Matyáškova hlásná trouba – 5. díl

Jedeme v autě a Matyáš komentuje dopravní značky. Když mineme tu s upozorněním na prudké klesání, zahlásí: „Tohle znamená: Pozor, stoupání z kopce.“

Barborka si natloukla nos. Večer poté nás instruuje, abychom ji odnynějška titulovali Rozbitý Čumáček. Dostáváme se tak k indiánským jménům a Matyáš začne vymýšlet přezdívky pro celou rodinu.
Matyáš: „Mami, a táta pije alkohol?“
Já: „Ano, ale málo a jen občas. Proč?“
Matyáš: „Tak to by mohl být Opilý Yak.“
To mě vzhledem k nepatrnému množství alkoholu, který můj muž za tok vypije, velmi pobaví, takže se rozřehtám.
Matyáš spokojeně: „A ty budeš Velký Smích!“

Někam (jako vždy) na poslední chvíli odcházíme a Matyášovi to (jako vždy) strašně trvá, zatímco zbytek rodiny už stepuje připravený před domem.
Já: „Matýsku, prosím tě dělej. Jak to vypadá ve školce? To jsi taky vždycky poslední?“
Matyáš (velmi dotčeně): „Ne! Někdy i předposlední!“

Po jednom náročnějším dni, kdy to u nás doma trochu vřelo, si s Matyáškem povídám a chci, aby pochopil, proč jsme se na něj s manželem zlobili.
Svůj proslov zakončuju následovně: „Víš, Matýsku, ono je to s vámi někdy tězký.“
Moudře pokyvuje hlavou a s kajícným výrazem ve tváři souhlasí: „Já vím,“ načež pokračuje: „hlavně s Barunkou, viď?“

Mluvíme o školce v přírodě – jak dlouho to znamená být bez rodičů, apod.
Já: „Tak co myslíš, zvládnul bys to?“
Matyáš (suverénně): „Jasně!“ načež po krátké odmlce doplní: „Až mi bude tak … osmnáct.“

Z knihovny jsme si donesli Bibli pro děti. Čteme, občas se u něčeho zarazíme a já velmi nefundovaně dětem vysvětluju, čemu nerozumí. Pořád jsme ale trošku zaseknutý na tom, co to vlastně je ten Bůh. Barborka se dožaduje dalších podrobností a jelikož mě už došly chytrý řeči, Matyáš se ujímá slova.
„Barunko, to je jednoduchý. Bůh, to je víc, než prezident.“

Příspěvek byl publikován v rubrice Co přinesl den. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

3 reakce na Matyáškova hlásná trouba – 5. díl

  1. Mari napsal:

    Dnes jsem se při čtení královsky bavila. Díky, Matyáši, i tobě, Rozbitý čumáčku! Odcházím spát s radostným vědomím, že Bůh je víc než prezident! 🙂

  2. Lenka napsal:

    Já být taky Velký Smích, děkuji Matyáškovi za pobavení 😀 😀 😀

  3. Narunill napsal:

    Nejlepší byl komentář ke školce v přírodě! 😀

Budu moc ráda, za veškeré Vaše náměty a připomínky

