Vila Vilekula

Před více než dvěma lety jsem viděla u kamarádky Martiny domeček, který její muž vyrobil pro syna. Matyášek z něj byl celý nemocný, lezl dovnitř a ven, parkoval v něm auta, neustále na mě vykukoval. A nechtěl domů.

Příbytek byl velký a díky 1,5cm tlustému kartonu opravdu bytelný. Když se kamarádka zmínila, že to je z krabice od strojů, kterou manžel dotáhl z práce a že by tam možná mohli ještě jednu mít, dělala jsem smutné oči a prstíčkem hrabala.

Nevím, jestli ona na svého milého použila stejnou taktiku, ale faktem je, že během 14ti dnů jsme měli doma nejen onu bednu jako takovou, ale dokonce už připravenou ve tvaru domku, jen poskládat. No páni! Hned jsem začala ten bejvák zařizovat.

20150225_095016

Nejdřív všechno komplet olepit omyvatelnou tapetou. Stěny bíle, střechu červeně, komín se vzorem kamene. Jak si můžete povšimnout, potomstvo nebylo s unylou jednobarevností spokojeno. S pomocí voskovek a vehemencí sobě vlastní se ujalo dekorace fasády, střechy i vnitřních stěn. Inu, proti gustu …

20150225_095425

Návštěvy se ohlašují zvonkem. Když jsem ho přidělala, můj muž mě málem ubzdil, jelikož ta věc vydává neuvěřitelný kravál. Xylofon a kuličkový hlavolam na boční stěně domku (první a třetí fotka) jsou torza dřevěné hrací kostky. Dostal ji Matyáš k prvním narozeninám, ale dlouho nepřežila jeho rozborky a sborky.

20150225_100245

Poštovní schránka z krabice od bot – v boční (respektive po montáži na střechu v horní) stěně má otvor, kudy se dopisy vhazují, odklopením víka se jednoduše vybírají. Natřená modrou akrylkou, pošťácká trubka z vlnité lepenky.

20150225_095343

Pomůcka k diskusím o počasí od Jany z lesa. Vytištěno, zalaminováno, „přimontováno“ patentkou a tavkou.

20150225_095914

Aby bylo jasno, kdo je tady pánem/paní.

20150225_095048

Původně byla pod oknem poštovní schránka. Děti ji používaly jako schůdek pro lezení oknem (proč používat dveře, když jsou až hned vedle, že). Takže ji odervaly asi po dvou dnech a zbyla po ní nehezká lepidlová skvrna. Zakamuflovala jsem ji květníkem, po kterém se už moc lézt nedá.

20150225_095142

Na zemi zbytek koberce z ložnice. Tabulová destička je další částí hrací kostky, kterou se mi podařilo zachránit. Na stěně hodiny a fotky obyvatel domu a jejich nejbližsích. Uvažuju o záclonkách, ale zatím jsem se k nim neodhodlala. Obávám se, že by jejich životnost byla poněkud jepičí.

ledky

Manžela jsem zaúkolovala, aby koupil světýlko na baterku, které přilepíte na zeď a rozsvítíte zmáčknutím (kdysi prodávala třeba IKEA). Vrátil se s ledkovým páskem, který mění barvy, bliká ve třech rychlostech (ta nejvyšší může u choulostivějších jedinců docela dobře sloužit jako spouštěč epileptického záchvatu) a taky docela obyčejně svítí. To všechno na dálkové ovládání. Hračička chlap. Prý mu světýlko přišlo fádní.

20150225_100128

Kromě zmiňovaných záclon mám v plánu ještě psí boudu, renovaci dveří a oken, jelikož začínají být poněkud opotřebovaná. Taky je třeba vyztužit přední stěnu vedle okna, což chci obejít napodobeninou venkovního teploměru, a tak dále. Zkrátka pořídíte-li si barák, máte na dlouhou dobu o zábavu postaráno.

Na druhou stranu se stal neodmyslitelnou (a značně neskladnou) součástí dětského pokoje a spolehlivě slouží jak k nejrůznějším hrám, tak jako obyčejná zašívárna. Co víc si přát?

Příspěvek byl publikován v rubrice Homemade. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

10 reakcí na Vila Vilekula

  1. Lenka napsal:

    Pecka! A pak že já jsem kreativní… Jednou bych chtěla být Tvým dítětem 🙂 Mimochodem, na ten klavírek, co máte v domečku, jsme teď narazili v jednom centru a kluky i mě celkem uchvátil. Nemáš odkaz, kde je to k sehnání?

  2. Sedmi napsal:

    my zirame vy zirate… jako fakt. to je neuveritelny… ja jsem tu mela chvili taky papirovy domek, ale jelikoz me tohle vubec nenapadlo, tak vydrzel asi dva mesice a bylo po domku… k moji uleve, potrebovala jsem to misto na ohradku… ted zadny nemame, dokonce ani ikea stan, ale asi nas to zase nemine, deti to miluji. Problem je, ze ted to absolutne neni kam dat…

  3. E. napsal:

    Zírala jsem už jen na ten samotný domeček na úvodní fotce, ale po přečtení o všech vymoženostech mi spadla čelist úplně! To je perfektní, věřím, jak moc z něj musí být děti nadšené!

  4. Hanča napsal:

    Paráda, děti musí být nadšené!!

  5. Barbara napsal:

    perfektne 🙂 klobuk dole 🙂

Budu moc ráda, za veškeré Vaše náměty a připomínky

