Auta, kam se podíváš

Hned po loňské oslavě narozenin mi Matyáš zcela jednoznačně zadal téma na tu letošní – auta. Už měsíc dopředu se ujišťoval, že jsem s tím dostatečně srozuměna, a počítal dny, kdy už „TO“ vypukne. Jelikož přípravový mustr zůstal stejný jako u oslavy pirátské, budu stručná.

oslava1

První byly na pořadu dne samozřejmě pozvánky. Pojala jsem je jako VIP vstupenku na velkou jízdu. Na zadní straně každé kartičky byly podrobné instrukce pro rodiče (přeci jsen jsem dvě z maminek znala jen od vidění) – kdy, kde, co s sebou. Termín jsem si pro jistotu se všemi předjednala ústně, aby nedošlo ke zbytečným zklamáním, že někdo nepřijde. Abych předešla nedorozuměním, rovnou jsem připsala, že oslava je míněna pro děti bez rodičů. Nechybělo moje telefonní číslo a emailová adresa pro ty, kteří si chtěli napsat o fotky.

Druhé v pořadí byly dárečky pro všechny účastníky – auta – jak jinak. Pro holčičky jsem vzala sponky do vlasů. Pro každého jedno velmi nezdravé lízátko. Vše zabaleno do obyčejných papírových sáčků na svačinu. Etikety se jmény nacvakány sešívačkou.

oslava3

Výzdoba byla velice jednoduchá. Závoďácké vlaječky s velkou 5, jeden gumový dopravní kužel, igelitový ubrus s motivem Bleska McQueena, stejně tak papírové talířky a pohárky (uznávám, že je to neekologické, ale jednou za rok, v počtu deseti kusů, to snesu).

Po zkušenosti z minula, totiž že toho děti stejně moc nesní, jsem s občerstvením nijak nešílela. Ovocná mísa alá semafor, máslový popcorn v náklaďáku, sýry, zeleninové chipsy a bryndzové sušenky. Šťáva k načepování v našem oblíbeném tučňákovi, toho času změněném na benzínku.

oslava4

Dort byla velká kostka, na níž stály dva náklaďáčky. Autíčka jsou pečená v silikonové formě půjčené od kamarádky. Korpus i auta jsou ten nejobyčejnější piškot, plněný máslovým krémem, polito čokoládou, dozdobeno bonbony. Dolní okraj dortu mi nevyšel zrovna dvakrát reprezentativní, takže je omotaný stuhou se vzorem autíček. Úplně hrdá na estetickou stránku věci nejsem, ale tu díkybohu špunti moc neposuzovali. Ta chuťová byla naopak zcela v pořádku, takže dobrý.

Program se zpočátku zdál být trochu oříšek. Pořád jsem měla pocit, že musím nějak navlíknout hledání pokladu. Jenže jsem nebyla sto vymyslet jak. Soutěže, kterých na téma auta najdete například na Pinterestu spoustu, mi přišly přeorganizované a ne až tak zajímavé. Nakonec jsem si řekla, že auta bandu složenou převážně z kluků zabaví sama o sobě a nechala to z větší části koňovi. Ta menší část spočívala zaprvé klasicky v omalovánkách.

oslava2

Zadruhé v drobné proměně našeho obýváku, kde se celá oslava konala. Koupila jsem silniční izolepu (koupeno zde, mimochodem mají i koleje), což je naprosto geniální věc. Nalepíte ji, kde potřebujete, a zase sloupnete. Drží dobře (část máme na zemi doteď, protože ji děti stále používají), ale nezanechává žádné stopy lepidla či jiné škody. Start, cíl, semafor z papíru. Konferenční stolek jsem polepila pro změnu silniční washi páskou. Stará pneumatika byla už jen třešničkou na pomyslném dortu (radši jsem doprostřed postavila dost těžký květináč, aby i pětiletí pánové pochopili, že nemám v úmyslu nechat je kutálet pneumatikou po bytě). Pixla plná aut. Úplně to stačilo, nadšení veliké.

Pokud toho ještě nemáte dost, pak další inspiraci najdete na mém Pinterestu tady a tady.

Osm dětí, dvě hodiny, škody nulové, neochota odejít domů veliká. Celkově bych to hodnotila jako vydařené. Jsem zvědavá, co si na mě vymyslí na příští rok. A jsem ještě zvědavější, jak to skoulím s oslavou pro Barborku (mají s Matýskem narozeniny dva týdny po sobě), protože ta už se samozřejmě začíná hlásit o svá oslavenecká práva. Dvě oslavy? Jednu společnou? Uvidíme, uvidíme.

PS: Omlouvám se za kvalitu fotek, která je tentokrát ještě horší než normálně. Fotím totiž Matyášovým foťákem (rozuměj vyřazeným superstrojem, který má jen spoušť, tlačítko vypnout zapnout a zcela nepochopitelný algoritmus použití blesku).

Příspěvek byl publikován v rubrice Co přinesl den, Homemade, Matyášek. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

2 reakce na Auta, kam se podíváš

  1. Lenka napsal:

    Už jsem ti nekdy řekla, že bych chcela byt Tvoje dítě? 😉 😀 Paráda!

Budu moc ráda, za veškeré Vaše náměty a připomínky

