Pryč s přebytečnými kily

Předem slibuju, že to nebude o hubnutí.

Jaro se blíží. Jakože už FAKT jo! Dneska jsem byla venku bez čepice a to už něco znamená. Je nejvyšší čas na „něco jako jarní úklid“.

Okna nemyju, to s radostí a jistou dávkou samozřejmosti přenechávám manželovi. Na žehlení bych zřejmě potřebovala najmout nějakou levnou pracovní sílu neb ta hromada na koši je už vyšší než Barborka. Ale jsem v klidu, naprosto v klidu. Manžel hlásil, že v čem jít do práce ještě má. Zřejmě to myslel ironicky, ale to je jeho problém. Utírání prachu mě ukrutně nebaví a hodlám tak činit jen v pudu sebezáchovy v případě, že najdu nějaký echt výživný chuchvalec na zvlášť viditelném místě.

Ale na co se každý rok těším je (před)jarní třídění a vyhazování. Je to jako maniodepresivní psychóza, napřed maniakálně nakupuju a hromadím, následně propadám depresi, že jsem magor a fanaticky vyhazuju. Ta úleva, když zjistím bez kolika věcí se obejdeme.

Stejně jako každý rok se přepnu do nemilosrdného módu, projedu skříně, knihovnu, spíž, horní poličky, botník, ale třeba i domácí lékárnu nebo kosmetiku v koupelně a už to lítá.

Tenhle rok jsem se navíc rozhodla, že Vás budu pozitivně motivovat a podávat pravidelné reporty, jak to jde. A taky že pokaždé zvážím, kolika kil jsem se zbavila.

Přidáte se? Bez pravidel – nemusíme to stihnout přesně do jara, ani nemusíme vyhazovat každý den. Ale s nadšením a bez milosti. A až to jaro vážně přijde, pustíme ho do bytu, kde nebudou žádné zbytečné krámy. Už teď se na to těším.

Příspěvek byl publikován v rubrice Co přinesl den. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

12 reakcí na Pryč s přebytečnými kily

  1. Sedmi napsal:

    já já já… potřebuju to jako sůl… problém je, že vyhazování mi fakt dělá problémy… uvidíme.

  2. avespasseri napsal:

    Že by??? :-)))
    Já bych se možná spíš hlásila za to žehlení a umývání oken :-)))))))
    I když ze všeho nejradši systematicky přerovnávám to, co mám. A při tom, pravda, toho spousta letí…

  3. od nás v sobotu odjela osmikilová bedna s hadrama a hrozně mě to potěšilo 🙂

  4. Shareen napsal:

    Milá Alin,
    To je príma výzva.
    Dělám to stejně (včetně toho nakupování před zimou).
    Myslím, že to rozhodně nějak souvisí se zvířecím hromaděním zásob na zimu (akorát že medvědi i křečci své zásoby prostě přes zimu snědí, zatímco my se zásobíme jinými materiály).
    A mám dotaz: kam potom od vás ty vytříděné věci putují?
    Kam potraviny, boty, kosmetika?
    Kam knihy?
    Díky za tip.
    Mám totiž vždy dilema, že se mi to nechce prostě všechno rovnou „vyhodit“ do koše. Nejvíc by se mi líbilo, kdyby existovaly nějaké jarní bazary, kam by člověk všechny tyto věci odvezl a návštěvníci bazaru by si vybrali, co z toho by se jim ještě hodilo… A co by si nevybrali, putovalo by (použitelné) do charity nebo (nepoužitelné) na skládku.
    Š.

  5. Linda napsal:

    Já to třídím průběžně. Když mě to chytne, tak mě to chytne, nezáleží na ročním období.
    Jinak teď v březnu bude v Podolí burza dětského oblečení, podmínky prodeje neznám, půjdu jen omrknout, jestli se nebude něco hodit.

  6. Pingback: Letecké dny – část první | Alinčin blok

  7. Martina napsal:

    Já věci nerada vyhazuji věci do popelnice, snažím se co nejvíc třídit nebo rozdat. Hodně využívám http://www.nevyhazujto.cz. Věci se tam poskytují zadarmo, za odvoz. Jsem z Brna a zatím si vždycky někdo přijel…

    • Alinka napsal:

      Já taky nerada vyhazuju a snažím se vše použitelné posílat dál (a děkuju za odkaz), ale pochybuju, že by se někomu hodila zcela zaschlá řasenka nebo 3 roky prošlý plěťový mlíko, který tedy rozhodně nevoní 😀

      • Martina napsal:

        🙂 To jsou výjimky potvrzující pravidlo :-). Ale udala jsem tam třeba nepoužívané parfémy, pokojové kytky, které mi doma nešly, starou vaničku a přebalovací pultík, staré časopisy apod. 🙂

  8. Sedmi napsal:

    diky za tip, taky mam problem s vyhazovanim…

  9. Pingback: Letecké dny – část druhá | Alinčin blok

Budu moc ráda, za veškeré Vaše náměty a připomínky

