kamarádkou (už zkušenou matadorkou dětských oslav), zda rodiče ano či ne, jsem se rozhodla, že ne. Znamenalo to méně občerstvení a trochu víc nervozity na začátku. Ve finále ale paradoxně mnohem větší pohodu, protože jsem rodiče nemusela řešit. A neřešily je ani děti.
  • Měla jsem dvě hodiny na starost šest pirátů a byli skvělí. Poklad našli a měli z toho upřímnou radost. Dort snědli a žádali si přídavky. Šťávu rozlili jen jednou. Nic nezničili. Po vyčerpání připraveného programu si svorně hráli v dětském pokoji s legem, auty a plyšáky.
  • Matyášek s Barborkou mi po odchodu ostatních vzorně pomohli s úklidem, takže jsme zvládli byt uvést do původního stavu dřív, než přišel manžel z práce.

A už jsem dostala zadání na příští rok – auta. No to tedy potěš …

Příspěvek byl publikován v rubrice Co přinesl den, Homemade, Matyášek. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

19 reakcí na Piráti útočí

  1. Hanča napsal:

    No hezky si to vymyslela, celkem jednoduché věci (i když samo spoustu práce to dalo!) a přitom velká paráda! 😉

    • Alinka napsal:

      A vis, ze ta prace ani nebyla tak strasna? Nejhorsi bylo to cele vymyslet. Samotna realizace mi zabrala asi tri vecery, coz mi s ohledem na vysledny efekt neprijde tak strasne.

  2. E. napsal:

    Já chci být tvé dítě! Zní to parádně, děti si to musely opravdu užít:)

  3. Sedmi napsal:

    To sis nasadila laťku vysoko teda 🙂

  4. avespasseri napsal:

    Týjo….
    já jsem koukám slavící analfabet. Pomalu neslavím ani vlastní narozky (tedy slavím… ale tak jak všichni, Silvestra…)… to jsem zvědavá, jak to bude letos s oslavami dcerky…

    • Alinka napsal:

      Treba se o nejakou oslavu prihlasi :). Nastesti na netu se fakt da najit inspirace na cokoli.

      • avespasseri napsal:

        Naštěstí slaví před Vánoci… míváme společnou oslavu s dětmi z před a po porodního kurzu… i když dnes už je to bez dortů a bez srandiček kolo, děti se prostě vyřádí v jedné místnosti a maminky (případně přítomní tatínci) se vyřádí nad zákusky v druhé. Navíc babička má narozeniny v ten samý den. Obávám se, že ta moje se asi narozenin a la piráti před Vánoci jen tak nedočká 🙂 On je problém už jen vybírat dárky :-)))))

  5. Lenka napsal:

    No teda! Odiv! Krásná práce. Matyášek musel být unešený a ostatní děti taky. Možná dobře, žes ostatní rodiče nepozvala, protože by pak byli v depresi, že musí na oslavy svých dětí připravit něco podobného 😀 Každopádně dík za inspirace i za pěkný článek!

    • Alinka napsal:

      Ale prd, ty deprese. Hlavne, ze se to detem libilo, coz snad jo :). A me to bavi.
      Vis, muj muz ma k oslavam narozenin odpor, protoze to prave ma z detstvi spojene prave s tema babickama a tetickama, ktere mu prinesly ponozky a svetr, ktery stejne potreboval, vykladaly mu, jak vyrostl, stipaly ho do tvari a kontrolovaly, jestli ma jeho maminka dobre utreny prach na vrchnich policich. A ma z toho osypky.
      Tak bych chtela, aby to nase deti mely zazite jinak. Babicky jim neberu, ale s detma je to lepsi :). Doufam.

      • U nás se vždycky slavívalo v rodině (a že jsme velká rodina, proto, koneckonců, máme tak velký obývák :)) Ale já teda na ně vzpomínám docela dobře, vždycky se k nám sešli i sestřenky a bratránek, takže si to užívali jak dospěláci, tak my děti 🙂 Ale takový mejdan jsme teda neměli nikdy 🙂

  6. Lenka N. napsal:

    Alinko, krásné! To vyladění do jednoho tématu (těch detailů!) se mi moc líbí. Fotky jsou úžasné. Díky za inspirativní post, třeba nás to za rok v srpnu taky čeká, uvidíme… 🙂

  7. Pingback: Auto, kam se podíváš | Alinčin blok

Budu moc ráda, za veškeré Vaše náměty a připomínky

