Předvelikonoční dávka stresu

Čekám na Matyáše v šatně školky, přičemž si znuděně pročítám aktuality na nástěnce: v úterý je divadýlko, zápis do MŠ na školní rok 2016/17,  seznam opozdilců s platbou SRPŠ, v pondělí doneste 3 vyfouknutá vajíčka, testy školní zralosti, příští týden odpadá plavání … STOP! … ZPĚT … PLAY … v pondělí doneste 3 vyfouknutá vajíčka … Jak jako vajička? Na co vajíčka? … Velikonoce! Ony budou Velikonoce! … Tedy já samozřejmě vím, že někdy BUDOU Velikonoce. Ale poněkud mě vykolejí fakt, že budou UŽ za týden. Tenhle březnový termín by se měl zakázat. Někteří z nás se totiž ještě neprobrali ze zimní hibernace.

Tak jo, hlavně žádnou paniku. Doma lovím v útrobách externí iPaměti svého mozku seznam, který jsem si vloni přepečlivě napsala, abych letos na nic nezapomněla. Je tam! Jo! Juch! Cituji … (ortodoxní křesťané nechť prosím pominou moje poněkud materialistické vnímání svých nejdůležitějších svátků):

  • Aspoň měsíc dopředu vyfukovat a schovávat skořápky. Ups!
  • Vyzdobit byt. Úklid! Fakt nutné? Neuklízím na Vánoce, takže asi jo. To zrovna.
  • Vyrobit velikonoční přáníčka a poslat. Jak dlouho jde pošta?
  • Uplést pomlázky a přípravit stužky.
  • Upéct mazanec a beránka (nejméně 2x každý). Nádivku, další dobroty? Nákup!
  • Vyrobit zápichy do osení.
  • Velikonoční věnec na dveře a stůl. Vyrobit? Koupit? Třeba tu nebo tu.
  • Připravit nadílku pro děti.
  • Vymyslet velikonoční hru.
  • Něco nového na sebe, aby nás beránek nepos… . Jojojo, zrovna dneska jsem u Caramilly viděla naprosto boží nové sukně. Jo!
  • Cca dva týdny dopředu zasít osení. Ups!
  • Prošmejdit Pinterest a rozhodnout se pro výzdobu. Nakoupit materiál. Včas! Ups!
  • Dva týdny dopředu upéct velikonoční perníčky. Ups!
  • Obstarat pro děti knížku s Velikonočními příběhy a číst. Hlavně včas! Ups!
  • Malovat vajíčka. Rozmyslet čím. Materiál nakoupit včas! Do p…!

Víc jsem z toho placatého nesmyslu nevydolovala. Týden. Týden!!! Ááááááá, pomooooooc!

A pak to najednou přišlo. Poznání, že pokud cokoli z výše uvedeného bude chybět, je to pod úroveň rozlišovacích schopností nejen mého manžela, ale i mých dětí (v jejich případě snad kromě té nadílky). Ten seznam jsem udělala já a jen já si můžu s naprosto klidným svědomím rozhodnout, co všechno můžu a hlavně opravdu chci stihnout.

Odpoledne jsme započali s výrobou přání. Zítra zasejeme (dneska není hlína) a třeba něco stihne vyrůst. Když ne, pesto bude dobré i dva týdny po svátcích. A první prototyp beránka už mi provoněl celý byt. Každý den něco. Však ono bude dobře.

A jak se na svátky jara připravujete Vy?

PS: Bažíte-li po inspiraci, koukněte na můj Pinterest. A pokud Vás nerozhodí menší zpoždění oproti vytuněnému plánu, nakoukněte i na blog české FlyLady. Jaru a Velikonocím třikrát  zdar!

Příspěvek byl publikován v rubrice Co přinesl den, Mé (lepší i horší) já. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

9 reakcí na Předvelikonoční dávka stresu

  1. Shareen napsal:

    Alinko, tak si říkám, proč jste si vlastně dala loni tolik úkolů? Né, že by nebylo ideální a dokonalé, mít kompletní výzdobu, ale zase na druhou stranu… Proč?

