13.11.-17.12.2014

Barborka ma momentálně senzitivni období na barvy. Neustále se ptá: „A to je která pastelka? Kterej dům? Který triko? …“ přičemž zájmenem „který“ myslí jakou má daná věc barvu. Než mi to došlo, tak jsme absolvovaly pár zmatených konverzací, kdy jsem například totálně nechápala, proč se mě po patnácté za sebou ptá „Který máme auto?“, když to přece moc dobře ví. Odpovídala jsem všechno možné, jen ta barva mě dlouho nenapadla.

lego

Tak barvičky „perem, co to jde“. Dělení lega dle barev a následné stavění jednobarevných staveb. To je zábava, která pro změnu hodně baví Matyáše, protože s omezeným množstvím kostiček a tvarů musíte vystačit a je třeba vymýšlet.

20141216_085359

Klasika – barevné proužky s kolíčky. Nabrala jsem si vzorkové proužky v Hornbachu. Sice je na nich drobným písmem popisek katalogového čísla, ale to nikomu nevadí. Překvapilo mě, jak to bylo pro děti jednoduché. Matyášek přikládal bez chyby, Barborka dva tmavé odstíny taky, ty světlejší už ji trochu mátly.

20141214_144620

A barvy do třetice – kartičky a přiřazování lega, případně jakýchkoli jiných barevných předmětů. Taky jsme si povídaly o tom, co na které kartičce je za obrázky a jakou mají barvu. Zatímco přiřazuje zcela bez chyby, názvy pořád motá.kresleni

Obkreslila jsem dětem tělíčka na papír z role a vymalovávaly. Barborka s velkou dopomocí, Matyáškovi jsem namalovala jen pokusobagr na tričko. Bavilo velmi.

bitva

Hotové postavičky jsme nalepili na skříň. A protože sníh pořád nikde, užili jsme si improvizovanou koulovačku alespoň s papírovími koulemi.

dinosaurus

Paní učitelky ve školce mi tenhle podzim dávají slušně zabrat. Napřed zvířátkový den, kdy  Matyášek chtěl jít za dinosaura. Šito z vyřazené flekaté mikiny. Ostny jsou z tlustého tuhého filcu, ocas z manželova starého trička, vyplněný vatelínem. Pomalováno obyčejnou akrylkou (barvu na textil jsem zrovna neměla a ve výsledku to ničemu nevadilo). K tomu tepláky (na ty jsem tedy nemalovala, protože je pořád nosí). Tlapy z krabiček od papírových kapesníků. Jejich životnost se měřila na minuty, ale aspoň pobavily (hlavně doma, ve školce už je pak Matyášek nechtěl, protože v nich nemohl s klukama běhat).

20141217_075039

A kostým číslo dvě, tentokrát na vánoční besídku, kde v živém Betlému hraje Matyáš volečka. Rohy (vycpané vatou) a ouška z filcu, oboje přišito na čelenku do vlasů. Na fotce to moc není vidět, ale na bílém tričku je lehce přistěhováno několik černých fleků z filcu. Ocásek jako copánek z prádelky a střapeček opět z filcu.

20141214_143646

Krásná přiřazovací aktivita od šikovné maminky z FB. Čtyři kategorie zvířátek – domácí, lesní, safari a vodní. Každý podkladový list jsem olemovala jinou barvou – růžová, zelená, žlutá a modrá. Kolečka se zvířátky jsou nalepena na víčcích z petek stejné barvy jako lem podkladu, aby se dalo rychle vytřídit, na který papír kdo patří. Soubory Vám se souhlasem autorky přikládám ke stažení: vodni zvírata vodni zvírata kulata safari zvirata safari zvirata kulata lesni zverata lesni zverata kulata domaci zvirata domaci zvirata kulata

20141209_164110

Skládačka, která Barboku sice nebere, zato já s Matyáškem jsme u ní už strávili několik desítek minut. Tiskla jsem dvakrát a laminovala.

20141202_170438

A puzzle tentokrát i pro malou slečnu. Jak jinak než zviratka.

