Zabavili jsme se v dubnu

20150402_172225

Navštívili jsme vesmírnou výstavu Gateway to Space. Jako dobrý. Je tam dost zajímavých věcí, ale …

Zaprvé, pokud se chystáte s malými dětmi a nejsou to úplní vesmírní fandové, začnou se asi brzy nudit (jako naše Barunka), protože expozice je na jejich vkus příliš statická. Pro dospělého a starší děti ideální, pro škvrňata vhodné v případě, že jim jste schopni podat fundovaný komentář bez toho, aniž byste si to napřed všechno museli načíst (jak vidíte, u nás obstarával manžel, protože než já si dočetla tabulku u prvního exponátu, děti už byly v půlce výstavy).

Zadruhé, nepřišlo mi to až zas tak úžasné, aby vstupenka pro dospělého musel stát 300Kč. Možná to nedokážu plně docenit, ale poměr cena výkon mi v tomhle případě přišel prostě neadekvátní. Byli jste? Chystáte se?

nalepky

Barborka se dostala do samolepkového období. Matyášek ho nikdy neopustil a tak u nás aršíky všemožných obrázků frčí. Udělala jsem velký nákup v e-shopu Hračkotéky, kde mají samolepek i s podkladovými listy tolik, že nebudete vědět, co pořídit dřív. Většina z nich (nebo alespoň všechny, které jsem vybrala) jsou udělané tak, že se dají nalepit, sloupnout a znovu lepit opakovaně (Barborčina poznámka: Neplatí v případě, že se pokoušíte oblepit kočku!). Zcela samostatná zábava na hodně, hodně, hoooooodně dlouho.

20150430_163308

Šablony na malování (konkrétně dopravní prostředky) máme doma už dlouho, ale až teď s nimi Matyáš začíná pracovat tak, jak to jejich autoři zamýšleli a moc ho to baví. Na fotce zrovna šperkuje svůj motorový člun, který postavil z kartónu od mléka (nenechte se mýlit tím, že pořád vypadá jen jako krabice, je to supermoderní stroj).

Kromě klasického kreslení se šablony dají moc dobře použít například společně s foukacími fixami a zkoušela jsem je celkem úspěšně uplatnit i při malování na textil.

20150404_095634

Původně jsem měla v úmyslu vyrábět s dětmi roztomilé velikonoční slepičky (asi jako tady). Haha, nedočkala jsem se ani jedné jediné. Zato se celý stůl hemžil roztodivnými návštěvníky z vesmíru, kde počet nohou, očí, křídel i chapadel nabýval libovolných hodnot v intervalu od 0 do 20. Příšerák na fotce si dokonce zahrál ve filmu, ale o tom snad někdy příště.

herbar

Založili jsme herbář. Kytičky sbírané porůznu na zahradě, v parku i po cestě ze školky jsem nejdřív nechala vylisovat mezi dvěma listy papíru. Předtiskla jsem si podklad, kam dopisuju název, datum sběru a případné možnosti využití například v lékařství. Taky třeba poznámky o tom, že kytka je jedovatá. Ke každé kytičce vkládám ještě vytištěný obrázek ze skutečného herbáře (co si budem povídat, zas tak dokonalé ty naše výlisky nejsou). Vše zalaminováno. Laminuju do folie 80mic v obyčejné laminovačce a zatím prolezlo všechno bez problémů. Nakonec založeno do šanonu. Rozšiřovat lze libovolnou rychlostí a libovolně dlouho, což mi vyhovuje.

Jako pomocník se mi osvědčila Botanická fotogalerie, odkud si vybírám krásně malované obrázky pana Josefa Dohnala, a kterou lze v případě nouze zároveň použít jako určovací klíč. Další užitečnou pomůckou může být jednodušší Bylinář.

Doporučuji nechat květy lisovat dostatečně dlouho, aby se nejen totálně zplacatily, ale předeším, aby dobře proschly. Napoprvé jsem to trochu uspěchala a už teď vidím, že budu muset předělávat.

Mimochodem zjistila jsem, že mé znalosti naší flóry jsou velmi, velmi chatrné.

20150410_114027

Jedna z mnoha Barbočiných dřevěných skládaček – oblíkání medvídků. Zakoupeno před časem v Lidlu. Kromě šatečků (v holčičí i klučičí variantě) se chlupáčům dají měnit i obličeje s různými výrazy. Což je moc pěkná pomůcka pro povídání o emocích. Zjistila jsem, že Barunka stejně jako Matyášek špatně snáší, pokud se někdo (v tomto případě medvěd) tváří sklesle nebo dokonce pláče. Hrozně řeší, co se mu stalo.

20150420_120754

Když tihle králíčci v rámci loňské jarní výměny aktivit přišli, nezaujali. Po roce jsou najednou velmi oblíbení. Laminováno, jedna z tlapek na suchý zip. Úkolem je najít tu správnou. Barborka zvládá s přehledem.

