Zabavili jsme se v červnu

Je Vám jasný, proč nemám ráda tyhle „pravidelný“ rubriky, že jo? Deset dní sem, deset dní tam … hlavně, že jsou prázdniny. Jádadýdadááááá ….

pradlo

Pradlenky. Začalo to tím, že děti našly a po koupelně rozsypaly pytel kolíčků s tím, že chtějí věšet prádlo. No tak jo. Napřed jsem jim chtěla oblečení stříhat sama, ale dovolily mi asi pět kousků a že už to zvládnou samy. Módní návrháři z nich zřejmě nebudou (anebo teda hodně ujetý), ale zvládly. Stříháno z filcu – celkem hezky drží tvar i u menších kousků. Následně prádelka provizorně zavěšená uprostřed koupelny.

karkulka

Knížka o Červené Karkulce, kterou Matyáš přinesl mezi celoroční hromadou výkresů ze školky. Koukala jsem jak puk. Jako znám výtvarné limity svého syna, takže je mi jasný, že obě tety určitě pomáhaly (tyhle obrázky mají moc očí a málo kol). Ale i tak jsem se musela pochlubit, protože mi přijde prostě boží. Asi si brzy vyrobíme nějakou doma.

20150624_181210

Ke konci školního roku samozřejmě patří i rozloučení s kamarády. I když v Matýskově případě jen symbolické, protože se všemi jeho oblíbenci se často vídáme i mimo školku. Sám vybral dárky (poté, co jsem mu určila cenový limit) – jak jinak než auta – i balící papír. Všechno společně s Barborkou zabalili (trošku jsem to doladila, až když usnuli). Stejně tak oba dva vybírali pro tety kytky.

malazrybarny

Navštívili jsme interaktivní výstavu k filmu Malá z rybárny od Jana Baleje. Film jsme neviděli a tipla bych, že bude díky trochu ponuré atmosféře spíš pro starší děti, ale vůbec to nevadilo. Krásné loutky a kulisy se dětem líbily i tak. Stejně tak možnost natočit si film. U Matyáše pochopitelně nejvíc zabodoval počítač a pohybový senzor, s jehož pomocí se daly bezdotykově ovládat jednoduché aplikace (druhá fotka). Čekala jsem, že to na něj bude ještě dost těžké, ale ukázalo se to jako výborné cvičení na koordinaci oko-ruka i na soustředění. Společně si pak vyzkoušeli, jak se točí scéna s jedoucím autem (třetí fotka).

Výstava už bohužel skončila – hrozně dlouho trvalo, než jsme se na ni dokopali. A tak mě napadlo, že bych tady mohla připravit jakési kalendárium, kde bych dopředu avizovala akce pro děti, které mne zaujmou. A stejně tak Vy byste měli možnost mě i ostatní na něco upozonit. Asi tedy jen pro Prahu a blízké okolí, ale i tak by to aspoň pro část z Vás mohlo být zajímavé. Chtěli byste?

legofest

A ještě jedna akce – Legofest. Pochybuju, že by Vás alespoň zmínka o něm minula, jelikož kolem něho zuřily bouřlivé diskuse na téma „tahání pěněz z rodičovských kapes“. Upřímně je dost nechápu. Ano, cena lístku byla trochu vyšší, ale na slevových portálech se daly vstupenky koupit za už vcelku rozumných 279Kč. Jeli jsme MHD, čímž jsme ušetřili za parkovné. Svačinu jsme si vzali vlastní, takže nebylo třeba kupovat bufetoidní občerstvení (s vyjímkou výborné zmrzliny, kterou jsem si s chutí dala taky). Dopředu jsem avizovala, že si jedeme hrát, ne nakupovat, takže jsme do části, kde se za „výhodnou cenu“ daly pořídit předražené stavebnice, ani nevkročili.

Na místě jsme pak našli takové množství kostek, že Matyáš se rázem ocitl v sedmém nebi. Stavěl jako o život, hrabal se v kostkách, seděl a ležel v nich. Barborku nejvíc bavilo nosit bílé kostičky do zóny s červenými a naopak. Na nafukovacích atrakcích se vyřá(í)dili oba dva. Splnili i pár úkolů za razítka. Já jsem oceňovala neuvěřitelně milý personál, který se tvářil, že mu ta hora povykujících špuntů vůbec nevadí, trpělivě znovu a znovu vysvětloval jednotlivá stanoviště a rozebíral postavené výtvory. Když Barborka při jednom z úkolů prolézala mezi „laserovými paprsky“ s razancí tanku a strhala absolutně všechny provázky, obsluhující slečny se nepřestaly usmívat. Když jsme při odchodu po zavírací hodině zjistili, že nám chybí jedna mikina, jeden ze sekuriťáků, který už byl na odchodu, s námi všechno znovu ochotně obešel. Ano, odcházeli jsme (tradičně opět) zcela! poslední. Matyášek s pláčem a slovy: „Maminko, já bych tady chtěl bydlet.“

