V dubnu …

duben

… Barborka přišla na to, jak se jezdí na koloběžce.
… jsme se po dlouhé době sešli na chalupě i s rodinou mé sestry. Zatímco děti šmejdily po zahradě, chlapi předělali terasu a já si se ségrou konečně zas jednou normálně popovídala (což je vzhledem k faktu, že v práci sedíme cca 20 metrů od sebe, poněkud tristní).
… konečně jsme mohli být dlouho na hřišti nebo na zahradě, klidně do půl osmé. A furt bylo teplo a krásně a světlo. Domů je zahnal až hlad, protože došla sváča.
… si Barborka rozsekla čelo. O chodník. Jak se jí to povedlo, netuším.
… nás po čtyřech měsících od chvíle, kdy se v Matyášově školce objevila varovná cedule, dohnaly neštovice. Matyášovi vyrazilo všehovšudy 20 pupínků a několik dní ho trápily horečky přes 39. Barborka měla vysokou horečku asi jen jeden den, ale zato se osypala všude. Jakože fakt všude. Tři dny a tři noci proplakala. Přitom byla neustále zfetovaná homeopatiky a Fenistilem (oboje pomáhalo jen velmi krátkodobě). Chvílemi jsem plakala s ní, protože jsem ji nemohla ani pohladit, ani pořádně nosit.
… jsem byla zase jednou v kině. S kamarádkou na Básnících. Hmmm.
… z našich pěstitelských pokusů přežily slunečnice a rebarbora. Ex post jsem zjistila, že heřmánek se seje na substrát. Zbytek chcípl z neznámých důvodů.

jizni cechy

Fotky ze skvělého víkendu v jižních Čechách. Stihli jsme toho hodně. V Táboře muzeum lega, skvělou cukrárnu a bazén. V neděli Písek a Sladovna hned se dvěma výstavami. S Elou a dětmi. Děkujeme!

Přespávali jsme na statku Zelený dub, kde kamarádi letošní sezónu poprvé otevírají penzion, takže byli rádi za testovací jezdce. Děti byly v sedmém nebi, protože krmily jehňata z flašky. Já si pokecala s lidma, který jsem neviděla 7 let. Hledáte-li poblíž Písku pěkné ubytování, mohu jen doporučit.

bacily

Mami, a proč jsme nemocný? Jak se to moje tělíčko brání? Proč mám teplotu? Do zblbnutí. Takže přišly na pořad dne lapbooky z výměny. A zrovna imunita byla moje. Pokud byste někdo chtěl podklady ke stažení, tak tu: Lapbook imunita. Učebnici hygieny jsem stahovala odsud. Ale má nějak poťamťanej tisk, takže než jsem tiskárnu přesvědčila, aby tiskla tak, jak chci, stálo mě to hodně sprostých slov. Velmi nám pomáhaly i bacily od Jany.

divadylko

Divadelní polotovary. Pódium s oponou a krabicí na loutky kupováno zde. Původně jsem myslela, že ho vyzdobím sama – třeba maskami tragédie a komedie a nějakým velkodušným nápisem a že to bude krásný a tiptop. Nakonec jsem jen natřela bílý základ a na vyžádání nakreslila zelené stonky. Děti si dozdobily samy. Je to tak trochu divočina, ale je to jejich, tak co bych jim do toho pindala. Loutky a kulisy k vystříhání jsou pro změnu odsud. Všechno jsem pro jistotu radši laminovala a dobře jsem udělala. Barunka se svou žužlací mánií postavičkám neublíží. Zábava klidně na celé odpoledne, nejen pro marody.

omalovanky

Někdo utrácí peníze za antistresové omalovánky. Já je mám zdarma. Heč. Matyáš mě totiž zásobuje. A vlstně nejen on. Od manžela jsem zas dostala na vymalování plány našeho domu, protože potřebujeme vymyslet fasádu. Hele, že tmavě modrá není blbá? Máme bílý okna a k těm by se mi temná námořnická modrá líbila moc. Jenže na mého drahého je to moc kách. Chce šedou. Brlrlrlr.

lucie ernstova

Už jsem zmiňovala, že Matyáše v poslední době hodně chytly společenské hry. A Barborka se veze. Konečně, KONEČNĚ, jsem se dostala k objednávce z obchůdku Lucie Ernestové a zkusila první dvě hrací knížky – Zvířátkovou a Veselou. Jsou naprosto boží! Vybírala jsem schválně takové, které by měla zvládnout i Barborka. Tak prosím zvládne. S přehledem, byť si občas svévolně upravuje pravidla. Úspěch nad očekávání veliký. Hrajeme téměř každý den. Určitě časem přikoupíme další kousky.

