Městečko jako dlaň

Matyáš je autofil. Nejoblíbenější činností, hned po skládání lega je sice pořád skládání lega, ale hned v závěsu jsou autíčka a dopravní prostředky obecně. Ježdění, parkování, závodění, hromadné havárie a jejich likvidace, přistávající vrtulníky a stíhačky, dopravní zácpy, zasahující hasiči, sanitky i policie, linkové autobusy či vlakové spoje a nejnověji lodě. Přibližovadel všeho druhu má dostatek, ale pořád to nějak nefungovalo s podkladem.

Sice jsme kdysi zakoupili klasický koberec s výřezem části města, jenže je na něm jen půlka parkoviště, kam nezaparkujete ani motorku, chybí koleje nebo okruh pro závoďáky a většina silnic vede dopryč, což jednoho dost nakrkne. Navíc tam všude překážejí nesmyslné placaté domy, které se nelogicky opakují, takže sice nemáte pořádný barák k bydlení, zato dvě továrny.

deka3

Už zhruba před dvěma lety jsem se usnesla, že Matyáškovi ušiju takovou podložku, na které bude všechno tak, abych výše uvedené nedostatky odstranila. Mňo. Dlouho zůstalo jen u myšlenky, po nějakém čase jsem nakoupila materiál a zase se nic nedělo. Až teď jsem se dokopala a využila svého momentálního šicího záchvatu dřív, než mě zase opustí.

deka1

Rozměry cca 110 x 150, vršek bavlna a filc, spodní vrstva neklouzavá a odolná šusťákovina, výplň obyčejný vatelín. Tvořeno bez návodu. Bohužel. Už teď vím, že šít něco takového bez výztuhy vrchního dílu je blbost. Nedávala jsem ji, protože jsem se bála, že to nepůjde lehce složit a že sklady se budou při hraní různě boulit. Myslím si to sice pořád, ale množná to za ušetření všelijak se kroutící látky stálo. Bývala bych si ušetřila něco párání a hromadu sprostých slov. Příště budu chytřejší. Jak už jsem psala – pokus / omyl. A víc než dobře jsem se pocvičila v našívání aplikací (takže se chystám zničit dětem pár nudných jednobarevných triček).

deka2

Krásné domečky ve stylu Kirsty Elson vyráběla Jiřina – má velešikovná parťačka z maminkovských výměn, kterou najdete na fleru pod přezdívkou Scully. Určitě nakoukněte. Nakonec jsem ušila i nezbytný pytlík na autíčka a velký sakypak na to všechno. Doufám, že pod stromečkem bude radost veliká. Až je mi líto, že to všechno přinese Ježíšek a nemůžu se přiznat, že jsem to pytlíkovala já. Jsem na sebe totiž docela pyšná.

PS: Psala jsem si Ježíškovi o nový foťák (fotím pořád tím starým vyřazeným, který už jsme původně přenechali dětem), kterým by se dalo alespoň trochu zaostřit. Tak jsem zvědavá, jestli se mu to doneslo.

Příspěvek byl publikován v rubrice Co přinesl den, Homemade, Matyášek, Šití nití. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

7 reakcí na Městečko jako dlaň

  1. h napsal:

    krásný! Tohle si musím poznamenat, ať nedopadnu jako s tím bludištěm 😉
    P.S. Na Ježíška jsem taky moc zvědavá, jestli jsi mu psala později, než začátkem února, jsou letošní vánoce šibeničním termínem pro rozhodovací proces 😀 …. ale co, je náš, máme ho rádi a rádi si z něj utahujem 😉

    • Alinka napsal:

      No, říkala jsem mu to v srpnu, když jsem ve šťávě utopila ten starý. Tak snad by to mohlo klapnout. JInak už mě šíbne. Za posledního půl roku nemám jedinou kloudnou fotku :(.

  2. Vanilka napsal:

    Přiznat se, že jsi to vyráběla ty, se můžeš i za pár let. I jako dospělý to Matyáš jistě ocení!

  3. Sova Pálená napsal:

    Moc povedené! Jsi moc šikovná, Kéž bych se k něčemu podobnému také dokopala, to by bylo radosti… :O

    • Alinka napsal:

      Já se k tomu dokopala jen proto, že jsem za poslední dva měsíce měla nejvíc volného času za pět let dopředu i dozadu ;). Jinak by to asi neklaplo.

  4. Pingback: V únoru … | Alinčin blok

Budu moc ráda, za veškeré Vaše náměty a připomínky