Za mě poměr cena/výkon naprosto přijatelný. Za rok jdeme určitě znovu. Jen bych prosila příště všechny hrací koutky zařídit tak, aby na kostičky dosáhli i ti nejmenší. Pro Elu: Já jsem teda na stoly posazovala obě dvě děti (viz fotky) a nikdo na nás nepřišel (a že tam seděly sakra dlouho).

postylka Cestovní postýlka pro krtka z plechové krabičky. Ale stejně tak dobře poslouží i jako mobilní garáž.magnet

PETka, lihovkou nakreslená závodní dráha, kancelářské sponky, magnet a jedéééééém!skladacky

Barborka hrozně ráda něco skládá, třídí a organizuje (maminku fakt nezapře). Sovičky maminka/miminko ke stažení zde. Puzzle pro nejmenší geometrické tvary zase zde. Zvířecí maminky a miminka od Jany zlesa zde.

20150619_122620

A ještě jedno ultrajednoduché puzzle. Jen tedy i na Barborku už moc jednoduché. Ale zabavilo na déle než 5 minut, které jsem věnovala výrobě, takže dobrý.

suchozipkostky

Oživení obyčejných dřevěných kostek, které poslední dobou nějak ležely ladem. Až nás to přestane bavit, sucháče jednoduše zase sloupneme.

levkostym

Kostým na poslední chvíli. Měli mít na rozlučkovou party pohádkovou postavu. Matyáš měl poněkud jinou představu, takže lev (co na tom, že má ocas z volka, kterého jsem vyráběla pro změnu na vánoční besídku).

hajany

A zlesa ještě jednou. Klasické Hajany, které u nás byly jednu dobu neodmyslitelnou součástí večerního rituálu, jsem Vám už ukazovala. Jejich vtipnou prázdninou verzi jsem zvládla vyrobit až teď. Zato už rovnou dvakrát.

A měla jsem pro Vás ještě jeden letní tip, ale zaboha mi z nějakého neznámého důvodu nejde nahrát fotka. Takže jen odkaz na nového kamaráda z ptačí říše, který nám pomáhá dodržovat pitný režim.

20150620_101006A úplně nakonec radíme našim hospodyňkám. Tyhle pěnové skládací podložky jsem kupovala, když byl Matyáš ještě nelezoucí mimino. Od té doby jsem se je už x-krát pokoušela nějak umýt, otřít, prostě vyčistit. Až mě po čtyřech letech napadlo, je prostě strčit do myčky. S troškou prášku na nádobí, na ten nejkratší program a jsou jako nové. Stejně tak se dají umýt bábovky na písek (jen je třeba z nich to nejhorší opláchnout předem).

Užívejte léto!

Příspěvek byl publikován v rubrice Co přinesl den, Fotodeník, Homemade, Jak je zabavit, Ke stažení. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

8 reakcí na Zabavili jsme se v červnu

  1. Martina napsal:

    Mě nejvíc dostalo to mytí puzzle! Asi je to tím, že jsme ho zrovna včera postavili našemu 2 měsíčnímu benjaminkovi jako podložku pod hrazdičku. Zatím se po něm ale víc válí ti starší dva, takže podle toho bude puzzle zase brzy vypadat. Já zatím vždycky drhla ve vaně – takže díky za prima nápad! Snad to klapne i s naším skládacím – každá kostka má u nás ještě několik dílů uvnitř a skládá se z nich zvířátko, jestli víš, co myslím. Za plánované akce v Praze a okolí budu ráda, ač jsem mimopražská. Ale občas zavítáme, máme to asi 45 km, žádná tragédie, když to stojí za to. A pro info – mě teda diskuse kolem Legofestu minula, takže skoro lituju, že jsme nevěděli a nejeli. Asi bych to ale v šestinedělí nedala, tak třeba příště budeme od Tebe vědět předem! 🙂

  2. Shareen napsal:

    Milá Alinko, máš báječné jednoduché nápady. Petka a magnet mě nadchla.

  3. Vanilka napsal:

    Díky praktická ženo! Jdu vyprázdnit myčku a tisknout sovičky!

  4. Blog Zrzky napsal:

    Paráda, díky moc za tipy, myslím že třídění a přiřazování bude taky naše silná stránka 🙂 Myčkám zdar!

Budu moc ráda, za veškeré Vaše náměty a připomínky