20150414_094915

Vím, že ježdění v rýži už tu kdysi kdesi bylo, ale je to tak vděčná aktivita, že zařazuji znovu. Lze použít cokoli, co máte zrovna po ruce (mouku, fazole, …), ale rýže se celkem dobře uklízí, přičemž jsou v ní dobře vidět vyjeté koleje (skoro tak dobře jako v mouce), což je myslím pro děti dost podstatná vlastnost. Možno doplnit třeba kaštany, ořechy nebo těstovinami, které se mohou pomocí bagrů nakládat do náklaďáků a stěhovat z bodu A do bodu B. U nás ani nebylo třeba.

Počítejte s tím, že zrnka rýže budete i po pečlivém luxování nacházet ještě pár dní po bytě.

zazitkova kniha

Moji posedlost uchováváním vzpomínek jste už asi zaznamenali. Tak aby toho nebylo málo, krom herbáře jsme založili ještě zážitkovou knihu. Ten nápad mě nadchnul hned, jak jsem o něm u Báry četla. A nejsem sama, děti jsou celé žhavé do stříhání, lepení a malování.

Akorát jsem zjistila, že inkoust z naší tiskárny při bližším setkání s Herkulesem podivně zelená (to abyste si nemysleli, že je dětem na fotkách špatně).

Příspěvek byl publikován v rubrice Fotodeník, Homemade, Jak je zabavit. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

20 reakcí na Zabavili jsme se v dubnu

  1. Tu zážitkovou knihu máte nádhernou a herbář moc závidím taky už o něm nějakou tu dobu přemýšlím …

  2. Linda napsal:

    Na výstavu jsme se taky chystali, ale nakonec nás odradila cena. Z Hračkotéky máme sadu s obličeji a ta měla velký úspěch. Herbář je fajn nápad, asi ho zkusíme. Herbář jsem dělala naposledy na gymplu, ale byl dost otřesný, nebyla jsem moc pečlivá, teď snad budu:)

  3. Lenka napsal:

    Já právě nemám odvahu se do herbáře pustit, byť se mi velmi líbí a z vycházek nosíme kytičky neustále. Jenže mé znalosti rostlin jsou víc než chabé a jsem nerada bych se ztrapňovala tím, že bych danou rostlinku nedokázala zatřidít… 😦 Ale třeba na něj taky jednou dojde…

  4. jolana88 napsal:

    nebyli. Chystáme se. Respektive syn. V doprovodu fanouška. (já bych si to neužila, takže jej nechci „brzdit“). Ceny obecně se mi u podobných výstav zdají přemrštěné (stejně např. stála výstava o těle v Brně), ale – zaplatím. Hrady apod. jej totiž nebaví – a co nevidí, to neexistuje. Takže v podstatě není zbytí. PS: zkuste místo Herkula užít Drago.

    • Alinka napsal:

      Co si matně vybavuju z hodin ekonomie, přijde mi, že nižší cena u pružné cenové poptávky, jakou poptávka po výstavě bezesporu je, by měla přilákat víc lidí a tím zvýšit i výtěžek. Byli jsme odpoledne o víkendu za nepříliš pěkného počasí, takže by jeden čekal, že bude velký zájem. Potkali jsme jen pár lidí. Přijde mi to škoda.

      • jolana88 napsal:

        na jiné dny mají objednávky předem .. nevím. řekla bych, podle toho, co už jsme absolvovali, že podobné „podniky“ se při stanovení neubírají cestou základu ani optimalizace ceny (maximalizování zisku), ale spíš určují cenu na základě hodnot a benefitů.

        • Alinka napsal:

          Ted jsem to asi nejak nepobrala. Cekala bych, ze budou chtit, aby se jim naklady, ktere urcite nebyly nizke, vratily zpatky (idealne se ziskem).

          • jolana88 napsal:

            Zisk bude. Agentury, které jim servis poskytují akorát vycházejí z jiného modelu stanovení ceny. btw: stejně jako např. pro vstupné na hrady a zámky – kde bych nejjednoduší – nižší cena, větší návštěvnost viděla ještě logičtější.

  5. Pingback: Pozvánka | Alinčin blok

  6. Sedmi napsal:

    Co používáš jako podklad pro tu knihu? Obyčejný sešit? Re

  7. Martina napsal:

    Ad vesmírná výstava – klukovi jsme to dali k 5. narozeninám, jel tam s manželem a na obou stranách velké, velké zklamání. Hodně statická výstava a to, co se dalo zkusit, prý bylo až od 10 let… Čili skončili na Matějské a v Mořském světě, to se mu líbilo moc 🙂

  8. Pingback: Zabavili jsme se v květnu | Alinčin blok

  9. Pingback: V únoru … | Alinčin blok

Budu moc ráda, za veškeré Vaše náměty a připomínky

