Nenápadně

Pomaloučku, polehoučku přišly … vyhlížené celý rok. Teplé, ale o nic méně kouzelné. Děti ani po celoodpoledním pochoďáku Prahou nemohly usnout, jak moc se těší.

Chtěla jsem sem dát víc fotek z adventu a příprav. Ale díky mé momentální foťákové indispozici jsou jednoduše nepublikovatelné.

PFka

Ale stihli jsme toho mnohem víc, než jen přáníčka. Celý adventní čas jsme přivolávali Vánoce. Nechala jsem se inspirovat adventním kalendářem od Klokánků a v malých obálkách nechával dětem Ježíšek vzkazy. Samé pěkné úkoly jako nazdobit perníčky, pověsit ptáčkům krmítko, hledat hvězdičku v jabku, pouštět lodičky a vůbec další vánoční kratochvíle. Přišlo mi to flexibilnější než metr, protože obálky jsem plnila den dopředu a mohla se tak přizpůsobovat aktuální náladě i programu.

Děti mi díky tomu se spoustou věcí pomohly a navíc jsem i já sama sebe uváděla do předvánoční nálady opravdu od začátku prosince. Zlehka, žádná křeč. Vánoční úklid tradičně dělám až na jaře, kdy mi dává nejen větší smysl, ale mám do něj i víc chuti. Tím odpadá největší opruz a stres. S dárky jsem letos byla extrémně střídmá, ale dávala jsem si záležet, aby každý dostal opravdu to, co si přeje. Tím, že jsem nepořizovala moc věcí, jsem měla všechno pohromadě nezvykle brzy. Musím si to zapamatovat na příště.

Přáníčka vyráběly děti s minimální dopomocí (stříhala jsem stromečky a lepila hotové obrázky na bílé čtvrtky). Opravdový stromek ozdobily samy úplně. Jako dárečky učitelkám do školek vykrajovaly mejdlíčka z plátů koupených na fleru tu. Věšeli jsme spolu světýlka a zdobili okna umělým sněhem ve spreji. Ze školky přinesli oba dva spoustu vlastnoručně vyrobených vánočních dekorací. Mám jich dvě poličky a každý večer se na ně plna mateřské pýchy dlouho dívám.

U cukroví začínám nejosvědčenějšími druhy – perníčky, linecké, pak teprve přidávám další a co se stihne, se stihne. Co ne, to se nezblázní. První várka perníčků padla za vlast už před 14ti dny, takže jsem pekla druhou. Ale zdobily kompletně děti, protože se mi s tím už napodruhé nechtělo mazat. Nejsou úplně reprezentativní, ale jsou naše. Zato jsem upekla luxusní tvarohovou štolu, která je výbornou a hlavně ultrajednoduchou variantou, když se nechcete dělat s vánočkou. Štědrovečerní večeři má v režii manžel (před chvílí mě vyhnal od právě dokončeného a neuvěřitelně dobrého salátu, protože jsem do sebe naládovala třetinu mísy).

Zapalujeme spoustu svíček, voníme Vánoční vůní, prskavky i ořechová flotila jsou v pohotovosti. Stromeček je ozdobený, dárky zabalené (místo jmenovek už tradičně fotky).

Milé Vánoce, my jsme připraveni.

Přeji Vám všem svátky plné pohody a klidu, rozzářených (nejen) dětských tváří a lásky. Buďte spolu rádi.

Příspěvek byl publikován v rubrice Co přinesl den. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

4 reakce na Nenápadně

  1. avespasseri napsal:

    Krásné… tedy já se budu muset příští rok inspirovat :-)))) Pořád se snažím ten advent prožít, ale velmi často se mi nedaří či daří jen zčásti…. :-((

    • Alinka napsal:

      Tak to opravdu doporučuju. Já každý rok měla pocit, jak jsou ty Vánoce daleko a najednou přišly a já se strasšně divila. Letos (teda loni) ne. Zdá se, že čas adventní má fakt svůj smysl ;).

      • avespasseri napsal:

        To je určitě má 🙂 Já se snažím takový ten úklid (nic extra, ale uvést domov do nějakého čistšího a pěknějšího stavu) zvládnout ještě před adventem, aby advent byl už spíš o dárcích a užívání si té atmosféry. Ale málokdy se mi to zcela podaří a většinou je na Štědrý den největší shon 😦 Loni to jakžtakž šlo. Letos s tou zlomenou nohou to bylo nic moc. Líbí se mi tedy ty adventní úkoly pro děti :-)) Hlavně budeme muset asi zavést to, co jsme dělávali u našich – strojit stromek už 23.12. večer…

  2. Pingback: Adventní kalendář (na poslední chvíli) | Alinčin blok

Budu moc ráda, za veškeré Vaše náměty a připomínky

