Po větru

V létě jsme pouštěli lampión štěstí. Černé kočky přes cestu mi nevadí a pátek třináctého mě z míry nevyvede. Na smůlu zkrátka moc nevěřím. Ale pokud jde o to napomoct štěstí? Na tom už možná něco je. A i kdyby ne, tak pro jistotu, že jo. Pečlivě jsem proto vybírala to správné přání. Jako třeba:

  • Aby nám schválili dotaci.
  • Aby děti dobře zvládly nástup do školky.
  • Aby mi manžel nosil častěji kytky.
  • Abych konečně začala psát knížku.
  • Aby s Barborkou byla rozumnější domluva.
  • Abych měla menší zadek.
  • Abych už konečně skousla, že se o babičku opravdu nezvládnu postarat doma.
  • Aby v zimě napadlo spousta sněhu.
  • Aby nás můj očekávaný návrat do práce ovlivnil co možná nejmíň.
  • Aby vztahy s některými lidmi byly méně komplikované.
  • Abych byla trpělivější a tolerantnější.
  • Abych co nejdříve potkala tu správnou osobu, kterou už dlouho hledám.
  • Abych měla víc času sama pro sebe.

lampion

Jenže pak mi na mysli vytanul nepřítomný výraz jednoho postiženého chlapečka a oči jeho maminky, mé kamarádky, které zůstávaly smutné, i když se smála. Taky roztomilé a usměvavé osmiměsíční miminko, jehož rodiče jsme shodou okolností navštívili jen pár dní poté, co ho lékaři oficiálně zapsali na čekací listinu pro transplantaci jater. A pak ten strach, který mi prostoupí celé tělo, i pocit absolutní bezmoci, když jsou děti nemocné. Když vím, že trpí a já pro ně nemůžu udělat víc, než být u nich.

A jako nakonec pokaždé za posledních šest let v podobné situaci jsem s krkem staženým dojetím šeptala do větru, který náš lampiónek pomalu měnil v malou svítí tečku v dálce, to jedno jediné přání, na kterém mi skutečně záleží. Všechno ostatní může jít k čertu.

Příspěvek byl publikován v rubrice Mé (lepší i horší) já. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

2 reakce na Po větru

  1. Sedmi napsal:

    … Jo, jako dítě mě vytáčeli dospělí, kteří na otázku, co si přejí k narozeninám nebo vánocům odpovídali „zdraví pro celou rodinu… “ teď už to chápu

Budu moc ráda, za veškeré Vaše náměty a připomínky