20141209_163926

A skládání zvířátek ještě jednou, ale trochu jinak. Barborka si hraje s cestovní verzí hry pro jednoho hráče Noemova archa. Úkolem je podle určitých pravidel naskládat zvířátka do archy tak, aby nikdo nepřečuhoval a nikde nezbylo volné místo. Zatím na pravidla mastí (hra je Matyáškova), ale i tak ji magnetky se zvířátky baví.

iqpark

Návštěva putovní výstavy libereckého iQparku v jedné z pražských herniček. Expozice byla spíš pro starší (školní) děti a dospělé. Nejvíc se tam líbilo mě, Matyáška pár exponátů zaujalo, a pro Barunku to zatím bylo naprosto mimo.

Nepodařilo se mi vyřešit úlohu na fotce vpravo. Účelem je propojit všechna kolečka provázkem tak, aby vznikly čtyři úsečky, tj. aby provázek byl jen třikrát „ohnutý“. Strávila jsem u toho přes půl hodiny, ale ani smykem. Tak kdybyste to někdo vymyslel, ráda se nechám podat.

iqlandia

A na závěr Liberec ještě jednou, tentokrát už jsme na sever opravdu vyrazili. iQlandia – rozhodně doporučuju dětem i dospělým. I Barborku už leccos zaujalo (na předposlední fotce například zašlapává množící se bakterie), pro Matyáška už bylo zajímavostí výrazně víc (vesmír, živly a samozřejmě vodní svět – doporučuju minimálně jednu várku náhradního oblečení s sebou). Já s manželem bychom tam zůstali a zkoumali a zkoumali a zkoumali …. až do zblbnutí. V porovnání s iQparkem je to efektnější, takže právě i pro prcky, hodně chytlavé, perfektně vymyšlené.

Příspěvek byl publikován v rubrice Co přinesl den, Fotodeník, Homemade, Jak je zabavit, Kam vyrazit, Ke stažení. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

16 reakcí na 13.11.-17.12.2014

  1. h napsal:

    rada: nezůstávej jen na tečkách, přetahuj do prostoru. Pokud budeš chtít řešení, podívej se do mailu 😉

  2. Lenka napsal:

    Finta je v tom vyjet za hranice čtverce 😉 Nechci machrovat, kdysi jsme to měli na „motýlím výletě“ 😀

    • Alinka napsal:

      Jojo, už jsem to pochopila. Mě bylo jasný, že v tom je nějakej fígl, ale nebyla jsem schopná vymyslet jakej 😀 .
      Motýlí výlet? Co to je?

      • Lenka napsal:

        Náš gympl dělával pro jednotlivé třídy rok co rok Motýla – předpokládám, že název byl odvozený od nějakého projektu. Nebyl to klasický školní výlet, organizovala to výchovná poradkyně a bylo to plné aktivit zaměřených na stmelení kolektivu a seberozvoj. Docela dost mi to do života dalo…

  3. Sedmi napsal:

    ty jo, vy toho stihate, ziram… jsi moc sikovna… a diky za tip na Liberec, mame to tam moc radi ale v iq landii nebo parku jsme jeste nebyli.

  4. Vanilka napsal:

    Ten vzorník barev z Hornbachu a ty karty s barevnými obrázky ke stažení jsou skvělé nápady. Přebíráma děkuji!

  5. Martina napsal:

    Opět velký dík za úžasnou inspiraci a materiály ke stažení. Teď žijeme s dětmi z adventních pytlíkovek, ale doufám, že odkazy budou funkční i po Vánocích :)))

  6. Amelie napsal:

    Skvělé tipy, díky. Do Liberce by holky chtěly, ale je to tak daleko… Mám pocit, že jsi něco z blogu chtěla, ale nenapsala jsi adresu…

    • Alinka napsal:

      Jejda, no jo. To chtela, nejake ty emoce a jeste neco, co uz si nepamatuju. Omlouvam se, nejak jsem to vypustila :(. Pisnu do mejlu. Diky za pripomenuti.

  7. Pingback: Zabavili jsme se v červnu | Alinčin blok

Budu moc ráda, za veškeré Vaše náměty a připomínky

