Seznam věcí na hory

Sbalit čtyřčlennou rodinu na zimní dovolenou je dle mého názoru mazec. Pokud je jedním z členů navíc třímesíční dítě, je to mazec nadruhou. Tudíž jsem se dneska konečně dokopala vytvořit seznam věcí na hory, abychom potom na nic nezapomněli.

Oblečení jsem příliš neřešila – to většinou nezapomínáme. I když nemohu nevzpomenout na jednu podzimní dovolenou, kdy manžel vyrazil bez bundy. Namísto vytuněné goretexové jsme pak v Tescu narychlo kupovali tu nejlevnější, jakou měli. Posloužila celkem dobře.

Spíš mi šlo o tu hromadu věcí kolem, která je skoro stejně velká jako ta hora oblečení. Jen je výrazně různorodější a její komponenty se nacházejí v různých částech domu, takže se na ně dá snáz zapomenout. Opět se mi vybavuje tentokrát letní dovolená, kdy jsme na jižní Moravu vyrazili bez klíčů od chalupy. Otáčeli jsme to před Brnem.

Podobné příhody ze mne dělají člověka posedlého seznamy. Do dnešního dne jsem je však měla vždycky na 150 malých post it lístečcích, které se průběžně ztrácely. Teď bude všechno jinak.

A když už jsem si dala tu práci, ráda se podělím. Seznam je tvořený s ohledem na to, že s námi cestují děti ve věku 3 měsíce a 2 roky, takže spousta věcí pro Vás nemusí být relevantní, některé naopak můžou chybět. I tak věřím, že Vám může dobře posloužit. Proto sdílím.

Seznam věcí na hory

Napadá Vás něco dalšího? Ráda se nechám inspirovat. Jen doufám, že to pak manžel všechno nějak nacpe do auta :).

Příspěvek byl publikován v rubrice Když dělám chytrou. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

6 reakcí na Seznam věcí na hory

  1. Alinka napsal:

    Ha, doplňuju náčiní na sníh (lopatku, hrábě, kyblík, …). Schválně, jestli postavíme něco víc, než šišatého sněhuláka jako vloni.

  2. jolana88 napsal:

    🙂 osvědčil se mi „do kapsy“ dezinfekční gel“ – např. prosavon ap.

  3. Shareen napsal:

    Milá Alin,
    Nevím, jestli by vám to pomohlo či bylo vůbec k něčemu, ale mě se ozvědčilo zabalit se na hory (se dvěma dětmi do 4 let) tak, abychom v případě potřeby mohli jet autobusem. Čili do dvou krosen na záda (nebo jedné krosny a kufru na kolečkách + batůžek). K tomu už jen sáňky (lyže my nemáme, tak jsme osvobozeni). Když jsem prověřila, že se dá s tímto redukovaným seznamem na horách v pohodě přežít celý týden, už ho nechci rozšiřovat jen proto, že „auto to uveze“. Páč člověk má pak sklon přidat tam spoustu věcí, které pak vůbec nevyužije.
    Mějte se, Š.

    • Alinka napsal:

      Já jsem taky schopná zabalit nás do dvou batohů a poslední dobou čím dál častěji cestuju s dětmi vlakem a taky se dá, a ne že ne.
      Ale že bych to musela aplikovat pokaždé, když někam vyrážíme, to zase ne. Už jen proto, že balení (tedy rozmýšlení, co skutečně potřebujeme a co jen možná) mi pak trvá třikrát déle. A to mě neba. V létě jsem s dětmi neustále někde pryč – v 70% případů autem. A vědomí toho, že jim můžu vzít o čtyři trička a dvě mikiny víc, že můžu vzít postýlku a neřešit, jestli se na dvojposteli, co budeme mít k dispozici skutečně pohodlně všichni tři vyspíme, že si děti mohou vzít deset knížek místo dvou (a jakože je fakt všechny přečtem), atd. … tak tohle vědomí mě postě uklidňuje. A já jsem ráda klidná.

  4. Lenka napsal:

    Dekuji za usnadneni prace se sepisovanim seznamu, prakticky beru vzdy to same (5-ti clenna rodina, deti 1,2 a 5 let). Jen jsem se nejak nikdy nemohla dostat k tomu si seznam napsat a vzdy jsem neco zapomnela. Proto diky diky moc. Ted staci jen vytisknout 🙂

Budu moc ráda, za veškeré Vaše náměty a připomínky