hry

Další hra, kterou zvládáme všichni (a v níž přestávám mít šanci zvítězit) je Dobble. Nechtělo se mi kupovat, takže stažená Disneyovská varianta. Zaboha nemůžu najít ten odkaz, odkud jsem to vzala, takže vkládám pdfka: Dobble1 Dobble2 Dobble3. Pravidla například tadyRodinkové sexteto (obdoba kvarteta, ale se šesti kartami ve skupině) je na oba dva ještě docela těžké. Ale dá se krásně třídit nebo skládat jako puzzle. A je tááááák hezké.

Dál frčíme v pexesu (jen s 16 dvojicemi). Kdybyste už nevěděli s pexesem co, koukněte třeba sem. Taky dělám to, že dětem jednu půlku dvojic rozházím po pokoji, druhou jim rozdělím napůl a vypustím hledat.

Ještě nějaké další tipy na společenské hry pro děti ve věku 3-5 let?

zoo

Zvířátkové kartičky už jsem sem dávala kdysi. A pochopitelně je nemůžu najít. Tak noch einmal: Zvířátkové kartičky. Od té doby, co je Matyáš odložil, ležely ladem a najednou se zase hodily. Přiřazování kartiček s plastovými zvířátky, pojmenovávání zvířat, třídění do skupin (domácí, lesní, exotická, …). Co vás zrovna napadne.

ryze

A poslední je klasika. Tác, rýže, pár kamenů, autíčka, zvířátka, lžička. Nakládání, vykládání, přesýpání, krmení zvířátek, vaření oběda. Byste nevěřili, k čemu všemu je taková kilovka rýže dobrá. Po skončení je potřeba vyluxovat, čehož se oba ujali bez řečí a kupodivu ani moc zrníček na zemi nenechali.

A jak jste se zabavili v dubnu Vy?

PS: Kdyby Vám přišlo, že píšu s čím dál tím větším zpožděním, tak si toho nevšímejte. Dokud nepíšu vánoční příspěvku v létě, jsem v klidu. A za měsíc už bude líp. Doufám.

Příspěvek byl publikován v rubrice Co přinesl den, Fotodeník, Homemade, Jak je zabavit, Ke stažení. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

9 reakcí na V dubnu …

  1. Lenka napsal:

    Teda, vy jste toho stihli. Já mám pocit, že v poslední době děti jenom vláčím za sebou… Kluci jdou z hlídání do hlídání 😦 😦 😦 Na slíbený telefon jsem se nevybodla, jen čekám okamžik, kdy zastavím na dýl než půl minuty… (a nebude to odpoledne :)) Ještě bych Ti mohla zavolat v šest ráno, ale to bych se od tebe asi radostného pozdravu nedočkala 😀
    Společenské hry – máme tyto aktivity http://www.svet-her.cz/spolecenske-hry/activity-deti/ a jsou věkově odpovídající, myslím, Kubíka i dost baví. Jiřík v podstatě veškeré společenské hry ignoruje. Jen mít ten čas hrát 😦 Těším se, až to kluky chytne, bohužel vázneme na tom, že ani tatínek není moc společensko-herní typ… Pexeso se u nás moc nechytá, ale asi je to i tím, že málo nabízím. S tím časem jsme na tom fakt bídně 😦

    • Alinka napsal:

      Leni, odpoledne platilo jen na ten jeden den … normálně jsem v práci dopoledne. Takže klidně volej od půl druhý do půlnoci kdykoli. Těším se. V šest to můžeš klidně zkusit, ale můj přemoudřelý tlf by měl vědět, že spím, takže ti to nebude moc platný :D.
      Jinak nenech se zmást, on ten poslední měsíc a půl byl dost mazec a mám pocit, že nestíháme naopak vůbec nic. Ale to už je taková klasika :D.

  2. jolana88 napsal:

    Viděla jsem dům nebrčálově zelený, oranžový, červený – ba i růžový. No – Není to dobrý nápad 😦

  3. E. napsal:

    Vy teda jedete! Já mám teď pocit, že pořád jen odněkud sundávám mimino/vytahuju zapovězené předměty z pusy/bráním všelicos před likvidací/dávám na nočník a s B. nemáme moc prostor dělat, co by nás bavilo… Snad to bude brzo lepší.

  4. Pingback: V dubnu … | Alinčin blok

Budu moc ráda, za veškeré Vaše náměty a připomínky

