Voňavé těšení

Advent v plném proudu. Letos mám poprvé po mnoha letech pocit, že si ten předvánoční čas užívám a že (alespoň zatím) v klidu stíhám. Děti i manžel jsou porůznu na střídačku nemocní, takže jsme hodně doma. Co se mě týče, vůbec mi to neva. Já bych v tohle nečase ideálně nevystrčila nos ze dvěří. Děti mají občas přebytek energie a tak je to chvílemi náročnější, ale vlastně jde jen o to, vymyslet nějakou činnost. A přípravy na Ježíška jsou skvělou záminkou.

vyzdoba1

Začalo to střapačkami z hedvábného papíru. Letos žádné experimenty a červeno-zelená klasika to jistí. Visí v dětském pokoji.

Korpus na adventní věněc jsem letos zbaběle koupila už opletený větvičkami a jen zdobila. Byl to trošku adrenalin, protože jsem si v sobotu ráno uvědomila, že korpus mám, zdobení taky, jen mi jaksi chybí ty svíčky. Ale dobrý. Tu první jsme nakonec k nedělnímu obědu zapálili.

A bez betléma by to nešlo. Babiččin papírový loni po mnoha letech dosloužil a pořizovat nějaký nákladnější (ať už finančně nebo výtvarně) se mi zatím nechce, protože by stejně dlouho nepřežil. Takže zase papír. Děti ho našly v jedné z prvních obálek adventního kalendáře. A já teď ve volných chvilkách stříhám. Mimochodem, až díky návodu, který k němu byl přiložený, jsem zjistila, že rylovat (naříznout) ohyby se musí PŘED stříháním, nikoli až po něm. Je to výrazně rychlejší a jednodušší. Já vím, asi jsem objevila Ameriku. Ale mě to fakt nikdy předtím nenapadlo.vizovicke

Vyrábíme ozdoby z Vizovického těsta. Zatím jsme zkoušeli jen jednoduché vykrajování. Děti to moc bavilo. I když ke konci si k válu s moukou a těstem donesli auta, zcela pozměnili zábavu a dali mi tak důvod při následném úklidu po dlouhé době vytřít kuchyň.pernicky

Perníčky jsem napekla sama, ale na zdobení už jsem měla pomocníky. Bílková poleva a potravinářské barvy.vyzdoba2

Trocha mikulášského kýče. Starý květník, omotaný režným provázkem, vyplněný kamínky na zatížení, navrch vata jako sníh. Šišky ozdobené maličkými pompomy jako ozdobičkami a zápichy z výprodeje (kupované už vloni). Matyášek hrozně řeší, že čertík je smutný. Asi mu budeme muset tu pusinku přemalovat.praha Večerní vycházka mikulášskou Prahou a dva malí „bezdomovečci“ na Náměstí Republiky. Mikulášů a spol. jsme potkali výrazně míň, než bych čekala. Nicméně v bezpečí rodičovské náruče se nikdo nebál, takže mise splněna.nadilkyLetošní adventní kalendář. Jsou to A4 obálky, protože je tam pár věcí tohoto formátu a dělat každý balíček jiný se mi nechtělo. Základ tvoří knoflíkové aktivity z jedné FB výměny, pak spousta kartičkových aktivit, pexesa. Ale je tam třeba i soustava svítících planet na strop z M&S. Navíc v každé obálce jsou pro oba připravené krásné adventní omalovánky/úkoly od Jany zlesa. Z těch jsou děti nadšené snad nejvíc.

A naše tradiční pytlíky na nadílku od Mikuláše. Šila je před pár lety moje maminka a slouží výborně. Uvnitř děti našly čerstvé i sušené ovoce, oříšky, pár sušenek. dvě čokoládové mince (zbyly ještě z pirátské oslavy) a drobnou hračku.snehulaci Dárky pro babičky. Barborka dlooooouho spinkala po obědě a Matyášek tvořil. Téměř bez dopomoci a strašně ho to bavilo. Inspirace opět zlesa.jabkaVánočně to u nás už i voní. Plátky citronu a pomeranče, celá skořice, hřebíčky, badyán, rozinky a snítky rozmarýnu – zalít vodou a přivést k varu. Pak na velmi mírném plameni nechat vonět. Pozor, ať se Vám nevyvaří voda. Tu lze dle potřeby dolévat. Lze uchovat v lednici a použít opakovaně. Voní opravdu vánočně.

Jablečný punč podle malé B. (Obdiv Bělince, že jí jde zapichovat ty hřebíčky. U nás to bez pomoci nedal ani Matyášek.)

A když už jsme u těch jablek, bez štrůdlu to taky nejde. Matyáš už je zdatný pomocník.

Krásný advent mějte!

Příspěvek byl publikován v rubrice Co přinesl den, Fotodeník. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

13 reakcí na Voňavé těšení

  1. Sedmi napsal:

    ty jo… smekam, fakt jsi moc sikovna a deti taky 🙂 diky za karticky s ukoly, vyuziju treba pristi rok… letos jsem to vzala hodne minimalisticky 😀

  2. MARKI napsal:

    Krásné tvoření ….. i u nás doma se teď bavíme zdobením perníčků a ozdůbkek na stromeček ..,,přeji ti krásnou a pohodovou druhou adventní neděli ….. Marki

  3. Lenka napsal:

    Pěkné… Díky za inspiraci, zaujal mě hlavně způsob zdobení perníčků. Už máme upečeno, ale na společné zdobení jsem si netroufala. Toto by mohlo zabrat 🙂 A sněhuláčci jsou malovaní čím, tím sprejem? Jen tak ze zvědavosti – ty obálky adventního kalendáře jen tak leží na hromadě nebo jak to máte?

    • Alinka napsal:

      Leni, já právě byla líná zdobit klasicky, páč je to piplačka a stejně pak nejsem spokojená. Takhle se zúčastnili všichni a výsledek se mi líbí moc. A Barborka to zvládala v pohodě.
      Sněhuláci jsou malovaní bílou akrylkou obyčejným štětcem a ještě posypaní třpytkami.
      Kalendář je napíchaný na nástěnce, jen ta za tím jaksi není úplně vidět 🙂 .

      • Lenka napsal:

        Já zdobim ráda, když jedu větší množství, tak už to pak začne i k něčemu vypadat, ale kluky by to neba a na šmrdlání po večerech se možu víšcoviď 😀 Takže sháním nové štětce 🙂

  4. Martina napsal:

    Díky za inspiraci! Kartičky dáme příští rok (už jsem pečlivě uložila a jsem zvědavá, zda si příští rok vzpomenu), letos máme aktivity z pytlíkovky na rustspolecne.cz, na kterou jsi mě vlastně taky navedla Ty tady na blogu 🙂 Perníčky zdobíme podobně, bavilo to i naši ještě ani ne dvouletou. Voňavou směs určitě vyzkoušíme, ale asi až tak za dva týdny, teď nám to tu voní perníkem – pekli jsme i adventní kalendáře, takže každý den až do Vánoc mlsají jeden perníček 🙂

  5. avespasseri napsal:

    Voňavá směs je hodně dobrý nápada :-))

  6. E. napsal:

    Možná zkuste na zapichování hřebíčků jiný druh jablek:) Voňavou směs zkusím, nepije se to ale, nebo jo?

Budu moc ráda, za veškeré Vaše náměty a připomínky

