(Staro)nové přátelství

Je skoro stejně starý jako já. Maminka mi na něm ušila zimní kombinézu i šaty do tanečních. Já si na něm kdysi tajně spíchla sukni (zcela nenositelnou). A zlomila přitom jehlu. Dostala jsem tak strašně vynadáno, že mi to nadlouho vzalo chuť. Dneska je můj. Má vylomený přední díl „stolku“ a šuplíček plný příslušenství, které jsem z valné většiny netušila, k čemu slouží. Ale hledáme k sobě cestu. Pomaloučku, polehoučku.

100_1850Strašně moc mi pomohl kurz šití. Hlavně proto, že byl individuální. Sympatická dáma přijela až ke mě domů a během necelých dvou hodin mě s ním seznámila. Vysvětlila mi, k čemu je která patka, na co je dvojjehla, kde se šteluje přítlak patky, ja ušít volánek nebo všít zip. Dodala mi odvahu. Takže to zkouším. Převážně metodou pokus, omyl. S pomocí internetu. A strašně mě to baví.

postarek

Povlak na polštářek pro Matyáška do školky (ultrajednoduchý návod třeba tu). Chtěl auta a lego. Po dlouhé době jsem tak využila zažehlovací papíry koupené kdysi v Lidlu. Jednoduše na ně vytisknete, co je Vám libo a zažehlíte. Obrázek snese praní na 30 stupňů.

100_2086

A něcojakožemedvídek pro Barborku k svátku (když jsme u těch Ikeáckých návodů, tak třeba tu). V bříšku má zašitý pytlíček s levandulí, aby se s ním dobře usínalo. Až mě dojalo, jak ho okamžitě adoptovala. A vůbec jí nevadí, že je trochu šišatý.

Příspěvek byl publikován v rubrice Co přinesl den, Homemade. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

11 reakcí na (Staro)nové přátelství

  1. Sedmi napsal:

    juuu, moc diky za tip na kurz… a tuhle husquaru ma moje maminka taky… ale neda 😀

    • Alinka napsal:

      Na tebe jsem zrovna myslela, že by se ti to mohlo hodit. Fakt mohu vřele doporučit. Nevím, jestli je lektorek víc, u mě byla paní Brokešová. Každopádně je dobré vědět a mít připraveno, CO chceš naučit – já měla vyloženě sepsaný seznam a připravený materiál, co chci, aby mi ukázala a samozřejmě to, aby mi vysvětlila, co a jak se strojem. Tak držím palec ;). Kdyby se ho náhodou maminka chtěla někdy zbavovat, tak dej vědět ;).

  2. Ma napsal:

    Taky díky za tip na kurz, asi si napíšu Ježíškovi 🙂 Letos už to zřejmě nestihne, ale já taky nemám čas, příští rok už bude benjamínkovi rok a půl a starší nastoupí jeden do školy a druhá do školky, tak třeba (haha :)) bude víc času. Stroj mám doma úplně nový, donesl Ježíšek před 3 lety a dodnes nechápu proč. Vytáhla jsem ho jednou a zaobroubila si párající se látkovky. Od té doby k němu hledám cestu, odvahu a čas… Ale lákalo by mě to moc! Jak dlouho Ti trvalo se naučit alespoň nějaké základy? Fakt neumím nic, i když třeba nic navleču, ale to je tak všechno :))

  3. Martina napsal:

    Taky díky za tip na kurz, asi si napíšu Ježíškovi 🙂 Letos už to zřejmě nestihne, ale já taky nemám čas, příští rok už bude benjamínkovi rok a půl a starší nastoupí jeden do školy a druhá do školky, tak třeba (haha :)) bude víc času. Stroj mám doma úplně nový, donesl Ježíšek před 3 lety a dodnes nechápu proč. Vytáhla jsem ho jednou a zaobroubila si párající se látkovky. Od té doby k němu hledám cestu, odvahu a čas… Ale lákalo by mě to moc! Jak dlouho Ti trvalo se naučit alespoň nějaké základy? Fakt neumím nic, i když třeba nit navleču, ale to je tak všechno :))

    • Alinka napsal:

      Já nevím, čemu říkáš základy. Já mám pocit, že je nemám zvládnuté doteď ;). Než jsem si zaplatila ten kurz, tak jsem uměla ve stroji tak akorát navlíknout nic (spodní a i horní) a šít rovný steh a obyčejný zikzak. To je všechno. Ono toho zase nadruhou stranu tak moc nepotřebuješ. S těmahle základníma znalostma vystačíš minimálně na 50% všech věcí, co se šít dají. A na YT fakt najdeš pěkné návody úplně na cokoli. Navíc jsem se s tou paní dohodla, že nechám teď uležet to, co mi ukázala a třeba za půl roku se sejdeme znovu a ukáže mi už nějakou vyšší dívčí nebo prostě to, co budu mít pocit, že potřebuju. Mě opravdu nejvíc pomohlo to, že mi ukázala, kde se na stroji co nastavuje a přepíná, jak obšít knoflíkovou dírku, jak našít nějaký obrázek a tak. Tak držím palce ;).

  4. jolana88 napsal:

    Je fajn slyšet, že ruční práce lidi ještě baví. Já, osobně, zůstanu už u vzpomínání na milého Singera (a nitě a jehly) 🙂

  5. Hanka K. napsal:

    líbí se mi ta levandule v bříšku medvídka! 🙂

  6. E. napsal:

    Povedené prvotiny, medvídek vypadá fakt propracovaně!

Budu moc ráda, za veškeré Vaše náměty a připomínky