    Já občas z Pinterestu taky propadnu dojmu, že „bych měla“ vytvořit něco krásného, atd.
    Ale Velikonoce nejsou mé téma.

    Takže já mám jediný úkol – sehnat dostatek kvalitních čokovajíček (Milku neberu :-). Plus nabarvíme pět šest vajec natvrdo.
    Když to zvládnu, upeču mazanec, hlavně proto, že ho mám sama ráda. Zbytek rodiny z něj nijak neplesá. Ale to není úkol, to je radost.
    A nohy nahoru! Na Velikonoce jedeme do lesní roubenky odpočívat 🙂

    Mějte se a žádné výčitky. Hlavní je vaše psychická pohoda. Spokojená máma = spokojené děti.

    • Alinka napsal:

      Milá Shareen, odpověď na Vaši otázku je zcela prostá – protože mě to strašně baví ;). Od té doby, co mám děti se pokaždé těším na jakoukoli příležitost, jak se „vyřádit“. A o loňských Velikonocích jsem sice byla časově v pohodě, ale zase jsem furt tahala z paty, co vlastně bych chtěla dělat a jak nápady přicházely, začala jsem si je zapisovat (to je ta moje posedlost seznamy), abych to za rok jednoduše nemusela vymýšlet znovu. Jenže chyba lávky, termín letošních Velikonoc mě trochu zaskočil :D.
      Mimochodem, z mého pokusu o literární dílko vysoké kvality to asi tak úplně nevyplynulo, ale přesně ten závěr, ke kterému mě nabádáte, je jeho hlavní pointou ;). Takže nebojte, já jsem úplně vyklidněná, jak hokejka v červenci.

  2. Vanilka napsal:

    Já bych z Velikonoc nedělala druhé Vánoce. Tedy chápu, že pro věřící a praktikující jsou tyto svátky důležité. Ale já je nikdy moc neprožívala. Rozhodně nic nepeču. Letos jsem z půdy vytáhla mou velmi chabou výzdobu: jeden slaměný zajíc/ošatka, do které jsem vystavila jedno vyfouknuté, voskem ozdobené vejce. Nakoupila jsem tucet bílých vajec, z nichž tak půlku zkusím vyfouknout a půlku uvařím natvrdo a příští týden je s Motýlkem namalujeme. Stejně na Velikonoce jedeme k Motýlovým rodičům. Ti se po francouzsku postarají o čokoládovou nadílku.

    • Alinka napsal:

      A to já zase klidně :D. kdyby byly pětkrát do roka, vůbec by mi to nevadilo. Mě se ten šrumec kolem jakýchkoli svátků vážně líbí (jsem trochu cáklá, vím o tom ;)).
      Peču tak nějak pořád něco, takže jestli je to bábovka nebo beran, vyjde na stejno (mimochodem, ten včerejší beránek nepřežil ani 24 hodin, takže jsem právě vytáhla z trouby mazanec a voníííííí ;)). A ten zbytek? Něco stihnem, něco asi ne. Žíly mi to netrhá.

  3. Hanka K. napsal:

    Já vítám jakoukoliv příležitost k tomu zdobit byt, prostě to mám ráda. Ale letos to také nijak moc nestíhám. V sobotu jsem vytáhla kraslice, dneska snad někde natrhám nějakou tu větev a ve středu na farmářských trzích koupím nějakou tu kyti v květináči. Máma nám upekla mazanec a na slavnostní oběd půjdem k manželovým rodičům. Taky mám nachystaného vytištěného králíka, jen vystříhat a poslepovat, třeba na něj dojde, možná taky mrsknu na vatu řeřichu, ta je rychlá 🙂

  4. Vera napsal:

    To je moc dobrý nápad vytvořit si takový seznam! Když vyjde čas, musí to být fajn inspirovat se svým vlastním manuálem. A taky chápu, taky mě letos Velikonoce trochu zaskočily nepřipravenou, ale nějaké jarní drobnosti pro radost a mazanec právě pro tu vůni zvládám;)

Budu moc ráda, za veškeré Vaše náměty a připomínky

